دنبال کردن ما

روستای احمدآباد گروس (گروس احمدآوا)

روستای احمدآباد گروس (گروس احمدآوا) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کاغذکنان شرقی، واقع در بخش کاغذکنان شهرستان میانه و با فاصله ۴۷ کیلومتری از شهر میانه قرار دارد.

این روستا یکی از روستا های قدیمی شهرستان میانه می‌باشد که بزرگان طایفه این روستا نقوی‌ها می‌باشد که سید و ریش سفید این روستا نیز هستند.

منبع نوشته: ویکی پدیا

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا ۲۹۶ نفر و تعداد خانوار آن، ۱۰۹ خانوار است.

روستای احمدآباد گروس (گروس احمدآوا)

برای مشاهده تصاویر با سایز بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید

تصاویر برگرفته از کانال تلگرامی کاغذکنان @skaghazkonan

نقشه روستای احمدآباد گروس

اگر اطلاعات موثق دیگری از روستای گروس احمدآوا میانه دارید لطفاً آن را از طریق فرم دیدگاه‌های زیر با ما به اشتراک بگذارید تا به نام شما در این مطلب برای سایر خوانندگان به اشتراک بگذاریم.
و در صورتی که اطلاعات ارسالی را از کتاب یا وبلاگ خاصی بدست آورده‌اید لطفاً منبع آن را نیز همراه با مطلب ارسالی قید کنید.

یک دیدگاه برای “روستای احمدآباد گروس (گروس احمدآوا)

  1. با سلام در روستای احمد آباد گروس منطقه ایی با نام محلی کوویل وجود دارد که نشانه هایی از آثار غار نشینی و زندگی سنگی در آن وجود دارد غارهای سنگی موجود در آن و همچنین فسیل های موجودبر روی سنگها و آثار تاریخی کشف شده منبعی بر تایید زندگی در آنجا میباشد که محلی بکر و زیبا برای طبیعت گردی بوده که متاسفانه به علت کم توجهی ناشناخته مانده هر ساله آخر بهار و خرداد ماه مردم محلی رسمی با نام پیر در آنجا برگزار میکنند که یک روز را در آن منطقه جمع شده و قربانی میکنند و غذای آبگوشت پخت میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *