دنبال کردن ما

روش های کسب درآمد از بازار مالی فارکس

اگر شما هم اهل معامله در بازارهای معاملاتی باشید، احتمالا تاکنون نام فارکس را شنیده‌اید. فارکس بزرگترین بازار مالی دنیاست که شرکت‌کنندگان می‌توانند در آن با داشتن یک استراتژی مناسب به معامله بپردازند.

امروزه کسب درآمد از اینترنت مورد توجه بسیاری از مردم دنیا مخصوصا مردم ایران قرار گرفته است. فارکس نیز یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت است. بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای تجاری است که با دانستن استراتژی آن می‌توانید درآمد خود را چندین برابر کنید. در بازار فارکس افراد زیادی وجود دارند که در حال خرید فروش هستند. با ورود به این بازار بزرگ شما تنها بخش کوچکی از آن خواهید شد حتی اگر معاملاتی با حجم بالا نیز انجام دهید مانند قطره‌ای در اقیانوس خواهید بود. زیرا بانک‌ها و موسسات مالی بسیاری هستند که در این بازار بزرگ حضور دارند. البته شما با بهترین استراتژی فارکس می‌توانید مانند این بانک‌ها و موسسات به معاملات خود بپردازید. اگر می‌خواهید اهمیت استفاده از استراتژی فارکس را بدانید و درآمد دلاری از فارکس داشته باشید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

فارکس چیست؟

قبل از ورود به بازار بزرگ فارکس باید بدانید که این بازار چیست و نحوه معاملات در این بازار چگونه است. فارکس یا Forex مخفف عبارت Foreign Exchange است. دلیل این نامگذاری این است که در این بازار ارزهای خارجی معامله می‌شود. در واقع در بازار فارکس می‌توانید اقدام به خرید فروش ارزهای خارجی بکنید و آن‌ها را با یکدیگر معامله کنید.

نحوه معاملات در فارکس

در بازار فارکس معاملات همیشه به صورت جفت ارز انجام می‌شود یعنی شما برای معامله در این بازار باید برای خرید یک ارز خارجی، ارز دیگری را به فروش برسانید. در ابن نوع معامله سرمایه شما همیشه در حال گردش است. برای مثال در جفت ارز EUR/USD، ارز یورو، ارز پایه و مبنای خرید و فروش محسوب می‌شود. این به آن معنا است که اگر شما اعتقاد داشته باشید اقتصاد آمریکا سیر نزولی خواهد گرفت و ارزش دلار نسبت به یورو کم خواهد شد، اقدام به خرید یورو می‌کنید. اگر نیز به این موضوع اعتقاد ندارید و اطمینان دارید که اقتصاد آمریکا بسیار قوی‌تر از یورو خواهد شد، دستور فروش EUR/USD را اجرا خواهید کرد. شما با این کار اقدام به فروش یورو کرده‌اید.

نحوه معاملات در فارکس

محبوب تربن جفت ارزها در بازار فارکس

شما در بازار فارکس می‌توانید هر نوع جفت ارزی را معامله کنید اما در این میان جفت ارزهایی هستند که بیشترین تعداد معاملات بر روی آن‌ها انجام می‌شود که به آن‌ها جفت ارزهای اصلی گفته می‌شود. جفت ارزهای اصلی به اقتصادهای پایدار مربوط می‌شوند. برای مثال جفت ارزهای EUR/USD ،USD/JPY و GBP/USD جفت ارزهای اصلی بازار فارکس هستند. این جفت ارزها ۸۰ درصد از کل معاملات بازار فارکس را تشکیل می‌دهند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جفت ارزهای اصلی این است که احتمال کمتری برای دستکاری شدن نرخ آن‌ها وجود دارد.

جفت ارزهای متقاطع چیستند؟

این نوع جفت ارزها، جفت ارزهایی هستند که شامل دلار آمریکا نمی‌شوند که همین امر باعث می‌شود تا نقدینگی آن‌ها پایین تر از جفت ارزهای اصلی باشد. از محبوب‌ترین جفت ارزهای متقاطع می‌توان به یورو/پوند، پوند/ین و یورو/ین اشاره کرد.

جفت ارزهای بیگانه چیستند؟

جفت ارزهایی هستند که از اقتصادهای کوچکتر تشکیل شده‌اند. جفت ارزهای بیگانه بالاترین نوسانات و پایین‌ترین نقدینگی را در بازار فارکس دارند. از جفت ارزهای بیگانه می‌توان به این موارد اشاره کرد: دلار آمریکا/پزو مکزیک، فرانک سوئیس/کرون نروژ و پوند انگلیس/کرون نروژ.

چه عواملی در بازار بزرگ فارکس نرخ را تعیین می کنند؟

از مهم‌ترین عواملی که منجر به تعیین نرخ در بازار فارکس می‌شوند می‌توان به بیانیه‌های بانکی و نرخ بهره، رشد تولیدات کشور، تولید اشتغال و نرخ بیکاری، تنش‌های سیاسی بین کشورها، تحریم و جنگ و حتی سخنرانی‌ها و نظرهای شخصی رهبران کشورها اشاره کرد. شما با ورود به این بازار باید عوامل تاثیرگذار درتعیین نرخ‌ها که در بالا ذکر شد را شناسایی کرده و به خوبی تحلیل کنید. برای این‌که بتوانید موارد گفته شده و بهترین استراتژی فارکس برای انجام پر بازده‌ترین معاملات در این بازار را یاد بگیرید می‌توانید با مراجعه به سایت استراتژی برتر فارکس تمامی موارد گفته شده را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید.

چه عواملی در بازار بزرگ فارکس نرخ را تعیین می کنند؟

حجم معاملات در بازار فارکس چقدر است؟

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده است حجم معاملات به صورت روزانه در بازار فارکس به بیش از ۶ تریلیون دلار می‌رسد. این مقدار حجم از معاملات در هیچ بازار دیگری وجود ندارد به همین دلیل است که کارشناسان، فارکس را یک غول بی‌نظیر در بازارهای مالی می‌دانند. این حجم از معاملات نشان دهنده این است که احتمال دستکاری در بازار و نرخ‌ها بسیار کم است. به عبارت دیگر هر چه حجم معاملات بیشتر باشد امنیت سرمایه شما نیز بیشتر خواهد شد.

از جفت ارزهای پر معامله در فارکس می‌توان جفت ارزهای یورو/دلار و دلار/ین نام برد. جفت ارزهای نام برده شده چیزی در حدود ۴۰ درصد از کل حجم معاملات در بازار فارکس را اشغال کرده‌اند. بر طبق دیگر گزارش هایی که از بازار فارکس منتشر شده است، بیش از ۴۵ درصد از کل معاملات در این بازار به دلار ختم می شود.

اهمیت استفاده از استراتژی معاملاتی

داشتن یک استراتژی معاملاتی یکی از مهمترین مواردی است که شما به عنوان که تریدر باید در بازار فارکس رعایت کنید. یک تریدر در بازار فارکس با داشتن استراتژی معاملاتی ضعیف یا نداشتن استراتژی، بهتر است بازار فارکس را ول کند. برای این که بهتر این موضوع را متوجه شوید یک مثال برای شما میزنیم.

به فرض مثال تصور کنید که به مسافرت دوری رفته‌اید و نمی‌دانید که در طول مسیر چه خطرات و چه چیزهایی در سر راه شما قرار خواهد گرفت در حقیقت شما مسیر را هم بلد نیستید. به احتمال زیاد شما در این سفر از یک مسیریاب یا GPS استفاده خواهید کرد. با وارد کردن مبدا و مقصد در GPS، این ابزار در طول مسیر سفر به شما خواهد گفت که از کدام راه بروید تا به مقصد برسید؛ شما نیز مجبور هستید تا از GPS پیروی کنید. حالا اگر فرض کنیم که شما از این ابزار یعنی GPS نمی‌کردید ممکن بود که اصلا به مقصد خود نرسید یا با رفتن از یک مسیر اشتباه دیر به مقصد خود برسید. در حقیقت استراتژی فارکس هم مانند GPS است که با رعایت کردن قوانین آن می‌توانید یک مسیر معاملاتی خوب را پیدا کنید.

سیستم معاملاتی ایچیموکو یکی از پر کاربردترین سیستم معاملاتی فارکس

اول باید به این موضوع بپردازیم که ایچیموکو چیست. سیستم معاملاتی ایچیموکو از قوی‌ترین سیستم‌های معاملاتی بازار فارکس و همچنین به معنی تعادل در یک نگاه است. این سیستم معاملاتی برای اولین بار توسط ژاپنی‌ها اختراع شد. ایچیموکو می‌تواند غیر از بازار فارکس در بازارهای کالا، سهام و ارزها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از این سیستم معاملاتی می‌توان در چارچوب‌های زمانی مختلف نیز استفاده کرد. به علت اینکه ایچیموکو ساختار منحصر به فردی دارد، تریدر می‌تواند در هر لحظه متوجه نزولی و صعودی بودن روند بازار شود. شما به عنوان یک تریدر با استفاده از سیستم معاملاتی ایچیموکو خواهید توانست خطوط مقاومت و حمایت را تعریف کنید، شتاب روند را بسنجید و سیگنال معاملاتی را تولید کنید.

در حقیقت ایچیموکو از معدود سیستم‌های معاملاتی است که آینده را پیش‌بینی می‌کند. اگر شما توانایی ایجاد استراتژی فارکس با سیستم معاملاتی ایچیموکو را ندارید می‌توانید از پکیج “استراتژی های تخصصی ایچیموکو” که در سایت استراتژی برتر فارکس قرار گفته است، استفاده کنید. در این پکیج استراتژی‌هایی طراحی شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید حداقل ۲۰ درصد سود از سرمایه اصلی کسب کنبد.

استفاده از ربات‌های خود معامله‌گر

ربات خود معامله‌گر که بیشتر آن‌ها را به اسم متاتریدر می‌شناسند، نرم افزاری است که تریدر یا معامله‌گر با آن می‌تواند داده‌های نرخ‌ها بازار فارکس را دنبال و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند و تصمیم بگیرد چه زمانی وارد معامله شود و در چه زمانی نیز از آن خارج شود. این ربات‌ها یا نرم افزار‌ها چند مزیت دارند در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. اطلاعات زیادی را در کمترین زمان جمع آوری و آنالیز می‌کنند.
  2. احساسی عمل نمی‌کنند.
  3. ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در دسترس هستند.

استفاده از ربات‌های خود معامله‌گر

البته جدا از مزیتی که برای این ربات‌ها گفته شد، دارای معایبی نیز هستند. برای مثال:

  1. نمی‌توانند درست و مانند انسان فکر کنند.
  2. با تغییرات بازار سازگار نیستند.
  3. کاملا تکنیکال هستند.
  4. ممکن است ارتباطشان با سرور قطع شود که این موضوع باعث از کار افتادن آن ها می شود.

آیا استفاده از این ربات‌ها منطقی است؟

بسیاری از کسانی که تازه وارد بازار فارکس می‌شوند برای استفاده از ربات‌های خود معامله گر وسوسه می‌شوند زیرا راه آسانی برای بیشتر کردن سود به نظر می‌آید. برخی از تازه‌کاران در حین معامله بسیار احساساتی می‌شوند که استفاده از این ربات‌ها راه حل بسیار ساده‌ای برای حل این مشکل است. البته به یاد داشته باشید که استفاده از این ربات‌ها بدون ریسک نخواهند بود زیرا آن‌ها به اخبار بازار واکنش نشان نمی‌دهند.

چطور می‌توان استراتژی فارکس و نحوه معامله در این بازار را یاد گرفت؟

سایت‌های بسیاری در اینترنت وجود دارند که چه به صورت رایگان و چه به صورت پولی سرمایه گذاری در بازار فارکس را آموزش می‌دهند. ولی ممکن است پکیج‌های آموزش فارکس این سایت‌ها از کیفیت لازم برخوردار نباشند. گروه فارکس استراتژی این موضوع را برای شما حل کرده است. شما با ورود به سایت این گروه می‌توانید پکیج‌های آموزشی بسیار خوبی را دریافت کنید و با مشاهده آن‌ها رقیبی سخت برای دیگر تریدرها شوید. گروه فارکس استراتژی با داشتن چندین سال تخصص در زمینه بازارهای مالی و با ایجاد امکانات مختلف برای تریدرهای ایرانی، گامی مهم در آموزش فارکس و درآمد دلاری از فارکس برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *