20.8Mianeh

جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

تبلیغ در مترو

تبلیغ در مترو

روزانه بیش از ۲ میلیون نفر در تهران از مترو برای سفر های درون شهری خودشون استفاده می کنند. دسترسی مترو به نقاط مختلف شهر تهران، سرعت بالای مترو و همچنین داشتن امکاناتی نظیر تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی و گرمایشی و همچنین ارزان بودن بلیط این نوع وسیله حمل و نقل عمومی، باعث شده مردم استقبال زیادی از قطارهای شهری کنند.

تبلیغات در مترو و ایستگاه های آن

هر جا که مردم حضور داشته باشند، شرایط مناسبی برای تبلیغات فراهم میشه. بیننده های تلویزیون و سریال ها و مسابقه ها باعث شدند که تبلیغات تلویزیونی به یکی از گران ترین نوع تبلیغات تبدیل بشه. قطارهای مترو و همچنین ایستگاه های مترو، روزانه شاهد حضور هزاران نفر هستند. بنابراین مترو ها هم مکان مناسبی برای تبلیغات به حساب میان. ما تبلیغات در مترو رو به بخش های مختلف تقسیم کردیم.

تبلیغات ایستگاه مترو

از زمانی که یه مسافر وارد مترو میشه، تا زمانی که سوار قطار بشه با انواع و اقسام تبلیغات مواجه میشه.

  • در قسمت ورودی و روی گیت های ورودی یک سری تبلیغات بنری انجام میشه. مسافرینی که عجله ندارن معمولا به این تبلیغات توجه می کنند. اما مسافران اول صبح که عجله دارن به سرکارشون برسن، معمولا اصلا متوجه حضور این تبلیغات نمیشن.
  • در سالن های ایستگاه مترو، تابلو های تبلیغاتی نصب شده که یا کتیبه تبلیغاتی هستند یا لایت باکس عریض.
  • در بخش پله ها و پله برقی ها هم شاهد یه سری تابلو تبلیغاتی یا بک لایت تبلیغاتی هستیم. معمولا افرادی که از پله برقی استفاده می کنن یه فضای مکثی براشون فراهم میشه که می تونن به تابلو های تبلیغاتی توجه کنن. این تابلو ها اگه از جنس بک لایت باشن توجه بیشتری رو به سمت خودشون جلب می کنن.
  • بعد از طی کردن چند سالن و چند پله برقی، مسافر به سکوی انتظار مترو میرسه. روی دیواره های سالن انتظار هم یک سری تبلیغات انجام میشه. تبلیغات سکوی مقابل توسط افرادی که در این سکو هستن، قابل مشاهده هست و برعکس. افرادی که روی صندلی های انتظار نشستن و یا ایستادن معمولا توجه زیادی به مقابل خود می کنند و در معرض این تبلیغات قرار میگیرن.
  • یکی از تبلیغاتی که در سکوهای انتظار انجام میشه و تقریبا تو ذوق زن هم هست، تبلیغات آینه های هوشمند هست. زمانی که مسافر در مقابل این آینه ها قرار میگیره، صفحه آینه به سرعت به یه تابلو تبلیغاتی تبدیل میشه. به نظر میاد اخیرا این ایراد برطرف شده و تنها در گوشه از آینه تبلیغات نمایش داده میشه.

تبلیغ روی بدنه قطار

یکی از انواع تبلیغات محیطی که امروزه مورد توجه مردم در سراسر جهانه، تبلیغات ترانزیتی هستش. تبلیغات ترانزیتی تبلیغاتی هست که روی وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی انجام میشه. اتوبوس ها، مینی بوس ها، تاکسی ها، کامیون ها و کامیونت ها و از همه مهم تر بدنه مترو ها و قطار ها مکان بسیار مناسبی برای تبلیغ برند های معتبر هستند.
یکی از انواع تبلیغات در مترو شامل تبلیغات روی بدنه قطار های شهری میشه. این نوع تبلیغات اگه دید مسافر رو نگیره و پنجره ها رو نپوشونه، یک نوع تبلیغ مناسب و پربازده هست.

تبلیغ روی بدنه قطار

تبلیغات درون مترو

تبلیغاتی که درون واگن های مترو انجام میشه هم انواع مختلفی داره.

  • یکی از جذاب ترین تبلیغات درون مترو ها، تبلیغات دستگیره مترو هست. یک برند حبوبات، داخل دست گیره ها رو با حبوبات پر کرده بود. یا یک برند ساعت دستگیره ها رو به شمایل ساعت طراحی کرده بود. البته برخی هم به تبلیغات کاغذی راضی میشن اما باید بگم که هر چقدر تبلیغات شما خلاقانه تر باشه، بیشتر نظر مسافران رو جلب میکنه و ماندگاریش در ذهن مخاطبتون هم بیشتره.
  • عموما واگن های قطار فضای زیادی برای تبلیغات ندارن، چون بدنه قطار ها محل قرار گیری صندلی هاست و همچنین درب های خروجی مترو در بدنه های قطار تعبیه شده. اما همون فضاهای کوچک هم برای تبلیغات مناسب هستند. معمولا از تبلیغات کتیبه ای در واگن های مترو استفاده میشه. واگن های مترو به دلیل اینکه یک فضای مکثی رو ایجاد میکنند باعث ماندگاری تبلیغات در ذهن مخاطب میشن.
    در تبلیغات کتیبه ای داخل واگن ها میشه جزئیات بیشتری رو مثل شماره تماس، آدرس وب سایت و سایر موارد رو درج کرد، چون مخاطب زمان کافی برای خوندنشون رو داره.
  • احتمالا شما هم نمایشگر های کوچیکی که در برخی از واگن های مترو قرار دارن رو دیدید. از این نمایشگر ها معمولا برای تبلیغات فرهنگی و اجتماعی استفاده میشه. تبلیغاتی نظیر فرهنگ استفاده از مترو، احترام به والدین، ارتباط اجتماعی و میان فردی و غیره.

تبلیغات درون مترو

مزایای تبلیغات در مترو

  • تبلیغاتی که در ایستگاه مترو و داخل واگن ها انجام میشن نرخ بازدید بالایی دارن.
  • ایستگاه های مترو محل مناسبی برای تبلیغات محلی هستن
  • واگن های ویژه بانوان این امکان رو فراهم کرده تا کسب وکار هایی که مشتری بالقوه آن ها خانم ها هستند بتونن تبلیغات هدفمندی در واگن های ویژه بانوان داشته باشن.
  • تبلیغات در مترو به دلیل حضور همه اقشار جامعه، مناسب برند ها و کالاهایی است که مصرف عمومی دارند.
  • معمولا قشر مرفه جامعه از مترو استفاده نمی کنند. تبلیغات در مترو می بایست شامل کالاها و برندهایی باشه که مناسب قشر متوسط و پایین جامعه هست.

معایب تبلیغات در مترو

  • تبلیغات در مترو جزء تبلیغات گران قیمت به حساب میاد.
  • در واگن های عمومی امکان تبلیغ هدفمند برای کسب و کار های دارای مخاطب خاص به صرفه نیست.
  • معمولا کسب وکار های کوچیک نمی تونن تنها یه بخشی از فضاهای تبلیغاتی رو اجاره کنن. معمولا تبلیغات مترو به صورت یک جا به کمپانی های بزرگ اجاره داده میشه.
  • افرادی که منظم از یک ایستگاه مترو استفاده می کنن، هر روز در معرض تبلیغات یک کمپانی خاص قرار میگیرن و توجه اون ها از تبلیغات به صورت ناخودآگاه برداشته میشه.

ادنل رو بیشتر بشناسید!

ادنل یک سامانه رزرواسیون تبلیغات محیطی هست. ادنل صاحبان رسانه های تبلیغاتی رو به کسب و کار هایی که به دنبال رسانه های تبلیغاتی هستند وصل میکنه و باعث میشه پای دلالان و سودجویان از معامله های رسانه های تبلیغاتی بریده بشه و اجاره تابلو های تبلیغاتی در یک بستر امن و قابل اعتماد انجام بشه.

حتماً ببینید:  اجاره ویلا در بهترین مقاصد شمال کشور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *