دنبال کردن ما

تقویت رزومه با چاپ کتاب

تقویت رزومه با چاپ کتاب

چاپ کتاب یکی از الزامات تقویت رزومه است. برای این‌که رزومه تأثیرگذاری برای استخدام، ارتقای شغلی یا قبولی در مقطع دکترا ارائه دهید، چاپ کتاب می‌تواند خیلی کمکتان کند. اما برای تقویت رزومه چه نوع کتابی و با چه کیفیتی مناسب‌تر است؟ تفاوت چاپ کتاب با ارائه مقاله معتبر برای تقویت رزومه چیست؟ در ادامه مطلب قصد داریم به چاپ کتاب و نقش آن در تقویت رزومه بپردازیم. برای دانستن جزئیات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

رزومه چیست و چه نقشی در معرفی توانمندی یک شخص دارد؟

رزومه عبارت است از سندی که مشخصات فردی، تجارب کاری، سوابق تحصیلی و تأییدیه‌ها و افتخارات یک فرد را معمولاً به‌صورت خلاصه نشان می‌دهد. با چنین توصیفی رزومه را باید شناسنامه کاری و تحصیلی یک فرد بدانیم. شرکت‌های استخدام‌کننده یا بررسی‌کننده با بررسی رزومه می‌توانند به نقاط قوت فرد پی ببرند و تناسب توانمندی‌های فرد را با شرایط مورد نیازشان تشخیص دهند. لذا تقویت رزومه راهی برای معرفی بهتر توانمندی‌های فردی است.

چاپ کتاب چگونه باعث تقویت رزومه می‌شود؟

چاپ کتاب نشان‌دهنده تلاشتان در زمینه‌ای خاص است. نوشتن کتاب معمولاً مستلزم تحقیقاتی خیلی گسترده در موضوعی خاص، بررسی منابع و جوانب معنایی مختلف و در پاره‌ای موارد، انجام بررسی‌های میدانی و به‌کارگیری روش‌های آماری است. لذا وقتی فردی کتابی را تدوین یا تألیف می‌کند یعنی بسیاری از توانمندی‌های پژوهشی یا کار با نرم‌افزارهای مرتبط با آن را نیز آموخته است. بنابراین، چاپ کتاب از طریق نشان دادن طیف متنوعی از توانایی‌های فرد باعث تقویت رزومه وی می‌شود.

چه کتابی برای تقویت رزومه مناسب است؟

چه کتابی برای تقویت رزومه مناسب است؟

تقریباً هر نوع کتابی که درباره موضوعی خاص و با قالبی مشخص چاپ شده باشد، برای رزومه فرد ارزشمند است. اما بسته به این‌که می‌خواهید رزومه را برای چه کاری تقویت کنید، نوع کتاب مهم خواهد بود. مثلاً برای مصاحبه دکترا قطعاً نوشتن کتاب داستان یا شعر امتیازی ندارد و لذا برای تقویت رزومه اثری ندارد اما همین کتاب اگر قرار باشد که برای استخدام در سازمانی هنری مورد استناد قرار گیرد، مهم خواهد بود. بنابراین چاپ کتابی برای تقویت رزومه مناسب است که با شرایط رزومه مورد نظر فرد بیشترین تطابق را داشته باشد.

  تفاوت چاپ کتاب با ارائه مقاله معتبر برای تقویت رزومه چیست؟

  • چاپ کتاب معمولاً به موضوع در دامنه گسترده‌تری می‌پردازد. چراکه مجال مناسبی برای پرداختن به جوانب مختلف محتوا فراهم می‌کند. مقاله علمی معمولاً عصاره پژوهشی علمی یا کتابی است که در آن اصل مطلب در قالب تعیین شده، تنظیم می‌شود.
  • زمینه موضوعی مقاله معمولاً بسیار تخصصی است. درحالی‌که با چاپ کتاب به محتوای عمومی در کنار موضوعی تخصصی می‌پردازیم. بنابراین با توجه به گستره موضوعی کتاب، تقویت رزومه از طریق چاپ کتاب قابل توجه است.

چاپ کتاب برای تقویت رزومه برای چه منظوری به کار می‌رود؟

  • استخدام: برای اکثر استخدام‌ها چاپ کتاب برای تقویت رزومه نوعی ضرورت است. با نشان دادن کتابی در رزومه قابلیت و توانمندیمان را به مصاحبه‌گرها نشان می‌دهیم.
  • مصاحبه دکترا: برای مصاحبه دکترا چاپ کتاب امتیاز بالایی دارد. این کار باعث جلب نظر اساتید و تقویت رزومه می‌شود. مخصوصاً اگر کتاب چاپ شده کاملاً مرتبط با رشته درخواستی باشد.
  • ثبت مشخصات در بانک اطلاعاتی کتابخانه ملی: با چاپ کتاب در این بانک شانس دیده شدن شما در پایگاه‌های دانشی بیشتر می‌شود و همین راهی برای تقویت رزومه است.
  • ارتقای جایگاه دانشی: در برخی مشاغل نظیر عضو هیأت علمی چاپ کتاب به صورت سالیانه باعث ارتقای رتبه علمی می‌شود.

هزینه چاپ کتاب چه تأثیری بر تقویت رزومه دارد؟

یکی از مسائلی که در زمان تقویت رزومه شغلی و تحصیلی با چاپ کتاب، ذهن مخاطبان را به خود مشغول می‌کند، هزینه‌های مرتبط با چاپ است. باید بگوییم که امروزه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که هر روزه برای انجام بسیاری از کارها هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کنیم و به عقیده من، پرداخت هزینه‌ای هر چند زیاد برای چاپ کتاب که می‌تواند آینده و زندگی و شغل ما را تحت تاثیر خود قرار دهد ارزشی بیش از آن چیزی که فکرش را می‌کنید دارد. البته باید بگوییم که چاپ کتاب در تیراژ پایین نه تنها با هزینه‌ای زیاد همراه نیست بلکه شما را به فکر فرو می‌برد که چرا تاکنون به سراغ انجام آن نرفته‌اید.

 

تقویت رزومه از طریق چاپ کتاب یکی از تأثیرگذارترین روش‌های معرفی توانمندی‌های دانشی و شغلی است. برای این‌که بتوانید امتیازات علمی و تلاش‌های خود را به مراجع استخدام یا ارتقای رتبه علمی نشان دهید، چاپ کتاب کمک مؤثری برای تقویت رزومه محسوب می‌شود. از تقویت رزومه می‌توانیم به تقویت شناسنامه شغلی یا علمی دارنده آن تعبیر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *