24.98Mianeh

شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

خنک ترین تورهای تابستانی داخلی (سرعین و تبریز و چابهار)

خنک ترین تورهای تابستانی داخلی

حتما شما هم در تابستان روزهایی را تجربه می کنید که از گرما کلافه می شوید و احساس می کنید نفس کشیدن در گرما و شلوغی شهرها برایتان سخت می شود. حتی در زیر کولر منزل نیز احساس خوبی ندارید و به دنبال جایی می گردید که بتوانید برای مدتی به آن جا سفر کنید و حال و هوایی عوض کنید.

در این مواقع به ذهن تان می رسد که مدتی به شهری خوش آب و هوا بروید. خوشبختانه ایران به کشور چهار فصل معروف است. یعنی همان زمانی که شما در شهرتان از هوای گرم کلافه و عصبانی هستید، در نقطه ی دیگری از کشور مردم در هوای خنکی به سر می برند و حتی در شب ها مجبورند با لباس گرم بخوابند.

در این جا در نظر داریم سه شهر فوق العاده جذاب برای تورهای تابستانی معرف کنیم که آب و هوای خنک و مطبوعی دارند. یعنی سرعین، تبریز و چابهار زیبا…

تورهای تابستانی سرعین

تورهای تابستانی سرعین

یکی از شهرهایی که در فصل گرما (تابستان) می‌توانید به آن‌ جا سفر کنید، سرعین است. سرعین یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان اردبیل است. این شهر در تابستان هم آب و هوای سرد و مرطوبی دارد و دارای روستاهای زیبا و دیدنی زیادی می‌باشد. سرعین همچنین چشمه‌های آبگرم فراوانی دارد که خاصیت آب درمانی دارند.

همیشه تورهای سرعین و اردبیل برای علاقمندان به سفر یکی از مقاصدی است که در اولیت لیست قرار داد.

اگر قصد سفر به این شهر زیبا دارید پیشنهاد می کنم لینک زیر را برای تور سرعین تابستان را مشاهده کنید:

https://faragasht.com/tour/summer-sarein-tour/

با اتوبوس vip و یا با هواپیما با گشت های کامل از جاهای دیدنی و ترانسفر رفت و برگشت، خاطره انگیز ترین تور سرعین برای شما خواهد شد.

 

آب گرم سبلان

مرکز آب گرم سبلان یکی از بزرگترین مراکز آب درمانی کشور و حتی خاورمیانه است. در این مرکز استخرهای متعدد آب گرم، حوضچه‌های جکوزی، مکان‌هایی برای ارایه‌ی خدمات پزشکی نظیر فیزیوتراپی وجود دارد که شما می‌توانید از آن بهره ببرید. این مجتمع بزرگ و دیدنی از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب به مسافران خدمات ارائه می‌دهد.

چندین مجتمع آب درمانی دیگر در سرعین وجود دارند که می توان به مراکز زیر اشاره کرد: آب گرم گاومیش گلی، مرکز آب‌درمانی دره لرسویی،  مجتمع آب‌درمانی ایرانیان و…

 

 

روستای آلوارس سرعین

یکی دیگر از جاهای دیدنی سرعین، روستای آلوارس است که طبیعتی سرسبز و بکر دارد و فاصله آن تا سرعین ۱۲ کیلومتر است. این روستای زیبا قدمتی سه هزار ساله دارد که با شقایق‌های زیبا و نسیم خنکی که در آن می‌وزد، مکانی رؤیایی و بهشتی را به تصویر می‌کشد.

 

پیست اسکی آلوارس

در نزدیک روستای آلوارس یک پیست اسکی وجود دارد که به همان نام آلوارس هست. این پیست اسکی از بزرگترین پیست اسکی‌های ایران است که حدود ۸ ماه از سال فعال است.

سرعین مکان‌های دیدنی زیادی دارد که برشمردن تمام آن‌ها خود مقاله مجزایی می‌طلبد. شما می‌توانید با استفاده از تور سرعین که به شکل هوایی و زمینی (قطار و اتوبوس) انجام می‌شود، سفری دلپذیر را تجربه کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

تورهای تابستانی تبریز

  تورهای تابستانی تبریز

تبریز هم یکی از شهرهای دیدنی و تاریخی ایران است و از آب و هوای خنکی در تابستان برخوردار است. یکی از بهترین مکان هایی که می‌توانید در تابستان به آن سفر کنید. این شهر زیبا است. تبریز مقصد بسیاری از گردشگران در فصل تابستان است.

قبل از تصمیم به سفر تبریز، لینک زیر مربوط به تور تبریز تابستان را مشاهده کن:

https://faragasht.com/tour/summer-tabriz-tour/

تور تبریز نیز به صورت زمینی و هوایی (با هواپیما، قطار و اتوبوس) اجرا می شود. در این تور دو گشت نیمروزی تبریز گردی و کندوان گردی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

شهر تبریز با قدمتی چهار هزارساله دارای بناهای تاریخی زیادی است که معماری شگفت انگیزی دارند. این شهر در سال ۲۰۱۸ در بین کشورهای اسلامی، پایتخت گردشگری لقب گرفت.

 

مسجد کبود

این مسجد با کاشیکاری‌های زیبا و خوشنویسی های اسلامی یکی از بناهای تاریخی و مذهبی تبریز است. این مسجد در شش قرن پیش ساخته شده است. هرچند زلزله‌ای مهیب، بخش‌هایی از مسجد را تخریب کرده است، اما آن چه از معماری و کاشیکاری آن باقیمانده، نشانه‌ی معماری منحصر به فرد این مسجد است.

 

کندوان

کندوان هم یکی از روستاهای کم نظیر در جهان است. خانه‌های این روستا در دل صخره‌های کله قندی ساخته شده است. برای همین به این روستا، روستای کله قندی نیز می‌گویند. خانه های این روستا که بدون هیچ تکنولوژی ساخته شده است، شبیه کندو هستند. قدمت این روستا را از سه هزار سال تا شش هزار سال تخمین زده‌اند. روستای کندوان دارای سوغاتی‌های فراوان و متنوع از قبیل صنایع دستی و عسل و…است.  فاصله این روستا تا تبریز حدود یک ساعت است.

 

ائل گلی

باغ ائل گلی که در هفت کیلومتری تبریز واقع شده است یکی از مناطق تفریحی و زیبا در تبریز است. شما می‌توانید با استفاده از وسیله شخصی خود یا وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو به این باغ بروید و در محیط آرام و مسرت بخش آن در فصل زیبای تابستان استراحت کنید.

این باغ در نزدیکی سایر مکان‌های دیدنی تبریز مانند مقبره الشعرا و بازار قدیمی قرار دارد. لذا می‌توانید بعد از بازدید و استراحت در این باغ به دیدن این مکان‌های دیدنی هم بروید.

همانطور که اشاره شد تور تبریز ویژه تابستان از طریق زمینی؛ یعنی قطار و اتوبوس و همچنین از طریق هوایی انجام می‌شود. شما برای  استفاده یک سفر راحت و بدون دغدغه از تورهای ما استفاده کنید. خدمات تور شامل بلیط، هتل، صبحانه، گشت، راهنما و ترانسفر هستند.

تبریز به قدری شهر زیبایی است که در سایت های مختلف هم درباره آن تبلیغات زیادی شده است و توریست های مختلف از سراسر دنیا به این شهر سفر می کنند. به همین جهت سایت tripadvisor صفحه ای دارد تحت عنوان Tabriz, Iran Best Places to Visit که در آدرس زیر قابل مشاهده است:

https://www.tripadvisor.com/Tourism-g303961-Tabriz_East_Azerbaijan_Province-Vacations.html

تورهای چابهار

تورهای چابهار

چابهار در جنوب شرقی ایران واقع شده است. این شهر در فصل‌های مختلف سال کمترین نوسان دما را دارد و به همین علت به آن چهار بهار گفته می شود. البته بهترین فصل مسافرت به این منطقه اواسط تابستان، پاییز، زمستان و اوایل بهار است.

برای تور چابهار سایت زیر را پیشنهاد می کنیم:

faragasht.com/تور-چابهار/

تابستان هم هرچند رطوبت هوا افزایش می یابد؛ اما با وزش بادهای اقیانوسی از شدت آن کاسته می شود. همچنین در فصل تابستان خدمات گردشگری با هزینه ی کمتری ارائه می شود.

 

مکان های دیدنی چابهار

بخشی از دیدنی های چابهار در شهر چابهار و شهر تیس قرار دارند که می توان به ساحل صخره ای یا دریا بزرگ، قلعه پرتغالی‌ها، گورستان جن ها و دیدنی های تاریخی شهر تیس اشاره کرد.

 

جاذبه های گردشگری شرق چابهار

در این منطقه که از چابهار تا بندر گواتر(مرز پاکستان) امتداد می یابد می توانید از ساحل رمین، دریاچه صورتی لیپار، درخت انجیر معابد و کوه های مریخی و…دیدن کنید.

 

جاذبه های گردشگری غرب چابهار

در منطقه غرب چابهار نیز مناطق دیدنی زیادی مانند ساحل کنارک، چشمه‌های گل فشان، ساحل شبرنگ تنگ و ساحل درک، پذیرای گردشگران می‌باشد. این مناطق در حد فاصل چابهار و روستای درک واقع شده‌اند که مسافت آن حدود ۱۵۰ کیلومتر است. منطقه‌ی حفاظت شده ی باهو کلات و پارک گاندو از دیگر مناطق دیدنی چابهار هستند.

تور چابهار در فصل تابستان، پاییز و زمستان به دلیل طولانی بودن مسافت، فقط از طریق هوایی اجرا می شود. زیرا راه زمینی از تهران تا چابهار حدود ۲۴ ساعت است و این سفر زمینی خسته کننده خواهد بود.

 

برای رزرو و خرید تورهای تابستانی داخلی کدام آژانس مسافرتی معتبر است؟

عده ای از هموطنان تا فرصت و امکاناتی برای سفر برایشان مهیا می شود به سفر خارجی می روند. سفرهای خارجی مستلزم صرف وقت زیاد و هزینه های گزافی است.

به نظر می رسد بسیاری از این هموطنان اگر با جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیزی که در جای جای ایران زیبا، قرار دارند آشنا شوند، حتما سفر به مناطق دیدنی ایران را در اولویت سفرهای خود قرار خواهند داد.

مجری اصلی تورهای ایرانگردی و داخلی ویژه تابستان، پاییز، زمستان و بهار آژانس فارا گشت کوروش کبیر به آدرس سایت faragasht.com است که مورد تایید سازمان گردشگری بوده و بهترین سایت تور مسافرتی معرفی شده است، می توانید تورهای تابستانی سرعین، تبریز و چابهار را با آن ها رزرو کرده و سفری ارزان و کامل با گشت و ترانسفر و راهنما به مناطق خنک و خوش آب و هوا تجربه کنید.

حتماً ببینید:  معرفی ۵ مکان برتر پاییزی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *