15.65Mianeh

شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

برنامه ۴ روزه سفر به قم و کرج

برنامه 4 روزه سفر به قم و کرج

برای سفر به قم و کرج خودتان را آماده کنید. سفر همیشه بوجود آورنده انگیزه برای زندگی و تقویت روحیه و نشاط در انسان است. روانشناسان اعتقاد دارند این شور و هیجان خود به بهتر شدن کیفیت زندگی کمک می‌کند و امید به زندگی را افزایش می‌دهد.  به ویژه در جوامع امروزی که پر از تنش و درگیری‌های روزانه بوده و زندگی صنعتی ما را فراگرفته است. پس اگر شما فرصت استراحت یا مسافرت نداشتید خودتان را برای سفر آماده کنید. از بابت مکان اقامت هم نگرانی نداشته باشید. در سفر به قم می‌توانید در هتل آب و آیینه قم اقامت کنید.

معرفی قم

این شهر در یکی از شاه‌راه‌های اصلی حمل و نقلی کشور قرار دارد. قم رابط بین استان‌های صنعتی ایران با تهران محسوب می‌شود. برای سفر به این شهر بهترین راه استفاده از ماشین شخصی یا اتوبوسرانی و تاکسیرانی می‌باشد. آن دسته از مسافرانی که در سفر به قم از وسایل حمل و‌نقل عمومی برای ورود به شهر استفاده کرده‌اند، در بدو  ورود به این شهر تعداد بسیاری از تاکسی‌های گردشی زرد رنگ نظرشان را به خود جلب خواهد کرد. مقصد نهایی اکثر این تاکسی‌ها حرم مطهر حضرت فاطمه‌ معصومه (س) است. سازمان حمل و نقل عمومی شهرستان قم، علاوه بر برخورداری از تاکسی‌های مسافربری درون شهری، از تعدادی دستگاه اتوبوس هم جهت ارائه‌ خدمات حمل و نقل به شهروندان و مسافران بهره می‌برد. گردشگران چنانچه علاقه داشته باشند می‌توانند از این وسایل استفاده کنند.

 

اقامت در قم

اقامت و مسکن در هر مقصدی  اولویت اصلی برای مسافران است در سفر به قم نیز داشتن مکانی مناسب جهت اقامت اهمیت زیادی دارد. هزینه‌ هتل‌ها هم بسته به میزان فاصله از حرم مطهر و نیز تسهیلات ارائه شده، متغیر می‌باشد. در بسیاری از هتل‌ها خدمات رفاهی نظیر ارائه‌ اینترنت در لابی، نمازخانه، کافی‌شاپ، رستوران، پارکینگ و… برای افراد در نظر گرفته شده است.

همینطور در سفر به قم مهمان‌پذیرها، از اماکن دیگر برای اسکان مسافران و گردشگران محسوب می‌شوند که طرفداران ویژه خود را دارد. هزینه‌ یک شب اقامت در این عمارات، اقتصادی‌تر از هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های نزدیک حرم مطهراست.

اقامت در قم

خورد و خوراک در قم

در سفر به قم نگران خورد و خوراکتان نباشید. این منطقه به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین شهرهای ایران شناخته می‌شود. تعداد متعددی از اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌های قم در خیابان‌های اطراف حرم مطهر، نظیر خیابان اراک، بلوار بهار، میدان آستانه و خیابان ارم قرار دارند. این رستوران‌ها علاوه بر کیفیت خوبی که دارند، از هزینه‌ مناسبی هم برخوردار هستند.

اگر به‌دنبال غذاهای فست‌فودی هستید، فست‌فود فروشی‌های مستقر در خیابان شهید فاطمی در دورِشهر، خیابان بلوار محمدامین، خیابان سالاریه، گزینه‌های عالی هستند. غذاهای سرو شده در این مکان‌ها علاوه بر برخورداری از کیفیت مطلوب، هزینه‌ مناسبی هم دارند. همینطور علاوه بر رستوران‌های متعدد در سطح شهر، اغذیه فروشی‌های خیابانی بسیاری هم در قم دیده می‌شوند. باتوجه به مهاجرت بسیاری از مردم کشورهای عربی به‌ویژه عراق، این مهاجران به فروش غذاهای متنوعی مشغول هستند.

جاهای دیدنی قم

مورخان بسیاری قم را یکی از شهرهای کهن و باستانی برمی‌شمرند که روزگاری بر سر راه ابریشم قرار داشت. به همین خاطر این شهر عمارت‌ها و آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است. کاروانسرای حوض سلطان، تیمچه بازار قم، مسجد اعظم قم، قلعه قمرود، مسجد جامع قم و …  از جمله دیدنی‌های تاریخی قم به شمار می‌آیند. با این حال می‌توان اصلی‌ترین جاذبه گردشگری و زیارتی این شهر را مسجد جمکران و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه معرفی کرد. این شهر پس از شهر مقدس مشهد، دومین پایگاه مذهبی ایران شناخته می‌شود.

مراکز خرید قم

خوب است بدانید قم را به سوهان معروفش می‌شناسند. به همین خاطر شاید تهیه این سوغات لذیذ یکی از مهم‌ترین کارها در سفر به قم باشد. فروشگاه‌های بسیاری در سطح شهر جهت تهیه این سوغات بی‌نظیر وجود دارند. برای نمونه خیابان‌های اطراف حرم از جمله مکان‌هایی است که باکیفیت‌ترین نوع سوهان، توسط شعبه‌های کارخانه‌ تولید این خوراکی، فروخته می‌شود. بسیاری از مراکز خرید قم تقریبا در اطراف حرم مطهر واقع شده‌اند. چنانچه قصد خرید پوشاک را دارید، مجتمع تجاری الغدیر، مجتمع خرید موسی بن جعفر (ع) و مجمتع تجاری حجت،  گزینه‌های مناسبی هستند.

سوغات و صنایع دستی قم

این منطقه علاوه بر سوهان، صنایع دستی متعددی به‌عنوان سوغات دارد. گیوه دوزی، پالان‌دوزی، کلاه مالی، غوزه‌گیری، خراطی، خرمهره سازی، شعربافی، قالی‌بافی، منبت کاری،سفیدگری، مسگری، پویندگی، حجاری، ارده‌گیری از هنرهای رایج دیگری در قم هستند.

هرچند سوهان اصلی‌ترین سوغات این شهر است؛ با این حال شهر قم از بزرگ‌ترین مراکز تولید فرش ابریشمی در جهان به شمار می‌آید.

اقامت در کرج

هتل های کرج با دارا بودن گستره متنوعی از کیفیت و قیمت از  گزینه‌های بسیار خوبی هستند. اگر در سفر به کرج اصراری ندارید در این شهر اقامت کنید، هتل‌های جاده چالوس پیشنهاد خوبی است. در جاده کرج – چالوس دو هتل سه ستاره با حس‌وحالی کوهستانی وجود دارد. هتل کندلوس کرج نیز گزینه خوبی برای اقامت است.

هتل صدف یکی از گزینه‌های اقامت در طالقان می‌باشد که در میدان معلم شهرک قرار دارد.  مجتمع اقامتی عزیز و نگار هم در ابتدای روستای اردکان می‌باشند. همینطور هتل ساحل که یک ستاره است، در خیابان ساحل قرار دارد.

 

خرید در کرج

در سفر به کرج، گشت و گذار در بازار و خرید نیز قسمتی از سفر است. اگر به بازار قدیمی علاقمندید، بد نیست سری به بازار انقلاب کرج در خیابان شهید بهشتی بزنید. در این بازار می‌توانید از ترمه تا ادویه و از پوشاک تا خوراک را پیدا ‌کنید.

جهت رفتن به مرکز خرید گزینه‌ها بسیار زیاد است. «ایران زمین» یا شام سابق واقع در عظیمیه، مرکز خرید «یادمان» در میدان آزادگان، «مجموعه زندگی» در مهرویلا، میدان عطار گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

سوغات کرج

قدمت البرز برخلاف نام استانش که هنوز تازه است، به‌اندازه‌ اوستا و دوره هخامنشیان می‌رسد. در کنار ری و قزوین، نام کرج در کتاب‌های تاریخ کهن به چشم می‌خورد. برای دیدن صنایع دستی در سفر به کرج، این امکان را دارید به موزه کاروانسرای شاه عباسی سر بزنید.

با وجود درختان کهن و آب و هوای عالی این حوالی، چه سوغاتی می‌تواند بهتر از انواع میوه باشد؟ میوه‌ البرز تازه و خوش‌طعم است. انگور، توت، خرمالو و سنجد از میوه‌های مرغوب کرج هستند و سیب طالقان ‌هم که زبانزد است.

سوغات کرج

جاهای دیدنی کرج

این شهر دنیایی از جاذبه‌های دیدنی را در خود جای داده است، که همشون زیبا هستند. ولی ما چند تا از مهم‌ترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

اولین جای دیدنی همان جاده چالوس است که به جرات می‌توان گفت، یکی از زیباترین جاده‌های ایران محسوب می‌شود و تقریبا همه باهاش کلی خاطره دارند. کاخ شمس، یکی از شاهکارهای معماری جهان، کاروانسرای شاه عباسی، پیست اسکی دیزین، باغ پرندگان، دریاچه سد امیرکبیر، غار یخ مراد، پارک جنگلی جهان نما و پل سلیمانیه از جاهای دیدنی هستند که بازدید از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جاهای دیدنی کرج

جمع‌بندی

مسافرت کردن نه‌تنها باعث جلای روح می‌شود، بلکه ذهنی باز، دقیق‌ و خلاق را به شما هدیه می‌دهد. مسافرت می‌تواند افراد را به شخصی بهتر تبدیل می‌کند. ما در این مقاله توضیحات کامل و جامعی از سفر به دو شهر محبوب کرج و قم خدمت شما ارائه دادیم. اگر تصمیم به سفر گرفته‌اید، شک نکنید لحظاتی شگفت‌انگیز پیش روی شما است.

حتماً ببینید:  توصیه های مهم بازاریابی تلفنی از نگاه ماکان آیا پارسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *