17.54Mianeh

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

آیا امکان تحصیل در استرالیا به‌صورت رایگان وجود دارد؟

آیا امکان تحصیل در استرالیا به‌صورت رایگان وجود دارد؟

از آنجا که استرالیا یک کشور مهاجرپذیر است، سالانه افراد خیلی زیادی برای تحصیل رایگان در استرالیا اقدام می‌کنند. استرالیا دانشگاه‌های بسیاری دارد که برای دانشجویان بین‌المللی هزینه‌ای ندارند. در این مقاله فهرستی از دانشگاه‌های برتر استرالیا با اجازه تحصیل رایگان برای دانشجویان بین‌المللی آمده است. شما می‌توانید با دریافت بورسیه‌های استرالیا برای تحصیل در استرالیا به شکل رایگان و یا پرداخت هزینه کم اقدام کنید.

تحصیل رایگان در استرالیا و شرایط عمومی

برای ارزیابی تحصیل رایگان در استرالیا، کمی شرایط عمومی این کشور را بررسی می‌نماییم. استرالیا بانام رسمی قلمرو همسوی استرالیا، در نیم‌کره جنوبی قرارگرفته است؛ استرالیا ششمین کشور پهناور جهان ازنظر وسعت می‌باشد. استرالیا دین رسمی ندارد و قانون اساسی این کشور تصویب هرگونه قانونی مبتنی بر دین را منع کرده است. کشور استرالیا هیچ مرز خاکی با بقیه‌ی کشورها ندارد و دورتادور آن را از شرق اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد شمالی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در برگرفته‌اند. استرالیا سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه به شمار می‌آید و کوچک‌ترین قاره جهان می‌باشد. پایتخت استرالیا کانبرا می‌باشد؛ زبان رسمی، استرالیا زبان رسمی ندارد و زبان این کشور معمولاً انگلیسی استرالیایی است؛ واحد پول، دلار استرالیا (AUD) می‌باشد؛ جمعیت استرالیا ۲۵.۶۶۸.۰۰۰ نفر است؛ مساحت استرالیا ۷.۶۹۲.۰۹۲ می‌باشد.

در ارتباط با تحصیل رایگان در استرالیا و به‌صورت کلی دلایل علاقه‌مندی یک سری از دانشجویان به تحصیل در این کشور، مانند داشتن ماهیت دوستانه برای تحصیل، سطح زندگی بالا و سیستم آموزشی برجسته می‌باشند. مزایای تحصیل در استرالیا:

  1. گروه هشت نفره/ همان‌طور که از نام این گروه پیداست یک گروه متشکل از هشت عضو و معتبر در دانشگاه‌های تحقیق محور است. شانس پذیرش در این دانشگاه‌ها بسیار بالاست و محدودیت خاصی ندارد و سالیانه تعداد خیلی زیادی دانشجو را می‌پذیرند. بعضی از این دانشگاه جزء برترین دانشگاه‌های استرالیا می‌باشند و به دلیل نوآوری در تحقیقات معروف هستند.
  2. آموزش‌های پذیرفته‌شده / دوره‌هایی که برای دانشجویان بین‌المللی عرضه می‌شود، تحت دستورالعمل‌هایی برای حفظ اعتبار و استانداردهای بالای آموزشی مرتبط با کشور تحت نظارت دقیق قرار دارند.
  3. پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی / برنامه‌هایی را برای جهت‌دهی تحصیلی و آماده‌سازی دانشجو برای تحصیل را مهیا نموده‌اند و دوره‌هایی را برای زبان در نظر گرفته‌اند تا مهارت دانشجو تقویت شود.
  4. تحقیق و نوآوری.
  5. اعلامیه‌های شغلی برای دانشجویانی که تمایل به کار پاره‌وقت دارند.
  6. ویزای دانشجویی استرالیا / دولت استرالیا تلاش ویژه‌ای برای کاهش مدت‌زمان اخذ این ویزا نموده است.
  7. هزینه زندگی در استرالیا / هزینه زندگی در استرالیا بالاست اما با توجه به دیگر کشورها بر طبق کیفیت آموزشی که دارد بسیار کم‌هزینه‌تر است.
  8. بورسیه‌های تحصیلی در استرالیا / امکان تحصیل رایگان در استرالیا وجود دارد، بعضی از دانشگاه‌های موجود در استرالیا بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند که با توجه به میزان می‌توان گفت همه هزینه‌های تحصیل رایگان در استرالیا را مورد پوشش قرار می‌دهد.
  9. تنوع فرهنگی/ زمانی که از ۱۰۰ کشور جهان دانشجو در استرالیا وجود داشته باشد مسلماً تنوع فرهنگی در این کشور وجود دارد و این کشور را زیبا جلوه می‌دهد.
  10. یک کشور زیبا می‌باشد / زیرا جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیاری در استرالیا وجود دارد. در ادامه این نوشتار بیشتر به جزئیات تحصیل رایگان در استرالیا خواهیم پرداخت.

انواع بورسیه‌ها برای تحصیل رایگان در استرالیا

انواع بورسیه‌هایی که برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا و جود دارد شامل موارد زیر است:

 

بورسیه تحصیلی «AAS» یا «Australian Awards Scholarships»: این بورسیه دارای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. این بورسیه به دانشجویان ممتاز آسیایی، آفریقایی، خاورمیانه و اقیانوس آرام که دارای رزومه درخشان و سوابق قابل‌قبولی ازجمله چاپ کتاب، مقاله و پروپوزال‌ها و طرح‌های پیشنهادی هستند تعلق می‌گیرد. قابل‌ذکر است اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از شانس بیشتری بهره‌مند‌است.

بورسیه تحصیلی ADS : وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا برای دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا ساکن در کشورهای درحال‌توسعه شرایطی را برای تحصیل ایجاد کرده‌اند. این بورسیه مواردی مانند شهریه کامل، هزینه بلیط، هزینه بهداشت و سلامت و کمک‌هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.

بورسیه تحصیلی Ander دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند برای اخذ بورسیه اقدام کنند. این بورسیه هزینه کامل شهریه، کمک‌هزینه مسکن، کمک‌هزینه سفرهای تحقیقاتی، کمک‌هزینه زندگی به‌صورت ماهیانه، کمک‌هزینه درمانی را ساپورت می‌کند.

بورسیه تحصیلی IPRS متقاضیان تحصیل رایگان در استرالیا در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد می‌توانند از این بورسیه تحصیلی برخوردار شوند. این بورسیه شامل هزینه کامل شهریه و بیمه درمانی است. این بورسیه‌ها از بورسیه تحصیل رایگان در استرالیا ویژه دانشجویان بین‌المللی است. مزایایی تحصیل رایگان در استرالیا به‌عنوان سومین مقصد دانشجویان بین‌المللی در جهان شناخته‌شده است. اولین مزیت که با تحصیل در این کشور نصیب این افراد می‌شود تحصیل در دانشگاه‌های با کیفت بالا در استاندارد جهانی است.

معدل و ریزنمرات بالا

داشتن معدل و ریزنمرات بالا برای آخرین مقطع تحصیلی که به اتمام رسانده‌اید در استرالیا برای کسانی که متقاضی ادامه تحصیل در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری هستند، خیلی مهم بوده و یکی از اصلی‌ترین و بدیهی‌ترین شرط‌ها در این راستا است. معدل متقاضی، به‌عنوان معیاری کلیدی برای سنجش موفقیت دانشجویان بالقوه در محیط آکادمیک توسط کالج‌ها و دانشگاه‌ها تلقی می‌گردد. وقتی‌که صحبت از ریزنمرات می‌کنیم، باید گفت که ریزنمرات مرتبط با رشته‌ی موردنظر متقاضی نیز اهمیت بسیاری دارد؛ به‌عنوان نمونه اگر شخصی بخواهد برای پزشکی ادامه تحصیل دهد، یقیناً نه صرفاً برای بورسیه بلکه حتی برای اخذ پذیرش تحصیلی عادی نیز به‌عنوان یکی از شروط اساسی باید در دروسی مانند زیست، شیمی، ریاضیات و… نیز ریزنمرات بالایی را اخذ نماید؛ حال اگر این قضیه برای اخذ بورسیه کامل و فول فاند باشد این حساسیت نیز به‌مراتب بیشتر می‌گردد. برای اخذ بورسه از هر نوعی ازجمله بورسیه کمک‌هزینه معدل پیشنهادی برای استرالیا، معدلی بالای ۱۷ یا حداقل ۱۶.۵ بوده که هرچه این معدل به ۲۰ نزدیک‌تر باشد شانستان برای بورسیه کامل و فول فاند بالاتر می‌رود؛ اما ازآنجاکه بنا به مقطع تحصیلی، دانشگاه مدنظر و ده‌ها قانون و تبصره نمی‌توان نظر مشخصی داد، شما به‌طور حدودی برای اطمینان بیشتر از شانس برای بورسیه فول فاند حداقل معدل ۱۸ را در نظر داشته باشید.

نمره مدرک زبان

مدرک زبان انگلیسی با نمره قابل‌قبول که ارائه آن برای دانشجویان بین‌المللی غیر انگلیسی‌زبان ازجمله ایرانیان الزامی است نیز می‌تواند معیاری برای تخصیص بورسیه تحصیلی باشد. اگرچه که برای تحصیل در یک کشور انگلیسی‌زبان، دانش انگلیسی یک الزام و وظیفه بوده و پس شاید در نگاه اول فلسفه ایجاد برتری برای اخذ بورسیه تحصیلی منطقی به نظر نیاد، اما مسئولین آکادمیک دانشگاه از این دید به این قضیه نگاه می‌کنند که اگر شما توانسته‌اید در زبانی غیر از زبان مادری خود، مهارت بالایی کسب کنید، پس در خیلی زمینه‌های دیگر علمی نیز توانایی‌های مشابه را برای یادگیری چیزهای جدید را به‌احتمال‌زیاد خواهید داشت که این موضوع در قالب نمره مدرک زبان می‌تواند اثبات شود. در راستای اخذ بورسیه تحصیلی (از هر نوع) نمره مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا (یا معادل آن برای دیگر مدارک معتبر زبان در دانشگاه مقصد) توصیه‌شده که هرچه این عدد از ۷ به ۱۰ نزدیک‌تر باشد، شانس اخذ بورسیه کامل و فول فاند هم بالاتر می‌رود و برای بورسیه کامل آیلتس پیشنهادی، نمره ۸ یا بالاتر می‌باشد.

 

تحصیل رایگان در استرالیا مسئله‌ای بود که در این نوشتار مورد ارزیابی قرار گرفت. ما در این مقاله تمامی نکات مرتبط با تحصیل رایگان در استرالیا را چه به‌صورت مختصر و چه به تفضیل شرح دادیم. تحصیل در استرالیا آن‌هم به‌صورت رایگان امکان‌پذیر بود اما نکته‌ای که وجود داشت این بود که نمی‌توان گفت که این کشور تحصیل رایگان را به همه دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. اگر شما هم قصد تحصیل رایگان در استرالیا را دارید می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب اسمارت اپلای در تماس باشید.

منبع این مطلب

حتماً ببینید:  دی ام روم؛ بهترین سایت یادگیری و آموزش سئو در سال ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *