18.21Mianeh

پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون تمکن مالی وجود دارد؟

آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون تمکن مالی وجود دارد؟

یکی از کشورهای مهاجرپذیر و زیبا که اکنون مورد توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان قرار گرفته است، کشور کاناداست. این کشور همواره توانسته با زیرساخت‌های مناسبی که برای دانشجویان مهیا می‌کند شرایط کار و زندگی بعد از اتمام تحصیلات را برای دانشجویان فراهم آورد. این عوامل به همراه بالا بودن سطح زندگی، سیستم آموزشی و… در این کشور توانسته عاملی برای جذب دانشجویان بین‌المللی باشد.

برای اخذ ویزای این کشور و تحصیل در کانادا به مدارک و شرایط خاصی نیاز دارید.تمکن مالی یکی از مهم‌ترین شرایط برای اخذ ویزای کشور کاناداست، داشتن تمکن مالی در اخذ ویزای تحصیلی بسیار مهم است و در بیشتر مواقع دلیلی برای ریجکت شدن ویزای تحصیلی فرد است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با میزان تمکن مالی دانشجویان برای اخذ ویزای کشور کانادا بیشتر آشنا شوید.

منظور از تمکن مالی در مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟

منظور از تمکن مالی در مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟

یکی از روش‌های اخذ اقامت کشور کانادا، از طریق ویزای تحصیلی است. برای اخذ اقامت از طریق ویزای تحصیلی هم مانند دیگر روش‌ها شرایط خاصی در نظر گرفته شده است، دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند نسبت به اخذ این نوع اقامت اقدام کنند.
یکی از شرایط مهم در اخذ ویزای تحصیلی، تمکن مالی است. داشتن تمکن مالی از اصلی‌ترین شروط است و در صورت عدم اثبات آن، نمی‌توانید ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کنید. تمکن مالی در واقع نشان دهنده آن است که دانشجو توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را دارد. دولت کانادا دانشجویانی که نتوانند تمکن مالی خود را ثابت کننده، ریجکت خواهند کرد. اما فاکتورهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند روی این موضوع تاثیرگذار باشد، ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه حمل و نقل در کانادا
  • هزینه خورد و خوراک و اجاره خانه
  • هزینه اقامت در کشور کانادا
  • شهریه سال اول دانشگاه
  • هزینه لازم برای سفر به کشور کانادا و ترک این کشور بعد از اتمام تحصیلات

حداقل تمکن مالی مهاجرت کانادا چقدر است؟

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا و اجازه تحصیل در این کشور باید دانشجو بتواند تمکن مالی خود را ثابت کند. حداقل میزان تمکن مالی برای دانشجویان بین‌المللی برابر است با ۱۰.۰۰۰ دلار هزینه زندگی یک ساله در این کشور به همراه شهریه یک سال ابتدایی تحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج‌های کشور کانادا.

انواع روش های اثبات تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

انواع روش های اثبات تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

متقاضی باید بتواند افسر اداره مهاجرت را متقاعد کند که بعد از اتمام تحصیلات خود، قصد بازگشت به کشور را دارد. اثبات تمکن مالی نقش بسیار مهم و بزرگی در قبول یا رد شدن ویزای تحصیلی دارد، این موضوع می‌تواند روی نتیجه نهایی و نظر افسر سفارت تاثیرگذار باشد. با اثبات تمکن مالی این اطمینان را افسر سفارت کانادا می‌دهید که توانایی پرداخت هزینه‌ تحصیل و زندگی خود را دارید. از طرفی پس از اتمام تحصیلات خود به کشور بازمی‌گردید. اما از چه روش‌هایی می‌توان تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را اثبات کرد؟

  • ارائه اسناد مالکیت: در صورت داشتن ملک و املاک در کشور خود، باید شواهدی مبنی بر مالکیت آن‌ها را به دولت کانادا ارائه دهید.
  • اثبات شغل: برای اثبات شغل خود، باید یک نسخه از قرار دادهای کاری خود را ارائه دهید. در واقع باید در آن تاریخ اتمام مرخصی و بازگشت به کار، میزان حقوق و مزایا و… را قید کنید.
  • ارائه نامه بانکی معتبر: در این نامه تمام جزئیات مربوط به حساب، ازجمله تمام واریزها و برداشت‌ها قید شده است. این نامه را باید از بانک تهیه کنید و مهر و تاریخ واضحی داشته باشد. برای افزایش شانس پذیرش تحصیلی، بهتر است تاریخ گواهی بانکی را به تاریخ ارسال مدارک نزدیک باشد.
  • ارائه نامه حمایت مالی: در صورت اخذ ویزای سرمایه‌گذاری ارائه نامه حمایت مالی قطعا می‌تواند بسیار تاثیرگذار و موثر باشد. این موضوع روی تمکن مالی دانشجو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
  • رسید پرداخت هزینه‌های تحصیل: در صورت ارائه درخواست ویزای تحصیلی، ارائه رسید پرداخت‌های مربوط به هزینه ثبت نام در موسسه‌های آموزشی، پرداخت شهریه و هزینه‌های مربوط به محل اقامت لازم است.
  • ارائه یک حواله بانکی: حواله بانکی ارائه شده باید قابلیت تبدیل به دلار را داشته باشد.
  • ارائه گردش مالی در ۴ ماه اخیر: ارائه گردش مالی از بانک مورد نظر که میزان سرمایه شما را نشان خواهد داد. برای مهاجرت به کشور کانادا به گردش مالی ۴ تا ۶ ماه اخیر نیاز خواهید داشت.

آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون اثبات تمکن مالی وجود دارد؟

داشتن گواهی تمکن مالی یکی از مهم‌ترین شروط در اخذ ویزای تحصیلی کاناداست. عدم ارائه آن موجب رد شدن ویزای تحصیلی فرد خواهد شد. پس اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، اثبات تمکن مالی یک امر مهم است.

آیا میزان تمکن مالی برای تحصیل در کالج های کانادا با دانشگاه متفاوت است؟

آیا میزان تمکن مالی برای تحصیل در کالج های کانادا با دانشگاه متفاوت است؟

در ابتدا باید گفت که میزان تمکن مالی دانشجویان معمولا حداقل توانایی آن‌ها برای ۱۲ ماه تحصیل و زندگی در کشور کاناداست. البته میزان تمکن مالی دانشجویان مجرد و متاهل کمی متفاوت است.
همانطور که می‌دانید شهریه تحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا تفاوت بسیاری دارد، قطعا میزان تمکن مالی آن‌ها هم متفاوت خواهد بود. میزان تمکن مالی بر اساس شهریه یک سال ابتدایی دانشجویان سنجیده می‌شود.
تمکن مال برابر است با شهریه تحصیلی یک سال + هزینه یک سال زندگی دانشجو در کانادا + هزینه بلیط رفت و برگشت به کانادا

در جدول زیر میزان تمکن مالی دانشجویان برای مهاجرت به کشور کانادا عنوان شده است. در جدول اول میزان تمکن مالی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در استان کبک را دارند و در جدول دوم میزان تمکن مالی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در سایر استان‌ها کانادا را دارند:

افرادی که به کانادا سفر می‌کنند هزینه سالانه هزینه ماهانه
یک نفر ۱۸ سال ۶.۵۶۹ ۵۷۴
یک نفر بالای ۱۸ سال ۱۳.۱۳۴ ۱.۰۹۵
۲ نفر بالای ۱۸ سال ۱۹.۲۶۴ ۱.۶۰۵
۲ نفر بالای ۱۸ سال و ۱ نفر زیر ۱۸ سال ۲۱.۵۷۹ ۱.۷۹۸
۲ نفر بالای ۱۸ سال و ۲ نفر زیر ۱۸ سال ۲۳.۲۹۰ ۱.۹۴۱

تمکن مالی در سایر استان‌های کانادا

افرادی که به کانادا سفر می‌کنند هزینه سالانه هزینه ماهانه
یک دانشجو ۱۰.۰۰۰ ۸۳۳
یک عضو خانواده ۴.۰۰۰ ۳۳۳
بیش از دو عضو خانواده ۳.۰۰۰ ۲۵۵

 

کلام آخر

ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های کشور کانادا، آرزوی بسیاری از دانشجویان است. در این کشور دانشگاه‌های معتبر بسیاری وجود دارد که با فارغ‌التحصیل شدن از آن‌ها می‌توانید در بهترین شرکت‌ها و کشورها مشغول به کار شوید. دولت کانادا در تلاش است تا در کنار پذیرش دانشجو شرایط ایده‌آلی برای زندگی و بازار کار آن‌ها فراهم کند. از این رو بیشتر دانشجویان ترجیح می‌دهند بعد از فارغ‌التحصیل شدن هم در این کشور وارد بازار کار شوند.

حتماً ببینید:  برنامه ۴ روزه سفر به قم و کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *