24.5Mianeh

شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

آموزش روتوش در فتوشاپ | حذف جوش‌ و لکه از تصاویر

آموزش روتوش در فتوشاپ | حذف جوش‌ و لکه از تصاویر در سریع‌ترین زمان ممکن را در این آموزش فرا خواهید گرفت، پس با ما همراه باشید.

توجه: اگر تصویری دارید که نیازمند ویرایش فوری است ولی برای اینکار در کامپیوتر خود فتوشاپ ندارید، نگران نباشید از نسخه آنلاین فتوشاپ سایت ما می‌توانید بهره ببرید: فتوشاپ آنلاین

آموزش روتوش در فتوشاپ | حذف جوش‌ و لکه از تصاویر

زخم، جوش و لک مواردی هستند که هر کسی آن‌ها را تجربه می‌کند. ولی هیچکس دوست ندارد که یک تصویر تا ابد آن‌ها را به یادش بیاورد. امروزه تصاویری که بیش از حد ویرایش شده باشند خیلی توسط عموم مردم مورد پسند قرار نمی‌گیرند، ولی گاهی اوقات لازم است که کمی تصویر را دستکاری کنید تا بتوانید چهره‌ی معمول خود را نمایش دهید.
این کار با استفاده از فتوشاپ به سادگی انجام می‌شود. البته ابزارهای دیگری هم این کار را انجام می‌دهند، ولی مطلب ما بر اساس فتوشاپ خواهد بود.

حتماً ببینید:  رنگی کردن عکس - آنلاین

راه ساده: استفاده از ابزار Spot Healing Brush

تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید. ویرایش تصویر اصلی هیچگاه توصیه نمی‌شود، در نتیجه ما ابتدا با فشردن کلیدهای «Control + J» (در مک Command + J) یک کپی از لایه‌ی تصویر خود به وجود می‌آوریم.

حال ابزار «Spot Healing Brush» را از نوار کناری انتخاب نموده یا کلید «J» را فشار دهید. اگر ابزار دیگری در این بخش انتخاب شده است می‌توانید کلیک ماوس را بر روی ابزار نگه‌دارید تا زیر مجموعه‌ی آن باز شود، یا کلیدهای «Shift + J» را فشار دهید تا ابزار انتخاب شده در بین زیر مجموعه‌های آن تغییر کند.

حتماً ببینید:  تصاویر پانوراما در اینستاگرام

Spot Healing brush

اندازه‌ی قلم را به گونه‌ای تغییر دهید که فقط کمی از لک مورد نظر شما بزرگتر باشد. ساده‌ترین راه برای این کار استفاده از کلیدهای ] و [ است.

بر روی لک مورد نظر یک بار کلیک کنید تا فتوشاپ کار خود را انجام دهد. این ابزار از پیکسل‌های اطراف ناحیه‌ای که انتخاب کرده‌اید برای جایگزینی آن استفاده می‌کند.

حتماً ببینید:  تست سرعت اینترنت

آموزش روتوش

این کار را تکرار کنید تا تمامی موارد از روی تصویر شما حذف شوند.

ابزار «Spot Healing Brush» می‌تواند چین و چروک‌ها را نیز حذف کند. اندازه‌ی آن را تنها کمی بزرگتر از چروک مورد نظر کرده و قلم را بر روی آن بکشید تا کارش را انجام دهد.

حتماً ببینید:  حذف پس زمینه عکس در ۳ سوت!

راه پیشرفته: استفاده از ابزار Healing Brush

ابزار «Spot Healing Brush» مناسب ویرایش لک‌هایی است که پیکسل‌های زیادی در اطراف آن قرار دارد. زمانی که لک مورد نظر در کنار بخش‌هایی پر جزئیات نظیر موی شخص باشد، ابزار خودکار فتوشاپ نمی‌تواند به خوبی آن را اصلاح کند. برای مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که زمانی که می‌خواهیم بخشی را در کنار دهان شخص ویرایش کنیم، فتوشاپ گیج شده و نمی‌تواند به خوبی کار خود را انجام دهد.

روتوش در فتوشاپ

برای دور زدن این مشکل، باید از ابزاری پیشرفته‌تر استفاده کنید. ابزرار «Healing Brush» مشابه «Spot Healing Brush» است، ولی با این تفاوت که اجازه نمی‌دهد فتوشاپ به طور خودکار بخش را ویرایش کند، بلکه بخش نمونه را خودتان باید برای آن برگزینید.

حتماً ببینید:  نرم افزار حذف تصاویر تکراری از کامپیوتر

اگر ابزار «Spot Healing Brush» را انتخاب کرده باشید، می‌توانید با فشردن کلیدهای «Shift + J» ابزار «Healing Brush» را فعال کنید. همچنین با کلیک کردن و نگه داشتن ماوس بر روی ایکون این ابزار نیز می‌توانید از لیست موجود، گزینه‌ی مورد نظر خود را برگزینید.

آموزش فتوشاپ

برای حذف نقاط مختلف ابتدا باید مطمئن شوید که گزینه‌ی «Aligned» در این ابزار فعال بوده و مقدار «Sample» نیز بر روی «Current & Below» قرار گرفته است. مقدار «Diffusion» سرعت فتوشاپ در ترکیب پیکسل‌ها را مشخص می‌کند. در بیشتر مواقع مقداری حدود ۴ یا ۵ مناسب است.

آموزش حذف جوش

کلید «Alt» (یا Option در مک) را نگه داشته و بر روی بخشی که می‌خواهید به عنوان نمونه مورد استفاده قرار دهید کلیک کنید. بهتر است بخشی را انتخاب کنید که تا حد ممکن به بخشی که می‌خواهید ترمیم کنید شباهت داشته باشید. برای مثال اگر ناحیه‌ی مورد نظر در کنار لب سوژه قرار دارد، از بخشی کمی پایین‌تر از لب استفاده کنید.

آموزش روتوش در فتوشاپ

اندازه‌ی قلم را تنها کمی بزرگ‌تر از بخشی کنید که قصد ترمیم آن را دارد. بر روی لک کلیک نمایید تا فتوشاپ کار خود را انجام دهد.

این پروسه را به قدری تکرار کنید تا از نتیجه‌ی کار راضی شوید. اگر یک بخش نمونه مناسب نبود می‌توانید از بخش‌های دیگری نیز استفاده کنید.

منبع نوشته: blog.faradars.org

حتماً ببینید:  حذف اکانت تلگرام / آموزش تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *