19.11Mianeh

جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

دستبند کارتیه را با چه لباسی ست کنیم؟

دستبند کارتیه

دستبند کارتیه از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع زیورآلات طلاست که همیشه در طول تاریخ با استقبال زیاد خریداران مواجه بوده است. دلیلش هم این است که این دستبندهای زنجیری هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و می‌توان آن‌ها را با هر تیپ و لباسی ست کرد.

علاوه بر اینها، دستبند طلای کارتیر محدودیت جنسیتی هم ندارد و مردان و زنان می‌توانند به طور مشترک از آن استفاده کنند. مدل‌های زنجیر طلای مردانه کارتیه دقیقاً مشابه نمونه‌های زنانه است و شاید بتوان گفت یکی از دلایل اصلی محبوبیت این مدل دستبندها همین قابلیت استفاده آن بدون محدودیت سنی و جنسیتی است.

با توجه به نظر طراحان گالری پرسته:

“دستبند طلا کارتیه به شکل‌های تمام زنجیر، از جنس بافت، مهره یا سنگ با بافت‌های چند حلقه‌ای به شکل کارتیه عرضه می‌شوند. دستبند زنجیری طلا کارتیه برای مناسبت‌های رسمی و غیررسمی مناسب است. اما مثلاً مدل‌های بافت کارتیه را بهتر است با تیپ‌های روزمره و اسپرت ست کنید.”

در همین راستا، پیش از آن که توضیح دهیم دستبند کارتیه را بهتر است با چه لباسی ست کنیم، باید به طرز فکر اشتباهی در مورد زنجیرهای کارتیه اشاره کنیم که در میان عموم مردم رواج دارد.

اغلب مردم در ایران تصور می‌کنند که زنجیر کارتیه محصولی از برند فرانسوی Cartier است؛ برندی که در زمینه‌ی طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات و ساعت فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در شهر پاریس در فرانسه واقع شده است. اما واقعیت این است که زنجیرهایی که ما در کشور با عنوان کارتیه از آنها یاد می‌کنیم، محصول این کمپانی نیستند و این صرفاً یک تشابه اسمی است.

زنجیر کارتیه در واقع همان زنجیر کورب (‏Curb Chain‎‏)‏ است که از حلقه‌های مسطح به هم چسبیده تشکیل شده و ممکن است به دو صورت پفکی یا تخت ساخته شود. کارتیه‌های پفکی دارای ارتفاع بیشتر و در نتیجه، نمای برجسته‌تری هستند. اما در مقایسه با کارتیه توخالی تخت، وزن کمتری دارند.

این در حالی است که کارتیه‌های تخت، تراکم و در نتیجه، وزن بیشتری دارند و با قیمت بیشتری نیز خرید و فروش می‌شوند.

از زنجیرهای کارتیه برای ساخت انواع زیورآلات مثل گردنبند، انگشتر، گوشواره و دستبند استفاده می‌شود که ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد ست کردن لباس با دستبندهای کارتیه برایتان توضیح دهیم.

ست کردن دستبند کارتیه با لباس بر اساس مراسم و موقعیت

برای انتخاب انواع دستبندهای زنجیری از جمله مدل‌های کارتیه باید به مراسمی که می‌خواهید در آن حضور داشته باشید توجه داشته باشید. اگر مراسم رسمی است و قرار است لباس‌های رسمی بپوشید، بهتر است دستبندی را انتخاب کنید که در عین شیک بودن، ساده هم باشد. بر این اساس شاید بتوان گفت کارتیه‌های ظریف و باریک برای مراسم رسمی مناسب‌تر از طرح‌های درشت با حلقه‌های زنجیری بزرگ است.

ضخامت دستبند کارتیر

انتخاب ضخامت صحیح دستبند کارتیر

دستبندهای کارتیه در مدل‌های متنوع با وزن‌های مختلف و پهنای ۲ تا ۱۲ میلی‌متری عرضه می‌شوند. البته ممکن است مدل‌های درشت‌تر با ضخامت بیشتر هم در بازار موجود باشد؛ مخصوصاً در سال ۲۰۲۲ که شاهد مدل‌های بسیار درشت هستیم احتمال اینکه کارتیه‌های ضخیم‌تر از مدل‎های استاندارد ساخته و عرضه شود زیاد خواهد بود.

این‌جا بد نیست اشاره کنیم که انواع زنجیرهای کارتیه به صورت پفکی، کوبیده یا در ترکیب با دیگر مدل‌های زنجیر ساخته می‌شوند و از این رو می‌توانند هر سلیقه‌ای را پوشش دهد. همچنین شما می‌توانید ضخامت متناسب با مدل و فرم لباس خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

اگر لباس شما بسیار ساده و تک رنگ است، می‌توانید با یک دستبند کارتیه درشت با ضخامت زیاد، باعث ایجاد تنوع و جلوه‌ در استایل خود شوید. اما اگر لباس‌هایی با طرح و رنگ شلوغ پوشیده‌اید، بهتر است دستبند خود را ساده و ظریف انتخاب کنید که تیپ نهایی شما خیلی اغراق‌آمیز به نظر نرسد.

ست کردن دستبند کارتیه بر اساس رنگ لباس

دستبندهای کارتیه طلا در رنگ‌های سفید، زرد و رزگلد عرضه می‌شوند. شما بر اساس طیف رنگی لباس‌هایی که می‌پوشید می‌توانید یکی از این رنگ‌ها را برای دستبند خود انتخاب کنید. به این صورت که رنگ طلا و لباس مشابه یا مکمل هم باشند.

برای این منظور می‌توانید از دایره‌ی چرخه‌ی رنگ‌ها کمک بگیرید که یا یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید آن را پیدا کنید؛ رنگ‌هایی که در کنار هم قرار دارند، هم‌رنگ هستند و می‌توان از ترکیب آن‌ها برای پوشیدن لباس‌ها و استفاده از اکسسوری‌ها کمک گرفت.

رنگ‌هایی که در دایره رنگ‌ها روبروی هم قرار دارند، رنگ‌های مکمل هستند و می‌توانید با ترکیب آن‌ها با هم تیپ و استایل شیکی داشته باشید. به طور مثال، رنگ نارنجی را می‌توان با رنگ فیروزه‌ای ست کرد، یا مثلاً رنگ زرد و بنفش مکمل هستند و از ترکیب آن‌ها می‌توان استایل شیکی ساخت.

بنابراین، طلاهای زرد را می‌توانید با لباس‌هایی به رنگ‌های زرد، کرم، قهوه‌ای و خاکی ست کنید. طلاهای رزگلد با لباس‌هایی از خانواده‌ی رنگ قرمز، صورتی و بنفش بیشتر تناسب دارد و طلاهای سفید هم با رنگ‌های طوسی، سفید، نقره‌ای، مشکی و آبی بیشتر ست می‌شوند.

البته با لباس‌های سیاه و لباس‌های سفید می‌توانید از هر رنگ دستبند کارتیه طلا استفاده کنید چون این رنگ‌ها ترکیبی از تمامی رنگ‌ها هستند. بنابراین با همه‌ی رنگ‌ها به خوبی ست می‌شوند.

انتخاب سایز صحیح دستبند کارتیه بر اساس فرم لباس

برای ست کردن انواع زیورآلات طلا با لباس باید حتماً سایز صحیح آن قطعه را انتخاب کنید، فرقی هم نمی‌کند آن قطعه‌ی طلا دستبند است یا گردنبند یا دیگر انواع زیورآلات، مهم این است که سایز درست آن انتخاب شود. اگر لباس‌هایی پوشیده‌اید که دارای طرح و رنگ‌های اغراق آمیز هستند، بدون شک نباید دستبند کارتیه ظریف و باریک با سایز کوچک انتخاب کنید چون با آن تیپ به هیچ عنوان هم‌خوانی ندارد. در چنین مواردی باید دستبند شما هم بزرگ و درشت باشد تا با لباس‌هایتان ست شود.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که دستبند کارتیه را با لباس‌های مختلف می‌توان ست کرد. اما در آخر لازم است اشاره کنیم، علاوه بر تمام موارد بالا بهتر است به استایل شخصی و روحیه خود هم در انتخاب دستبند طلا توجه داشته باشید.

قبل از هر چیزی مطمئن شوید مدل دستبندی که انتخاب می‌کنید متناسب با شخصیت و استایل همیشگی شماست. چون اگر چیزی را بپسندید و بخرید که از شخصیت واقعی شما فاصله دارد، هر چقدر هم که لباس‌های شیکی بپوشید خوش‌تیپ نمی‌شوید، زیرا از حالت عادی خود خارج شده‌اید و ممکن است از دید دیگران کمی عجیب غریب به نظر برسید.

در واقع می‌خواهیم بگوییم اکسسوری‌هایی که برای کامل کردن استایل خود استفاده می‌کنید مانند امضا شخصی شما هستند. پس باید همه‌ی نکات را در نظر بگیرید تا به بهترین خود تبدیل شوید. برای مراجعه به وبسایت پرسته و خرید دستبند کارتیه و انواع زیورآلات طلا به parasteh.com سر بزنید.

حتماً ببینید:  لوازم جانبی برتر موبایل در فونی شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *