دنبال کردن ما

اهمیت مشاوره روانشناسی در جامعه ما چیست؟

تابحال برای شما سوال پیش آمده است که اهمیت مشاوره رانشناسی در زندگی چیست؟ در چه مواقعی باید به یک مشاور روانشناس مراجعه کنیم؟

با توجه به اینکه  مردم شور عزیزمان ایران، اهمیت علم روانشناسی را در زندگی اجتماعی نمی‌دانند، ناخودآگاه این علم را بی اهیمت پنداشته و طبعاً از مشاوره روانشناسی اجتناب می‌کنند.

اما آیا علم روانشناسی علمی بیهوده است؟ قطعاً جواب این سوال منفی است. بگذارید این مطلب را بیشتر برای شما بیشتر باز کنیم. همه‌ی ما انسان‌ها بخاطر اینکه در یک دنیای ماده و انرژی زندگی می‌کنیم، برای سهولت زندگی به علم فیزیک نیاز داریم. اما چطور می‌توانیم به علمی که روی انسان و نیازهای ذهنی و روانی انسان مطالعه می‌کند بی تفاوت باشیم؟

قطعاً یکی از بزرگترین مسائلی که انسان با آن سروکار دارد، زندگی اجتماعی و ابعاد مختلف آن است. روانشناسی در شکل اولیه خود، درباره ابعاد وجودی و درونی انسان مطالعه می‌کند. علم روانشناسی به ما کمک می‌کند که با تغییر در افکار و اصلاح کردن آنها، زندگی آرام‌ تر، لذت‌بخش تر و توأم با احساس خوشبختی را داشته باشیم.

روانشناسی نه تنها می‌تواند موجب موفقیت بیشتر افراد در زندگی شود، بلکه می‌تواند روی سلامت افراد هم تأثیر بگذارد. علاوه بر آن، مشاور روانشناس به ما کمک می‌کند که با بیماری‌ها و اختلالات روانی مقابله کنیم و راهی برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلالات بیابیم.

مشاوره روانشناسی

معمولاً چند جلسه مشاوره روانشناسی برای درمان نیاز است؟

به طور قطع نمی‌توان برای این سوال جواب مشخصی را درنظر گرفت، یا به عبارتی دیگر، نمی‌توان یک نسخه را برای همه پیچید!

با توجه به اینکه همه‌ی ما انسان ها با هم تفاوت داریم، بزرگی مشکل ما، میزان مقاومت ذهن ما نسبت به درمان و همچنین ویژگی‌های فردی ما باعث می‌شود که طول درمان ما با یکدیگر متفاوت باشد. اما باید بگوییم برای نتیجه گرفتنو بهبود یک مسئله‌ی به خصوص، حد اقل نیاز به ۶ تا ۸ جلسه مشاوره روانشناسی است.

روانشناسی در گردشگری

کاربرد روانشناسی در گردشگری

کاری که روانشناسی انجام می‌دهد به طور کلی مطالعه افراد و تجارب آنها و همچنین روابط اجتماعی آنهاست. روانشناسی اجتماعی، ابتدا فردی که در گروه‌های اجتماعی است را مورد بررسی قرار می‌دهد. یافته‌هایی که روانشناسی اجتماعی و روانشناسی محیط زیست دارد، برای پی بردن به رفتار، نگرش و انگیزه‌های گردشگران است.

روانشناسی در سفر و گردشگری که بر مبنای  روانشناسی عمومی است، به دنبال یافتن پاسخ برای سوالات زیر است:

  • گردشگر کیست؟
  • چه مسائلی باعث ترغیب گردشگران به سفر می‌شود؟
  • گردشگران چه روند تصمیم‌گیری را در زندگی خود پیش می‌گیرند؟
  • یک گردشگر چه نیازهای روانی و ذهنی‌ای دارد؟
  • و….

رزرو وقت مشاوره روانشناسی

رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران و سایر شهر ها

برای اینکه بهترین نتیجه را از مشاوره روانشناسی بگیریم، نیاز است که مشاوران خوب و مراکز مشاوره روانشناسی خوب را شناسایی کنیم. چرا که مسئله‌ی روانشناسی به سبب اهمیت زیادی که دارد، یک مسئله‌ی مهم محسوب می‌شود. از بهترین مراکز مشاوره روانشناسی کشور که در تهران قرار دارد، مرکز مشاوره روانشناسی سلامت است. مرکز مشاوره روانشناسی سلامت به عنوان بهترین مرکز روانشناختی  در سالهای ۱۳۹۸ و  ۱۳۹۹ از سمت سازمان بهزیستی کشور شناخته شد. شما عزیزان می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران و در سایر شهر ها، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، با مرکز مشاوره روانشناسی سلامت تماس بگیرید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۱۷۹۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *