21.54Mianeh

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

آیا می توان بعد از کاشت مو به سفر رفت؟

آیا می توان بعد از کاشت مو به سفر رفت؟

شما می‌توانید ۷ روز پس از کاشت مو به تعطیلات کوتاه‌مدت و همچنین پس از ۱۴ روز به تعطیلات طولانی‌مدت بروید. در طول این مدت زمان ورم پوست سر کاهش پیدا کرده و عوارض مربوط به کاشت مو و وضعیت کلی سلامتی نیز به حداقل می‌رسد. با این حال در زمان تعطیلات بایستی به نکات مهمی در این مورد توجه شود. مهم‌ترین مواردی که پس از کاشت مو در زمان تعطیلات بایستی در مورد آن احتیاط شود، عبارتند از:

  • سفر با هواپیما پس از کاشت مو
  • قرارگیری موهای کاشته شده در معرض نور مستقیم خورشید
  • شنا کردن در استخر یا دریا

در این مقاله، اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با رفتن به مسافرت پس از کاشت مو ارائه خواهد شد.

 

کاشت مو به چه منظور انجام می‌شود؟

روش کاشت مو به منظور انتقال مو از قسمت پشت و کناره‌های پوست سر یا بدن به قسمت‌هایی که دچار طاسی یا ریزش مو شده‌اند، انجام می‌شود. به این منظور از دو روش FUE یا FUT جهت جراحی کاشت مو استفاده می‌شود. پس از کاشت مو بایستی به اقدامات مراقبتی مربوط به روند بهبود از جمله امکان رفتن به مسافرت پس از کاشت مو توجه شود.

نکات قابل توجهی در ارتباط با سفر کردن پس از کاشت مو وجود دارند که در صورت عدم رعایت و سفر کردن زودتر از زمان لازم، امکان دارد نتیجه کاشت مو و سلامتی شخص به خطر بیافتد.

 

آیا سفر هوایی پس از کاشت مو بی‌خطر است؟

سفر کردن با هواپیما بلافاصله پس از کاشت مو باعث بروز مشکل نخواهد شد. با توجه به روش‌های مدرن مورد استفاده در کاشت مو، نگرانی در مورد سفر پس از کاشت مو وجود ندارد. ولی جهت افزایش ایمنی در سفر بایستی به چند نکته توجه شود. در ابتدا، بایستی از هر گونه برخورد با سر و ناحیه کاشت مو جلوگیری شود.

برای مثال، باید از برخورد چمدان‌‌ها با سر و موها خودداری شود. همچنین توصیه می‌شود در زمان خواب، زیر گردن یک بالش قرار داده شود. به علاوه بایستی از دستورات ارائه شده از جانب پزشکی که کاشت مو را انجام داده، به طور کامل پیروی شود. پزشک اطلاعات دقیق در مورد نکات مراقبتی در زمان سفر را به شما ارائه خواهد داد.

 

چه مدت پس از کاشت مو، رفتن به مسافرت امکان‌پذیر است؟

در ۲ تا ۳ روز اول پس از کاشت مو امکان دارد درد، ورم و قرمزی خفیف در پوست سر ایجاد شود. در طول این مدت، ممکن است در اثر تغییر فشار در زمان مسافرت با هواپیما، فشاری بر روی پوست سر احساس شود. این فشار می‌تواند سبب افزایش درد، خونریزی خفیف بر روی پوست و یا بروز نفخی شود که رفع نمی‌شود. همچنین برخورد اجسام با پوست سر نیز می‌تواند سبب افزایش زمان بهبود در ارتباط با روند کاشت مو شود. جهت کاهش احتمال موارد فوق، توصیه می‌شود تا ۷ روز پس از کاشت مو از مسافرت با هواپیما خودداری شود. همچنین اگر جراحی کاشت مو را با دیگر روش‌های زیبایی مانند کاشت ابرو، جراحی افتادگی پلک و… انجام داده‌اید باید بیشتر رعایت کنید و حداقل پس از ده روز به سفر بروید زیرا در چنین مواردی شما دوره نقاهت چند جراحی را به صورت یکجا تحمل میکنید و ممکن است روزهای سخت قبل از زیبایی را متحمل شوید.

 

قرارگیری موها پس از کاشت مو در معرض نور مستقیم خورشید

قرارگیری موها پس از کاشت مو در معرض نور مستقیم خورشید

در زمان سفر بسیاری از افراد به آفتاب گرفتن در کنار ساحل یا در کنار استخر تمایل دارند. پس از کاشت مو، بایستی از قرارگیری موی کاشته شده به طور مستقیم در معرض نور خورشید خصوصا زمانی که ناحیه کاشت مو قرمز می‌باشد، خودداری شود.

در صورت قرارگیری فولیکول‌های تازه کاشته شده‌ی مو در برابر پرتو فرابنفش خورشید، امکان دارد فولیکول‌ها دچار آسیب‌دیدگی شوند. در نتیجه، توصیه می‌شود که تا دو هفته پس از کاشت مو از کلاه در زمان خارج شدن از  منزل استفاده شود. پس از دو هفته، تنها در صورتی که ناحیه کاشت مو همچنان قرمز می‌باشد، به استفاده از کلاه نیاز است.

در صورت تمایل به سفر کردن پس از کاشت مو و قرارگیری در معرض آفتاب، بهتر است دو هفته پس از کاشت مو برای مسافرت برنامه‌ریزی شود.

 

شنا در استخر یا دریا

امکان دارد که به شنا کردن در دریا یا استخر تمایل داشته باشید. چنانچه به تازگی از روش کاشت مو استفاده کرده‌اید، توصیه می‌شود از شنا کردن خودداری کنید.

امکان دارد آب استخر یا دریا آلوده باشد و در نتیجه احتمال بروز عفونت پس از کاشت مو افزایش پیدا می‌کند.

توصیه می‌شود از شنا کردن برای مدت حداقل ۲ هفته پس از کاشت مو خودداری شود. در صورتی که ناحیه کاشت مو همچنان پس از دو هفته قرمز می‌باشد، بهتر است پیش از شنا در استخر یا دریا، تا ۴ هفته پس از کاشت مو منتظر مانده و از شنا کردن خوداری کنید.

بنابر این پس از کاشت مو و تمایل به سفر و شنا در استخر یا دریا، توصیه می‌شود حداقل دو هفته پیش از مسافرت به این منظور منتظر بمانید.

 

اقدامات مورد نیاز در زمان سفر پس از کاشت مو

اقدامات مورد نیاز در زمان سفر پس از کاشت مو

در صورت رعایت نکات زیر، مشکلی در ارتباط با کاشت مو در زمان سفر پیش نخواهد آمد:

مصرف منظم داروهای مورد نیاز

پس از کاشت مو، جراح برای شما داروهای ضد التهابی به همراه آنتی‌بویتیک تجویز خواهد کرد. امکان دارد پوست سر در قسمت کاشت مو برای چند روز دردناک ‌باشد. داروهای تجویز شده توسط پزشک به تسریع روند بهبود کمک می‌کند.

بنابر این داروها بایستی چه در سفر و چه در منزل طبق دستور پزشک مصرف شوند. عدم مصرف داروها می‌تواند سبب بروز مشکل شود.

استفاده از پوشش سر

جراح توصیه می‌کند که پانسمان پس از کاشت مو برای حداقل ۲۴ ساعت مورد استفاده قرار گیرد. در صورت عدم بروز عوارض، با استفاده از پوشش سر می‌توانید بدون هیچ نگرانی به مسافرت بروید. پوشش سر سبب محافظت از ناحیه کاشت مو بر روی پوست سر شده و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.

تمیز نگه داشتن ناحیه کاشت مو

در روش کاشت مو، تارهای مو از یک قسمت از پوست سر برداشته شده و در بخش دیگر کاشته می‌شوند. دو روز پس از جراحی، این دو قسمت بایستی با ملایمت تمیز شده و فشار بر روی آن وارد نشود.

پس از پرواز، ناحیه‌ای که کاشت مو در آن انجام شده بایستی شسته شود. همچنین موها بایستی بدون استفاده از حوله خشک شوند.

عدم مصرف الکل

مصرف الکل در مدت دو هفته اول پس از کاشت مو به طولانی شدن روند بهبود کمک می‌کند. بنابر این بایستی از مصرف نوشیدنی الکلی خودداری شود. همچنین بایستی از انجام هر عمل دیگری که سبب تعریق در هواپیما می‌شود نیز اجتناب شود.

حتماً ببینید:  جدیدترین آموزش حرفه ای رنگ مو در سال ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *