دنبال کردن ما

فرمت فلش بدون بازگشت اطلاعات

فرمت فلش بدون بازگشت اطلاعات – ممکن است این اتفاق برای شما نیز افتاده باشد که بخواهید اطلاعات موجود در فلش مموری را بصورت کامل حذف نمایید و اینکار مقدور نبوده است.
این موضوع دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که در این آموزش نحوه حذف کامل اطلاعات از روی فلش مموری را مطرح خواهیم کرد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

فرمت فلش بدون بازگشت اطلاعات

فرمت فلش بدون بازگشتحذف کامل اطلاعات از روی فلش مموری با چند روش قابل انجام است که در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. حذف کامل اطلاعات فلش مموری بدون فرمت
  2. حذف کامل اطلاعات فلش مموری با فرمت آن
  3. حذف کامل اطلاعات فلش مموری با ترفندهای خاص

آموزش حذف کامل اطلاعات از روی فلش مموری بدون بازگشت

اگر قصد دارید که اطلاعات داخل فلش مموری را بصورت کامل و بدون بازگشت حذف نمایید در زیر چند راهکار ساده اما مفید به شما برای اینکار پیشنهاد می‌شود.

  • فرمت چند باره فلش مموری با تغییر فایل سیستم از FAT32 به NTFS و بالعکس
  • حذف کامل اطلاعات فلش مموری با نرم افزار CCleaner ابزار Drive Wiper

آموزش حذف کامل اطلاعات از روی فلش مموری ویروسی

در این حالت معمولا ویروس مانع انجام عمل فرمت می‌شود. در این حالت بهتر است به یکی از دو روش زیر اقدام نمایید:

حالت اول: ویروس یابی فلش مموری و فرمت آن » در این حالت می‌بایست پس از ویروس یابی یکبار ویندوز خود را Restart نمایید تا فایل یا وظایف در حال اجرای بر روی فلش مموری از کار بیافتد تا بتوان آن را فرمت کرد.

حالت دوم: غیر فعال کردن AutoPlay برای Removable Drive » برای اینکار در ابتدا به کنترل پنل ویندوز رفته در در آنجا گزینه AutoPlay را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده همانند تصویر گزینه مورد نظر را بر روی Take no action قرار داده و Save کنید. سیستم را Reboot کرده و فلش مموری را وصل و اقدام به فرمت نمایید.

فرمت فلش

آموزش فرمت فلش

اگر قصد دارید اطلاعات داخل فلش مموری را بصورت کامل و بدون فرمت حذف نمایید می‌بایست در ابتدا اقدام به فعال کردن گزینه Show Hidden Files نمایید. در اینصورت اطلاعات مخفی نیز برای شما نمایش داده شده و می‌توانید اقدام به حذف آنها نمایید. در یک حالت دیگر که یک ویروس اطلاعات فلش مموری را بصورت کامل یا بخشی از آنها را بصورت فایل‌های سیستمی در آورده می‌بایست یک مدل دیگر را انجام دهید که در یک آموزش جداگانه به آن پرداخته می‌شود.

نتیجه گیری و جمع بندی

توجه داشته باشید که همیشه راهی برای بازیابی اطلاعات وجود دارد و نمی‌توان بصورت قطعی اطلاعات را از روی فلش مموری طوری حذف کرد که قابل بازیابی نباشد. اما توجه به اینکه نیز مهم است که می‌توان با انجام راهکارهای ذکر شده تا حد زیادی مانع اینکار شد.
پیشنهاد می‌کنیم ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید. همچنین اگر قصد فروش آنها را دارید پیشنهاد می‌کنیم از اینکار صرفنظر کنید.

منبع نوشته: عیسی نورانی – mizbanfa.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *