13.97Mianeh

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

آب درمانی روستای گوگدرق

چشمه آب درمانی گوگدرق

آب درمانی روستای گوگدرق – روستای گوگدرق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بروان غربی بخش ترکمانچای شهرستان میانه واقع شده‌است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا ۲۸۹ نفر و تعداد خانوار آن، ۱۰۰ خانوار است.

حتماً ببینید:  روستای گوگدرق (گؤی دره)

چشمه آب درمانی گوگدرق در ۱.۵ کیلومتری این روستا واقع شده است. از خواص درمانی این چشمه می‌توان به: بیماری‌های پوستی، سنگ کلیه، درد مفاصل، بواسیر، میخچه، پا درد، کمر درد، دیسک کمر، انواع قارچ‌های پوستی، سنگ مثانه، سینوزیت، روماتیسم، میگرن، پروستات و بیماری‌های عفونی داخلی و خارجی اشاره کرد.

گفته می‌شود یکی از آبگرم‌های کم نظیر جهان در این روستا قرار دارد که دارای یون‌های مس و آهن محلول در آب است که خاصیت درمانی دارد که در آبگرم‌های دیگر کمتر می‌توان یافت.

منبع نوشته: ویکی پدیا

آب درمانی روستای گوگدرق

تدوین فیلم: مهندس غلامرضا شاهمحمدی

حتماً ببینید:  قارتال قایاسی دیواره سنگنوردی میانه

اگر اطلاعات موثق دیگری از آب درمانی روستای گوگدرق میانه دارید لطفاً آن را از طریق فرم دیدگاه‌های زیر با ما به اشتراک بگذارید تا به نام شما در این مطلب برای سایر خوانندگان به اشتراک بگذاریم.
و در صورتی که اطلاعات ارسالی را از کتاب یا وبلاگ خاصی بدست آورده‌اید لطفاً منبع آن را نیز همراه با مطلب ارسالی قید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *