دنبال کردن ما

سفر برای جراحی های زیبایی

سفر برای جراحی های زیبایی

گردشگری پزشکی یا سلامت اصطلاحی است که در دهه گذشته  به علت افزایش سریع محبوبیت بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. تنها در اروپا، پیش‌بینی می‌شود که بازار گردشگری پزشکی در سال ۲۰۲۱، ۷/۱۱ درصد رشد کند و جراحی زیبایی نیز ۱۷ درصد از سهم بازار را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد. در این مقاله روند گردشگری پزشکی، خطرات مرتبط با این نوع گردشگری و توصیه‌های لازم در ارتباط با سفر به خارج از کشور جهت استفاده از جراحی زیبایی ارائه می‌شود.

معنای گردشگری پزشکی (گردشگری سلامت)

زمانی که شخص تصمیم می‌گیرد که تنها به قصد انجام جراحی یا درمان پزشکی به خارج از کشور سفر کند، به این نوع سفر گردشگری سلامت یا پزشکی گفته می‌شود.

دلیل اصلی محبوبیت گردشگری پزشکی، پایین بودن هزینه مراقبت‌های پزشکی در کشورهای دیگر نسبت به کشور زادگاه متقاضی محسوب می‌شود. برای مثال، ساکنین آمریکا معمولا برای صرفه جویی در هزینه خدمات بهداشتی و پزشکی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند چرا که خدمات پزشکی در این کشور بسیار پر هزینه است.

چرا افراد در کشورهای غربی جهت انجام جراحی‌های زیبایی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند؟

چرا افراد در کشورهای غربی جهت انجام جراحی‌های زیبایی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند؟

گردشگری پزشکی تنها جهت انجام اقدامات درمانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه یک انتخاب محبوب برای افرادی است که به دنبال انجام جراحی زیبایی با هزینه کمتر هستند. تحقیقات نشان می‌دهند که با استفاده از این روش می‌توان ۴۰ تا ۸۰ درصد در مخارج جراحی‌های زیبایی صرفه‌جویی کرد.

دلیل دیگر سفر برای جراحی‌های زیبایی این است که افراد می‌توانند هر گونه قوانین مربوط به بیمارستان یا شرکت‌های بیمه در کشور زادگاه خود که ممکن است مانعی بر سر راه انجام جراحی باشد را پشت بگذارند.

علاوه بر این، درمان در بسیاری از بیمارستان‌های خارجی برای افراد از جذابیت بیشتری برخوردار است و این افراد تمایل دارند که در بیمارستان‌های خارج از کشور خود به درمان بپردازند.

اگرچه گردشگری پزشکی می‌تواند برای بسیاری از افراد گزینه جذابی محسوب شود ولی می‌تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد. در صورتی که قصد انجام هرگونه جراحی زیبایی و سفر به این منظور را دارید، بایستی تمام نتایج ممکن در این ارتباط را در نظر بگیرید.

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری پزشکی برای جراحی زیبایی شامل چه کشورهایی می‌باشند؟

کشورهای مختلفی جهت انجام برخی از انواع جراحی زیبایی وجود دارند. برای مثال، برزیل برای انجام جراحی پلاستیک مقصد مناسبی محسوب می‌شود، در حالی که ترکیه برای دندانپزشکی کشور ایده‌آلی به شمار می‌رود.

تایلند برای جراحی مربوط به تغییر جنسیت توسط بسیاری از افراد در نظر گرفته می‌شود. هند برای انجام جراحی‌های تخصصی قلب و ارتوپدی مشهور است و سنگاپور نیز برای خدمات مربوط به درمان سرطان و عارضه‌های مغز و اعصاب کشور مناسبی محسوب می‌شود. ایران متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها، توسط دیگر افراد جهت سفر برای جراحی‌های زیبایی در نظر گرفته نمی‌شود.

 

آیا گردشگری پزشکی روشی ایمن محسوب می‌شود؟

استفاده از کلینیک‌های پزشکی یا زیبایی خارج از کشور می‌تواند ایمن و بی‌خطر باشد ولی در مقایسه با انجام جراحی‌های زیبایی در کشور زادگاه، این روش ممکن است دارای خطرات بیشتری باشد.

خطرات مربوط به گردشگری پزشکی شامل چه مواردی می‌باشد؟

  • سفر هوایی پس از هر نوع جراحی می‌تواند سبب افزایش احتمال ایجاد لخته خونی شود. شما بایستی پیش از بازگشت به کشور خود، به اندازه کافی پس از جراحی منتظر بمانید.
  • در برخی از مواقع، مواردی مانند تفاوت در مواد غذایی و آب در کشورهای خارجی می‌تواند باعث بروز مشکل شود. ناراحتی معده پس از جراحی می‌تواند باعث ایجاد بیماری و نگرانی بیشتر شود.
  • امکان دارد برخی از بیمارستان‌های خارج از کشور دارای مرکز ICU نباشند. در این حالت در صورت بروز هر گونه مشکل، دسترسی به مراقبت کافی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

نکاتی که بایستی پیش از سفر برای جراحی در نظر گرفته شوند.

در زمان تصمیم‌گیری جهت سفر برای جراحی‌های زیبایی، بایستی تمامی عوارض و خطرات احتمالی شامل موارد زیر در نظر گرفته شوند:

  • همیشه بایستی تحقیقات زیادی در ارتباط با پوشش بیمه در کلینیک مورد نظر انجام دهید.
  • شما باید بیمه مسافرتی خود را به طور کامل بررسی کنید. چرا که عوارض پس از جراحی‌های ناموفق معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.
  • بهتر است در مورد اقدامات درمانی توصیه شده از جانب کلینیک در زمان بازگشت به منزل کسب اطلاع شود.
  • از روش بازگشت به منزل در صورت بروز هر گونه مورد اورژانسی کسب اطلاع کنید. اقدامات مورد نیاز در صورت عدم امکان بازگشت به منزل و هزینه مراقبت‌های درمانی پس از جراحی را ارزیابی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که آیا می‌توانید بیش از زمان برنامه‌ریزی شده در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید.
  • پیش از درمان بایستی با جراح در موارد مربوطه مشورت کنید.
  • امکان دارد مواردی مانند موانع زبانی بین شما و کلینیک وجود داشته باشد که ارتباط قبل و بعد از جراحی را برای شما و پزشک مربوطه دشوار کند. اطمینان حاصل کنید که پزشکان می‌توان به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.
  • کلینیک مورد نظر شما باید معتبر و دارای گواهینامه بین‌المللی باشد (مانند انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک). این مساله می‌تواند سطح مراقبتی که دریافت خواهید کرد را تضمین کند.
  • تمامی مزایا و معایب سفر برای جراحی‌های زیبایی را در کشور خود در مقایسه با کشورهای خارجی مورد نظر بررسی کنید.

ایمنی سفر برای جراحی‌های زیبایی

برخی از متخصصین به افرادی که برای درمان جهت کاهش هزینه به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، در ارتباط با ایمنی درمان تذکر داده‌اند.

انجام عمل زیبایی در خارج از کشور به این معنا است که متقاضی هیچ گونه حمایت قانونی در ارتباط با درمان در اختیار ندارد و این مساله می‌تواند شخص را با مشکل مواجه کند. همچنین ممکن است به بیمار اطلاعات نادرست ارائه شود و در نتیجه به درمان مجدد نیاز باشد.

شما بایستی از تمامی دستورات ارائه شده از جانب پزشک پیروی کنید. برای مثال در صورت انجام روش‌های زیبایی ساده مانند لیفت با نخ که نیاز به دوران نقاهت کمی دارند، بایستی قبل از انجام عمل نکات مربوط به آن و روش‌های مراقبتی که از طرف پزشک توصیه شده است را در هر شرایطی چه در سفر و در دیگر مکان‌ها رعایت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *