27.17Mianeh

جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

طراحی داخلی مغازه اهمیت و اصول آن

طراحی داخلی مغازه اهمیت و اصول آن

طراحی داخلی مغازه آسان ترین راه برای افزایش مشتری و کسب سود می باشد. طراحی داخلی مغازه شامل طراحی ویترین، قفسه بندی، نورپردازی و… می شود.

از موثر ترین روش ها جهت جلب نظر مشتری و کسب سود بیشتر طراحی و دکوراسیون مغازه می باشد. با رعایت نکات مهم طراحی داخلی مغازه می توان به کسب سود بیشتر و موفقیت در بازار رقابت رسید. از نکات و اصول مهم در طراحی داخلی مغازه دکوراسیون و چیدمان استاندارد ویترین، بهره گیری از قفسه بندی مناسب، چیدمان اصولی اجناس و… می باشد. از ظرف دیگر نورپردازی مناسب و دکوراسیون نمای مغازه تاثیر قابل توجه در جلب نظر مشتری دارد.

طراحی داخلی مغازه و اهمیت آن

با وجود رقابت بالا در بازار فروشگاه ها و مغازه های بزرگ و کوچک از روش های گوناگون جهت جلب مشتری و کسب سود بیشتر بهره می برند. یکی از راهکارهای مناسب جهت جلب توجه خریدار دکوراسیون و طراحی مغازه می باشد. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه اگر به صورت اصولی انجام شود علاوه بر جلب نظر مشتری و کسب سود، به استفاده بهینه از فضای موجود کمک می کند. از این رو در دکوراسیون مغازه های کوچک و بزرگ باید با دقت و حساسیت عمل کرد  تا بهترین نتیجه حاصل آید.

طراحی ویترین مغازه

از مهمترین بخش های یک مغازه ویترین آن هست که در معرض دید مشتری و خریدار قرار دارد. از آنجا که ویترین نقش شناسنامه و هویت مغازه را ایفا می کند باید نهایت دقت و سلیقه را در طراحی و دکوراسیون آن به کار گرفت. در طراحی و دکوراسیون ویترین مغازه می توان از طرح های مدرن و کلاسیک و نیز ترکیبی بهره برد. از نکات مهم در دکوراسیون مغازه کوچک قرار دادن اجناس پرفروش و اصلی در ویترین مغازه می باشد. در کنار قرار دادن اجناس پرفروش در ویترین باید از شلوغی و به هم ریختگی یترین جلوگیری نمود.

استفاده از رنگ های ملایم جهت زیباسازی ویترین و نیز نورپردازی شیک و جذاب سبب جلب نظر مشتری و اشتیاق جهت بازدید از داخل مغازه می شود. از طرف دیگر برای نمایش دادن اجناس می توان از دکوری های شیک و مدرن مانند اشکال هندسی متنوع بهره برد. همچنین در طراحی ویترین هر مغازه باید به نوع کالای ارائه شده برای فروش نیز توجه نمود.

نکات مهم در طراحی داخلی یک مغازه

پس از طراحی و دکوراسیون ویترین نوبت به داخل مغازه می رسد که فاکتورهای مختلفی را شامل می شود. یکی از مهم ترین نکات در طراحی مغازه دکوراسیون داخلی قفسه بندی و چیدمان درست اجناس می باشد. طراحی دکور مغازه باید به گونه ای باشد که دسترسی خریدار به اجناس به راحتی انجام گیرد. امروزه انواع و اقسام قفسه بندی های شیک و مدرن در بازار موجود هست که از آن ها می توان جهت نمایش اجناس بهره گرفت.

از آنجا که چیدمان وسایل تاثیر مستقیم در جلب نظر مشتری جهت خرید دارد، در دکوراسیون داخلی مغازه باید به نحوه چیدمان اجناس توجه ویژه نمود. چیدمان اجناس و کالا در طراحی داخلی مغازه باید به گونه ای باشد که خریدار به راحتی بتواند اجناس را رصد کند. با چینش اجناس مشابه در کنار هم مشاهده و مقایسه اجناس برای خریدار آسان خواهد شد. همچنین طراحی دکوراسیون داخلی مغازه باید از شلوغی و هرج و مرج در چینش قفسه ها جلوگیری نمود.

از دیگر اصول مهم در طراحی داخلی مغازه توجه به پوشش کف، دیوار و سقف مغازه می باشد. برای مثال می توان از کفپوش های مدرن و ضد آب برای پوشش کف مغازه بهره برد. رنگ آمیزی و پوشش دیوار مغازه به هر چه زیباتر شدن فضای مغازه کمک می کند. در کنار موارد فوق باید به ایجاد مسیر مناسب برای عبور و مرور مشتری جهت بازدید از بخش های مختلف مغازه توجه نمود.

نقش نورپردازی در طراحی داخلی مغازه

از فاکتور های مهم و اصلی در طراحی و دکوراسیون یک مغازه تامین روشنایی مناسب برای داخل و بیرون مغازه می باشد. نورپردازی نقش مهمی در جلب نظر بیننده دارد و از این رو از انواع المان ها در نورپردازی مغازه ها بهره گرفته می شود. استفاده از تجهیزات نورپردازی مدرن و کم مصرف، تامین روشنایی استاندارد در فضای مغازه با روش های خلاقانه، نورپردازی مناسب ویترین و… از جمله نکاتی هست که در طراحی داخلی یک مغازه مد نظر قرار می گیرد.

از دیگر عواملی که سبب جلب نظر مشتری و علاقمندی آنها به بازدید از یک مغازه می شود توجه به طراحی نمای بیرونی مغازه می باشد. امروزه افراد به طراحی نما مغازه اهمیت زیادی می دهند و علاقمند به خرید از مغازه هایی با نمای بیرونی شیک و لوکس هستند. دکوراسیون و طراحی نمای مغازه شامل فاکتور های از قبیل زیباسازی نما مغازه با مصالح مدرن، رنگ آمیزی، نورپردازی به ویژه در شب و… می شود.

حتماً ببینید:  عسل چت: چتروم شلوغ فارسی عسل بهترین چتروم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *