دنبال کردن ما

قهوه روبوستا چیست و چه تفاوتی با قهوه عربیکا دارد؟

فهوه

حتماً تا به حال هنگام خرید قهوه اسم روبوستا به گوشتان خورده است. اما قهوه روبوستا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ برای شما قهوه عربیکا مناسب تر است یا روبوستا؟

کانفورا که به قهوه روبوستا معروف است گونه ای از قهوه می باشد که خاستگاه اولیه آن در مرکز و جنوب غربی صحرای آفریقا بوده است. روبوستا گونه ای از گیاهان گل دار از خانواده روبیاسه است. این گیاه با اینکه عموماً به نام کافی روبوستا شناخته می شود، از نظر علمی کانفورا نام دارد و دارای دو نوع اصلی روبوستا و نگاندا می باشد. تفاوت های زیادی بین ترکیبات دانه های قهوه عربیکا و روبوستا وجود دارد.

گیاه قهوه روبوستا
گیاه قهوه روبوستا

قهوه روبوستا چیست؟

نوشیدنی قهوه از دانه قهوه رست شده درست می شود. این دانه در ابتدا به صورت گیلاس قهوه بوده است. قهوه روبوستا به طور کلی طعم تلخ تر و اسیدیته پایین تری نسبت به انواع قهوه عربیکا دارد. قهوه روبوستا برای درست کردن قهوه اسپرسو، فرانسه و بسیاری از روش های دم آوری دیگر مورد استفادده قرار می گیرد.

مقایسه قهوه عربیکا و روبوستا

– طعم قهوه روبوستا تلخ تر و دارای عطر و طعم کمتری نسبت به انواع عربیکا است

– قهوه روبوستا تقریباً ۲ برابر عربیکا کافئین دارد

-گیاه قهوه روبوستا گونه مقاوم تری در برابر آفات است و پرورش آن آسان تر از عربیکاست

– قهوه روبوستا نسبت به قهوه عربیکا ارزان تر است

– گیاه روبوستا می تواند در ارتفاعات پایین تر رشد کند

–  دانه قهوه روبوستا نسبت به عربیکا گرد تر و کوچک تر است

– قند و چربی قهوه روبوستا کمتر از انواع عربیکاست

دانه فهوه

آیا قهوه روبوستا قهوه ی خوبی است؟

ربوستا می تواند در ارتفاعات پایین به خوبی رشد کند و همچنین ثابت شده است که در برابر بیماری و آفات بسیار مقاوم است. دلیل آن می تواند تا حدودی مربوط به محتوای کافئین بالاتر این گیاه باشد. قهوه روبوستا حدود ۲/۷ درصد کافئین دارد در حالی که مقدار کافئین عربیکا ۱/۵ درصد است.

می توانید خرید قهوه روبوستا و عربیکای وارداتی را با رست تازه از فروشگاه قهوه لویا انجام دهید.

طعم قهوه روبوستا چگونه است؟

مزه قهوه روبوستا خاکی است و اغلب گفته می شود که عطر و طعمی تلخ و لاستیک مانند دارد همچنین طعم های غلات را می توان در آن احساس کرد. افتر تیست یا ته طعم این قهوه بادام زمینی می باشد.

قهوه روبوستای پی بری چیست؟

قهوه پی بی یا پی بری یک قهوه جهش یافته است که به طور طبیعی در انواع قهوه های عربیکا و روبوستا یافت می شود و در این نوع قهوه، به جای دو لپه ی قهوه، تنها یک دانه در گیلاس قهوه وجود دارد. این دانه حالت گرد دارد.

استفاده از روبوستا در اسپرسو

از ویژگی های دیگر قهوه روبوستا می توان به ایجاد کرما یا فوم غلیظ بر روی اسپرسو اشاره کرد. محتوای کافئین قهوه روبوستا نسبت به عربیکا بسیار بالاتر است، به همین علت این نوشیدنی برای افرادی که دوست دارند در ابتدای روز یا ساعات بعد از ظهر، از کافئین قهوه لذت ببرند انتخاب بسیار مناسبی است.

فهوه
قهوه میکس یا بلند قهوه اساساً به قهوه ای گفته می شود که دانه های آن از چند خاستگاه مختلف با هم ترکیب و رست شده باشد. به این ترتیب از ویژگی های مختلفی که در دانه های مختلف قهوه در سراسر جهان وجود دارد یک پروفایل عطر و طعم دلپذیر ایجاد می شود. به همین دلیل است که در درست کردن بسیاری از قهوه ها مثلا اسپرسو از میکسی از قهوه های روبوستا و عربیکا استفاده می شود تا از تمام ویزگی های این دو قهوه به خوبی استفاده شود. انتخاب میزان درصد این دو قهوه در میکس قهوه به سلیقه افراد بستگی دارد.

آیا قهوه روبوستا از عربیکا بهتر است؟

قهوه روبوستا میزان اسیدیته کمتری نسبت به قهوه عربیکا دارد و این باعث می شود این قهوه طعم شیرینی خیلی کمتری داشته باشد. به دلیل اسیدیته پایین و ترکیبات عطر و طعم قهوه روبوستا، این قهوه می تواند طعم هایی با تن چوبی یا لاستیک سوخته ایجاد کند. نکته دیگر این است که قهوه روبوستا برای کسانی که به کافئین نیاز دارند بهتر است. قهوه ربوستا نسبت به انواع عربیکا ارزان تر است. مشاهده قیمت قهوه های روبوستا و عربیکا از تمام خاستگاه های جهان.

 قهوه مناسب لاغری

قهوه روبوستا به دلیل پایین بودن قند و چربی اش نسبت به عربیکا، برای لاغری و ورزش بسیار مناسب است. اگر می خواهید قهوه را برای لاغری و ورزش مصرف کنید، قهوه روبوستا یا میکس روبوستا – عربیکا را به صورت بلک و بدون شیر و شکر اضافه مصرف کنید.

از کشورهایی که در پرورش انواع روبوستا رتبه های اول را دارند می توان به برزیل، ویتنام، اندونزی، اوگاندا و هند اشاره کرد.

منبع: Luyacoffee.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *