20.21Mianeh

جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

روش نصب و انتخاب دستگیره کابینت توسط بارتویراق

آخرین کار در نصب و اجرای کابینت ها همواره انتخاب و نصب دستگیره های آن است. اگر کابینت های شما از نوع بدون دستگیره نباشد به هر حال مجبور به خرید و انتخاب دستگیره هستید. دستگیره های کابینت با توجه به طراحی و سبک مبلمان در انواع مدرن، کلاسیک و یا چیزی ما بین آن ها یعنی دستگیره های سبک نئوکلاسیک تقسیم بندی می‌شوند.اما چگونه می توان تشخیص داد که کدام نوع از دستگیره های کابینت را برای کابینت ها و کمد های شما مناسب است؟ در این نوشته به نکات اساسی که در انتخاب و نصب دستکیره اهمیت دارد پرداخته‌ایم، این نکات به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام سبک برای سلیقه شما مناسب است.

انواع دستگیره کابینت

انواع دستگیره کابینت

احساس کلی و سبکی را که دوست دارید انجام دهید در نظر بگیرید. دستگیره هایی که انتخاب کنید که تأثیر زیادی بر حال و هوای عمومی آشپزخانه شما داشته باشدو توجه داشته باشید که نوع طراحی کابینت در خرید دستگیره کابینت بسیار تاثیر گزار است و باید نسبت به آن اقدام به خرید انجام دهید. دستگیره های کلاسیک برای طراحی های کلاسیک و دستگیره های مدرن خطی برای سبک های امروزی و مدرن مناسب هستند.

دستگیره کابینت مدرن

سبک مدرن در اجرای کابینت و کمد اصولا به استفاده ورقه های ام دی اف های گلاس براق ختم می‌شود که بیشتر هم رنگ های سفید، کرمی و طوسی هستن برای این نوع کابینت ها توصیه می‌شود از دستگیره های خطی و ساده در کنار تک پیچ های مربعی و یا گرد استفاده شود. رنگ های انتخابی نیز باید در تصاد با رنگ کابینت ها باشد، به عنوان مثال برای کابیت های سفید دستگیره های مشکی و سیلور و حتی رنگ طلایی براق بسیار مناسب است.

دستگیره کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در واقع دو روش و متد متفاوت در دیزاین داخلی به شمار می‌روند ولی در طراحی کابینت ها زیاد تفاوت چندانی ندارن لاقل در کشور ما که اینگونه است این نوع کابینت که با ورقه های ام دی اف ممبران بیشتر اجرا می‌شوند دارای نقش و نگار بروی درب های کابینت توسط نجار و یا به وسیله دستگاه های سی ان سی ایجاد می‌شود، استفاده از دستگیره های تک پیچ و دو پیج در کنار هم در این نوع سبک طراحی بسیار رایج است. اگر تصمیم دارید از دستگیره های تک پیچ به جای دستگیره های دوپیچ در کشوهای خود استفاده کنید، به یاد داشته باشید که طرحی را انتخاب کنید که واقعاً به خوبی روی درهای شما اجرا شود.

دستگیره کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

عملکرد و کیفیت

اطمینان از اینکه دستگیره هایی که انتخاب می کنید به خوبی طراحی شده و با کیفیت ساخته شده اند ضروری است. شما باید به دنبال چیزی کاربردی، راحت و شیک باشید.دستگیره هایی را که می خواهید به دست آورید تست کنید. بررسی کنید که آنها در دست شما چه احساسی دارند و گرفتن آنها چقدر آسان است. همچنین مطمئن شوید که دسته هایی را تهیه کنید که به اندازه کافی راحت باشند تا دیگران بتوانند از آن استفاده کنند، به بزرگانی فکر کنید که ممکن است آرتروز در انگشتان خود داشته باشند.

 

ترکیب و مطابقت

اگر نمی خواهید در آشپزخانه خود به یک حس معاصر یا سنتی بروید؛ شاید ترکیبی از این دو برای سبک خانه شما بهتر باشد.

کابینت‌های آشپزخانه مدرن با حس مینیمالیستی، اضافه شده با دستگیره‌های سبک سنتی، می‌توانند حسی معمولی را به آشپزخانه منتقل کنند.

نصب دستگیره کابینت

بعد انتخاب و خرید دستگیره کابینت نوبت به نصب آن می‌رسد. نصب دستگیره های دو پیچ اصولا به دو صورت افقی وعمودی انجام می‌شود. قاعده جهانی این است که دستگیره ها به صورت عمودی روی درها و به صورت افقی در کشوها نصب شوند در آشپزخانه جدید خود بایستید و دستگیره های خود را روی کشوها و درهای کابینت نگه دارید تا ارتفاع و موقعیت های مختلف را برای هر یک از آنها امتحان کنید.

اگر به دنبال ظاهر متفاوت تر و مدرن تری در آشپزخانه خود هستید، ممکن است دستگیره ها را به صورت افقی روی درهای خود قرار دهید، ولی قبل از نصب از حس و حال خود در هنگام استفاده مطمئن شوید زیرا به اندازه باز کردن درب کابینت با دستگیره های عمودی آن احساس طبیعی بودن نمی‎‌کند.

نصب دستگیره کابینت

سایز بندی دستگیره

معیار اندازه گیری سایز این محصولات فاصله پیچ تا پیچ دستگیره هاست. سایزبندی های مختلفی برای دستگیره های کمدی و کابینتی وجود دارد ولی نوع استانداردی که در کشور ما نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد به غیر از دستگیره های تک پیچ، مقادیری از مضرب عدد ۳۲ بر حسب میلی متر است مانند ۳۲ و ۶۴ و … .

کابینت بدون دستگیره

برای دستیابی به آشپزخانه ای فوق العاده شیک و مدرن، به سراغ کابینت های بدون دستگیره بروید. این نوع کابینت معمولاً دارای لبه فرورفته در جلوی کشو و بالای هر در است که اساساً کانالی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به دستگیره درب آنها را باز کنید.

همچنین “مکانیسم فشاری برای باز کردن” وجود دارد که به آن مگنت می‌گویند، نسبت به دستگیره ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند ولی زیبایی کمتری به آشپزخانه شما می‌بخشند. دستگیره ها ممکن است کمترین جزئیات در طراحی آشپزخانه به نظر برسند، اما هدف آنها زیبایی و کاربردی بودن است.

منبع: سایت بارتو یراق

حتماً ببینید:  تحصیل در رشته مدیریت هتلداری در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *