دنبال کردن ما

روستای بادلو (بادیلی)

روستای بادلو (بادیلی) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کاغذکنان شرقی، واقع در بخش کاغذکنان شهرستان میانه و با فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر میانه قرار دارد.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا ۶۸ نفر و تعداد خانوار آن، ۲۳ خانوار است.

دکتر فیروز سیمین فر در کتاب خود «نگاهی نوین به اسامی کهن در شهرستان میانه» در مورد وجه تسمیه اسم روستا می‌نویسد:

بادلی (Badli)

اسم روستایی در بخش کاغذکنان، دهستان قافلانکوه شرقی شهرستان میانه می باشد که بصورت بادلو به فارسی نوشته می شود. اسم آبادی بعضا در محاوره بصورت بادیللی تلفظ می گردد.

«باد» در زبان ترکی آذربایجانی به معنی «تنور و اجاق، و گلی که با خاک و موی بز برای ساختن تنور تهیه می کنند می باشد»

«لی» در زبان ترکی پسوند اسم ساز می باشد که اسامی ساخته شده با این پسوند به عنوان صفت نیز بکار می رود و معمولا کیفیت و مناسبت مکان و مالکیت و غیره را می رساند.

بنابراین روستای بادلی به معنای آبادی دارای تنور و اجاق می باشد.

جالب است بدانید که در بخش ترکمن چای شهرستان میانه روستای دیگری به نام روستای تندیرلی (به معنای آبادی دارای تنور) نیز وجود دارد که از نظر معنایی مترادف همدیگر می باشند.

روستای بادلو (بادیلی)

برای مشاهده تصاویر با سایز بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید

تصاویر برگرفته از کانال تلگرامی کاغذکنان @skaghazkonan

نقشه روستای بادلو

اگر اطلاعات موثق دیگری از روستای بادیلی میانه دارید لطفاً آن را از طریق فرم دیدگاه‌های زیر با ما به اشتراک بگذارید تا به نام شما در این مطلب برای سایر خوانندگان به اشتراک بگذاریم.
و در صورتی که اطلاعات ارسالی را از کتاب یا وبلاگ خاصی بدست آورده‌اید لطفاً منبع آن را نیز همراه با مطلب ارسالی قید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *