دنبال کردن ما

اضافه کردن میانبر وب سایت به خانه آیفون

اضافه کردن میانبر وب سایت به خانه آیفون – همانطور که می‌دانید اپل محدودیت‌هایی در زمینه «گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) ایجاد کرد که نتیجه آن، مسدود شدن بعضی از اپلیکیشن‌های ایرانی iOS مثل اسنپ بود.
بنابراین کاربران داخلی آیفون و آیپد اگر می‌خواهند از این سرویس‌ها استفاده کنند، فعلا چاره‌ای ندارند جز اینکه به نسخه تحت وب اپ مورد نظرشان بروند.

تپسی برای آیفوناما مشکلی که بعضی‌ها با این روش جایگزین دارند، سرعت پایین آن است. اینکه هر بار مجبورید باشید مرورگر را باز کرده، آدرس مورد نظر را بنویسید و در نهایت از خدمات سرویس استفاده کنید مشخصا زمان بیشتری می‌طلبد. با این حال ترفندی وجود دارد که روند این کار را سریع‌تر می‌کند.

به کمک این ترفند می‌توانید آیکن آدرس مورد نظر را به صفحه خانه (Home Screen) گوشی اضافه کرده و جای انجام مراحل بالا، تنها با کلیک روی آن به نسخه وب سرویسی که می‌خواهید بروید. برای آشنایی با این ترفند ساده و کاربردی، پیشنهاد می‌کنیم مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

اضافه کردن میانبر وب سایت به خانه آیفون

به‌خاطر محدودیت‌های iOS، ساخت شورت‌کات در این سیستم عامل روی هر مرورگری ممکن نیست و باید از مرورگر پیش‌فرض آی‌دیوایس‌ها یعنی سافاری (Safari) استفاده کنید:

اضافه کردن میانبر وب سایت به خانه آیفون

۱- ابتدا مرورگر سافاری (Safari) را باز کرده و به وب‌سایتی که می‌خواهید بروید.

میانبر برای آیفون

۲- در پایین مرورگر مربعی به همراه یک فلش بالا (دکمه میانبر ایفون) قرار دارد، روی آن کلیک کنید تا منوی جدیدی نمایش داده شود. در اینجا مرورگر از شما می‌خواهد تا این آدرس اینترنتی را جایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. در ردیف پایین اگر انگشت‌تان را به سمت چپ بکشید تا بقیه گزینه‌ها نمایش داده شوند، Add to Home Screen را می‌توانید پیدا کنید.

دکمه میانبر آیفون

۳- در اینجا Add to Home Screen را انتخاب کنید. حالا سیستم از شما می‌خواهد اسم دلخواه‌تان برای این آیکن را بنویسید.

اسنپ برای آیفون

۴- در نهایت روی Add بزنید تا آیکنی از آدرس در صفحه اصلی گوشی ساخته شود. اکنون اگر به صفحه اصلی گوشی بروید، می‌توانید آیکن آدرس را در آنجا ببینید. با هر بار کلیک روی این آیکن، مستقیم به آدرس مشخص شده می‌روید و دیگر نیازی به باز کردن مرورگر نیست.

تپسی برای آیفون

افزودن آدرس یک وب‌سایت به صفحه اصلی اندروید

در اندروید از محدودیت‌های اپل خبری نیست و این کار را روی بقیه مرورگرها هم می‌توانید انجام بدهید. در اینجا نگاهی به مرورگر گوگل کروم انداخته‌ایم:

۱-  به وب‌سایتی که می‌خواهید بروید.

افزودن میانبر به آیفون

۲- روی منوی سه نقطه‌ای که در بالای مرورگر قرار دارد، کلیک کرده و در منوی باز شده گزینه Add to Home Screen را بزنید.

افزودن سایت به میانبر آیفون

۳- حالا گوشی از شما می‌خواهد تا اسم مورد نظرتان را برای آیکون انتخاب کنید.

افزودن سایت به میانبر آیفون

۴- در نهایت روی Add بزنید تا آیکنی از آدرس در صفحه اصلی گوشی ساخته شود. اکنون اگر به صحنه اصلی گوشی بروید، می‌توانید آیکن آدرس را در آنجا ببینید.
با طی این مراحل شما توانستید اضافه کردن میانبر وب سایت به خانه آیفون را یاد بگیرید و بسادگی انجام دهید و از این پس نیز می‌توانید هر صفحه وب که خواستید را به عنوان میانبر به گوشی خود اضافه کنید تا همیشه در دسترس شما باشد.


با مسدود شدن گواهی انترپرایزی که بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی iOS برای دور زدن تحریم‌های اپل از آن استفاده می‌کردند، در حال حاضر بهترین راهکار استفاده از وبسایت یا نسخه تحت وب این اپلیکیشن‌هاست. اسنپ [نسخه تحت وب] و تپ سی [نسخه تحت وب] هر دو این خدمات را از طریق وبسایت خود ارائه می‌دهند و فعلا از این شیوه، می‌توانید همچنان از خدمات آن‌ها در iOS بهره‌مند شوید.

اما در مورد سایر استارتاپ‌های فاقد سرویس تحت وب، باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه راهکاری برای دور زدن مشکل مسدودسازی اپل در پیش خواهند گرفت.

منبع نوشته: محمد کریمی – digiato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *