22.12Mianeh

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

بهترین برنامه های ویرایش متن کدامند؟

بهترین برنامه های ویرایش متن کدامند؟

اگر به نرم افزارهای گرافیک مثل فتوشاپ نگاه کنید می بینید که برای ویرایش تصاویر عالی هستند اما در زمینه کار با متن و ویرایش متون ضعیف عمل می کنند. هر چند ترفندهایی برای یادگیری فتوشاپ می تواند آن را در زمینه تایپو قوی کنند.

۱-نوت پد پلاس

Notepad ++ بهترین برنامه جایگزین دفترچه یادداشت برای رایانه های ویندوز است. این واقعا آسان است برای استفاده از کاربران اساسی که فقط نیاز به بازکننده متن یا ویرایشگر متن دارند، اما همچنین شامل برخی از ویژگی های واقعا پیشرفته برای کسانی که علاقه مند هستند.

این برنامه از مرور tabbed استفاده می کند که بدین معنی است که شما می توانید اسناد متعدد را در یک بار باز کنید و آنها را به عنوان برگه ها در بالای Notepad ++ نمایش می دهند. در حالی که هر برگه فایل خود را نشان می دهد، Notepad ++ می تواند همزمان با همه ی آنها ارتباط برقرار کند تا چیزهایی مانند مقایسه فایل ها را برای تفاوت ها و جستجوی یا جایگزین کردن متن انجام دهند.

Notepad ++ تنها با ویندوز کار میکند، هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی است . شما همچنین می توانید نسخه قابل حمل Notepad ++ را از صفحه دانلود بردارید. یکی در قالب ZIP است و دیگری یک فایل ۷Z است.

احتمالا ساده ترین راه ویرایش فایل ها با Notepad ++ این است که فایل را راست کلیک کرده و Edit را با Notepad ++ از منوی زمینه انتخاب کنید.

نوت پد پلاس

این برنامه می تواند هر فایل را به عنوان یک سند متن باز و از بسیاری از پلاگین های مفید پشتیبانی کند. همچنین شامل یک عمل جستجوی متن / متن جایگزین بسیار مفید است، به طور خودکار نحو برجسته، خودکار تکمیل کلمات، و بهترین مبدل فایل متنی آنلاین است.

گزینه Notepad ++ Find به شما امکان می دهد کلمات را با معیارهایی مانند جهت عقب، جستجو در کل کلمه، مورد مطابقت و پیچاندن اطراف جستجو کنید.

همچنین نشانه گذاری، ماکروها، پشتیبان خودکار، جستجوی چند صفحه ای، جلسه های مجدد، حالت فقط خواندن، تبدیل کدگذاری و توانایی جستجوی کلمات در ویکیپدیا و سرعت باز کردن سند در مرورگر وب شما پشتیبانی می شود.

Notepad ++ نیز از پلاگین ها برای انجام کارهایی مانند ذخیره خودکار اسناد استفاده می کند، تمام متن را از اسناد باز به یک فایل اصلی، ترکیب کد برنامه نویسی، نظارت بر اسناد باز را بازنویسی می کند، آنها را تغییر می دهد، بیش از یک مورد از کلیپ بورد را کپی و جای گذاری می کند در یک بار و خیلی بیشتر.

Notepad ++ به شما امکان می دهد اسناد متنی را به فرمت های متنوع مانند TXT، CSS، ASM، AU3، BASH، BAT ، HPP، CC، DIFF ، HTML ، REG ، HEX، JAVA ، SQL، VBS و بسیاری دیگر ذخیره کنید. ”

۲- آفیس ورد

همانطور که گفته شده نرم افزاری که در اکثر ادارات و شرکت ها برای تایپ استفاده می شود، نرم افزار Word است. و این نرم افزار بخاطر قابلیت های ویژه آن یکی از بهترین نرم افزار های اداری می باشد.

فرض کنید شما قصد نوشتن یک نامه را دارید. بهترین برنامه برای نوشتن یک نامه کدام است ؟ قطعا بهترین نرم افزار تایپ برنامه Word است.

فرض کنید شما می خواهید شروع به نوشتن یک کتاب بکنید. کتابی که از زمان شروع تا انتها می بایست خط به خط، بار ها و بارها ویرایش گردد. خوب، بهترین نرم افزار برای تایپ یک کتاپ چیست ؟ حتما پس از کمی جستجو خواهید فهمید، هیچ نرم افزاری بهتر از ورد نیست. خوب است بدانید که اکثر کتاب های الکترونیکی در وهله اول به کمک نرم افزار Word نگاشته می شوند و در انتها با پسوند PDF ذخیره می گردند.

از دیگر کاربرد نرم افزار ورد در محیط کار می تون به وبلاگ نویسی اشاره کرد. که در آموزش های دیگر حتما به آن خواهیم پرداخت. یادگیری ورد

۳- اکسل

نرم افزار مایکروسافت اکسل یکی از نرم افزارهای مجموعه آفیس است. این نرم افزار از انواع نرم افزارهای صفحه گسترده است که جداول بزرگی در ستون و ردیف را در خود جای می دهد.

بخاطر قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده این نرم افزار، اکسل نزدیک به چهار دهه است که به یکی از پر استفاده ترین نرم افزارها در دنیای تجارت تبدیل شده است. در واقع انقلابی که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی در زمینه محاسبات فردی اتفاق افتاد (اینکه هر شخصی بتواند کارهای خودش را انجام دهد)، بخاطر استفاده های زیادی بود که از نرم افزارهای صفحه گسترده بویژه نرم افزار اکسل میشد. آموزش رایگان اکسل

حتماً ببینید:  معرفی کدهای تقلب در بازی هی دی که هر کسی نمی داند