22.12Mianeh

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

عارضه ها و صدمات پا در طول سفر و جلوگیری از آن ها

عارضه ها و صدمات پا در طول سفر و جلوگیری از آن ها

سفر، چه کاری باشد و چه تفریحی، بیش از هر نقطه دیگری در بدن بر روی پاها فشار می آورد چرا که فرد باید زمان بیشتری را صرف پیاده روی، در صف ایستادن و یا به دنبال تاکسی (اتوبوس و …) گرفتن باشد. در نتیجه، بروز عوارض در پاها مثل درد کف پا قوس پا، آسیب دیدگی قوزک یا مشکلات دیگر خیلی عحیب هم نیست.

رگ به رگ شدن قوزک پا

آیا در زمان پیاده شدن از ماشین، پایتان را بد بر روی زمین بگذارید یا شاید در زمان بازی با یکی از اعضای خانواده کمی تند دویده اید. رگ به رگ شدن پا به چیز خاصی نیاز ندارد و کمی پیچ خوردگی و اعمال فشار همزمان با پیچ خوردگی می تواند به یک حرکت غیرطبیعی در قوزک پا منجر شود. اگر در زمان سفر با این مشکل مواج شوید، اولویتتان باید بر استراحت و بالا قرار دادن قوزک پا و کمک به کاهش تورم آن باشد.

فرورفتن ناخن در گوشت

پوشیدن طولانی مدت کفش نسبتا تنگ در کنار پیاده روی های طولانی در طول سفر  می تواند منجر به فرورفتن گوشت در ناخن شود. اگر متوجه فرورفتن گوشه ناخن انگشتان پا در پوست کنارش شدید، بهتر است پایتان را در آب ولرم و صابون خیس کنید. اگر شاهد نشانه های بروز عفونت، مثل قرمزی یا درد بودید، باید با متخصص بیماریهای پا تماس بگیرید و از به تاخیر افتادن درمان آن جلوگیری کنید. در صورت بدتر شدن فرورفتن ناخن در گوشت شاید انجام جراحی و بخیه کردن زخم ضروری شود بنابراین در همان ابتدا از مشکلات دیگر جلوگیری کنید.

بیماری قارچی پای ورزشکاران

بیماری قارچی پای ورزشکاران

آیا دمپایی حمامتان را در زمان حضور در رختکن باشگاه همراه نداشتید؟ پا برهنه بودن در نقاطی مثل رختکن باعث افزایش احتمال بروز بیماری قارچی پای ورزشکار می شود. اگر شاهد خشکی، التهاب، خارش یا تاول بین انگشتان پا بودید، می توانید تا برگشت به خانه از گزینه های درمانی بدون نسخه برای کاهش این نشانه ها استفاده کنید.توصیه می شود که برای اطمینان از درمان سریع  موثر بیماری های قارچی، جلسه مشاوره ای را با متخصص امراض پا ترتیب دهید.

پینه و میخچه پا

 

اصطکاک زیاد بین کفش تنگ و پوست پا با افزایش فشار وارد بر کف پا و بروز ساییدگی هایی در آن می شود. پیاده روی یا دویدن طولانی مدت در این حالت می تواند با بروز میخچه پا همراه شود که در بعضی مواقع این میخچه ها ممکن است دردناک باشند و راه رفتن را برای فرد مشکل سازند. علاوه‌براین، ضخیم شدگی پوست نوک یا کناره های انگشتان به شکل پینه پا بروز می کنند که ناشی از اصطکاک یا فشار زیاد بر روی یک قسمت از پوست است البته پینه فقط محدود به پا نمیشود بلکه افرادی که مدام در حال سفر هستند و آرنج‌ دستان  خود را در کناره‌های صندلی هواپیما و قطار قرار میدهند از ایجاد پینه بر روی آرنج خود شکایت میکنند.

مراقبت از پاها در سفر

امروز می خواهیم درباره تاثیر سفر و مشکلات احتمالی ناشی از آن بر روی پاها و چند اقدام احتیاطی برای پیشگیری از بروز آنها در سفر را ارائه کنیم.

پاهایتان را به دقت بررسی کنید و یک بسته مواد ضروری را همراهتان داشته باشید

پا یکی از فعالترین اعضای بدن است، اما این موضوع به طور خاص در سفر نمود بیشتری خواهد داشت. عجله داشتن برای رفتن از جایی به جای دیگر یعنی ممکن است فرد با چشم پوشی و عدم بررسی یک مشکل کوچک و ساده، آن را به یک مشکل بزرگ تبدیل کند. در زمان سفرتان باید حواستان به دقت به کف و قوزک پایتان باشد، تا وجود خراشیدگی، بریدگی، جوش، تغییر رنگ یا شل شدن ناخن و تورم را به سرعت شناسایی کنید.

بسته مواد ضروری مراقبت از پا به شما کمک می کند تا آماده رسیدگی به مشکلات احتمالی باشید. وسایلی مثل باند، کرم آنتی بیوتیک، ناخن گیر، موچین و سوهان را باید در کوله پشتی سفرتان داشته باشید.

کفش مناسبی را برای سفر انتخاب کنید

کفش مناسبی را برای سفر انتخاب کنید

اگرچه شاید بدیهی باشد، اما انتخاب کفش مناسب برای سفر، یک گام بزرگ در مراقبت از پاها به شمار می رود. صندل شاید گزینه خوبی برای کنار ساحل یا استخر باشد، اما قطعا اولین انتخاب برای پیاده روی نیست. کفش نامناسب می تواند با آسیب دیدگی هایی مثل میخچه و پینه پا، شکستگی انگشت یا پاشنه، التهاب فاشیای پلانتار یا حتی رگ به رگ شدن قوزک پا شود.

از نشستن طولانی مدت اجتناب کنید.

در طول سفر از نشستن طولانی مدت پرهیز کنید زیرا اگر بیماری‌های زمینه‌‌ای داشته باشید شما را به زخم مقعد یا شقاق دچار  میکنند. برای رفع چنین  مشکلاتی اگر با ماشین خود سفر میکنید هر ۱ ساعت یکبار ماشین را متوقف کنید و پیاده شوید و کمی راه بروید یا اگر با قطار سفر میکنید میتوانید از واگن خود تا رستوران قطار کمی قدم بزنید تا دچار مشکل نشوید و بتوانید سفری خوبی راداشته باشید.

جوراب بپوشید.

TSA از شما می خواهد تا در زمان عبور از بخش حراست، کفش هایتان را در بیاورید. حتما در زمان عبور از روی شناساگرهای فلزی، جوراب به پا داشته باشید و سپس کفش هایتان را مجددا به پا کنید. با توجه به عبور افراد زیادی از روی این ناحیه، احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل بیماری قارچی پای ورزشکاران یا پا گذاشتن بر روی یک قطعه شیشه ای یا فلزی دور از ذهن نیست.

آب کافی بنوشید.

نوشیدن آب کافی به بهبود گردش جریان خون، کاهش التهاب و نتیجتا کاهش تورم قوزک و کف پا کمک می کند. این کار همچنین به جلوگیری از سرگیجه و گرفتگی عضلانی، و پیشگیری از تلو تلو خوردن و افتادن کمک کند.

آماده باشید.

به دلیل اهمیت مراقبت مناسب از پاها در سفر، آمادگی برای آن و به همراه داشتن یک بسته مراقبتی ضروری است. در اینجا فهرستی از مواردی که برای مراقبت از پاهایتان باید در کوله پشتی خود داشته باشید، آورده شده است:

  • چند جفت جوراب اضافه – قطعا در صورت خیس یا کثیف شدن جوراب هایتان به چند جفت جوراب تمیز نیاز خواهید داشت.
  • باند کشی از این باند و نوار کشی در نواحی آسیب دیده استفاده کنید.
  • پودر و کرم برای مالیدن روی قسمت های آسیب دیده
  • سوزن تمیز برای تخلیه مایع درون تاول

اگر پایتان از قبل مشکل دیگری دارد، حتما ابزار مناسب برای رفع مشکلات ناشی از آن را به همراه داشته باشید. برای مثال اگر کیست مویی را جراحی کرده اید، حتما ابزار لازم برای پانسمان آن را در کوله پشتیتان قرار دهید تا در طول سفر خود در جستجوی خرید پانسمان مناسب نباشید.

سخن آخر

اکثر مردم عاشق سفر کردن هستند ولی بعضی اوقات دچار بیماری‌هایی میشوند که فکرمیکنند دیگر نمیتوانند به سفر بروند اما اینگونه نیست زیرا حتی اگر شما جراحی سختی مانند جراحی زخم استومی را داشته باشید، باز هم می‌توانید به سفر بروید ولی باید وسایل مورد نیاز برای تعویض پانسمان، داروها و… که برای بیماری شما لازم است را به همراه داشته باشید. علاوه‌‍‌براین باید در طول سفر به  خوبی از خود مراقبت نمایید تا دچار بیماری و مشکلات نشوید.

حتماً ببینید:  پیکاپ ویزای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *