18.21Mianeh

پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

تفاوت هزینه درمان بیماری کرونا در بیمارستان دولتی و خصوصی

دکتر نادر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزکشی ایران در مورد هزینه های درمان کرونا بیان کرد: در قسمت های سرپایی بیمارستان ، بیمار ویزیت تخصصی شده و در صورت مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته مرکز بهداشت، خدمات به صورت رایگان می باشد.

بیماری کرونا

 یکی از موردهای هزینه، برای افراد بیمار به ویروس کرونا، سی تی اسکن از ریه می باشد که در بیمارستان خصوصی و دولتی تحت پوشش بیمه می باشد و البته آزمایش PCR تا حدی هزینه دارد و اگر بیمار بستری شود ، هزینه تست PCR آن در قسمت دولتی به صورت پرداخت فرانشیز می باشد و هزینه قابل قبولی دارد. کسانی که دچار بیماری کرونا شوند، لازم است هزینه تخت ICU دهند. البته اگر بیمه پایه داشته باشد باید فرانشیز ۸ الی ۱۰ درصد را پرداخت نماید و در بیمارستان خصوصی هم اگر بیمه درمان تکمیلی داشته باشد، در قسمت ICU مورد قبول می باشد. از طرفی دیگر، برای تأمین وسایل حفاظت فردی برای تشخیص بیمار، یا همراهش و یا پرسنل در بیمارستان دولتی هزینه نمی دهد و در بیمارستان خصوصی مقداری هزینه پرداخت می کند.

دکتر توکلی در مورد داروی این بیماری ادامه داد: که کرونا در حال حاضر درمان قطعی ندارد. ولی بعضی از درمان ها برای بیماری های دیگر بر روی بیماری کرونا تا حدی اثر بخشی مناسبی داشته است. مانند داروهای رمدسیویر، فاویپیراویر، اکتمرا، ایمونوگلوبین وریدی و در بعضی از درمان های ویژه مانند هموپرفیوژن و پلاسما تراپی و غیره می باشد.

البته که این درمان ها با تجربیات پزشکان تجویز گشته ، که هزینه بالایی را در بر می گیرد. با تولید داخلی داروی رمدسیویر که تا حدی در روند بهبود بیماران کمک کننده بوده است و در بیمارستان موجود می باشد.

نکته: این دارو نباید برای تمام بیمارها استفاده شود. زیرا دارای شرایط خاصی است و امکان دارد از بین ۱۰ بیمار برای یک مریض اثرگذار باشد.

با این حال دربیمارستان های دولتی ، بیمار تنها یک فرانشیز بسیار کمی پرداخت می کند و در بیمارستان های خصوصی با داشتن بیمه درمان تکمیلی بخشی را شخص بیمار پرداخت می کند.

دکتر توکلی بر صحبت های خود اضافه کردند که تمام کسانی که تست PCR آن ها مثبت می شود، نیاز به بستری شدن ندارند. افراد بدون علامت که لازم است در خانه بمانند. افراد با علامت خفیف هم که مانند یک سرماخوردگی کوچک است هم در خانه می مانند و نیاز به بستری شدن ندارند. ولی اگر فردی دچار تنگی نفس شدید باشد ، حتماً لازم است بستری شود. تمام این موارد به تشخیص و معاینه بالینی پزشک معالج مربوط می شود.

لازم به ذکر است که برای پاندمی کرونا و راههای مقابله با آن اصلی ترین مسئله بودجه و هزینه هایی هست که در زمینه درمان و یا ساخت و توزیع واکسن و همچنین در زمینه تحقیقات در این زمینه در نظر گرفته می شود.

حتماً ببینید:  لوازم جانبی برتر موبایل در فونی شاپ

یک دیدگاه برای “تفاوت هزینه درمان بیماری کرونا در بیمارستان دولتی و خصوصی

  1. اولش که گفتن اصلاً درمان کرونا هزینه ای برای بیمار نداره. بعداً معلوم شد که اگه بیمارستان خصوصی نری کار خیلی برات سخت میشه بیمارستان های خصوصی هم که اصلاً رحم ندارن و کلی هزینه میگیرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *