22.12Mianeh

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

معرفی ۵ مکان برتر پاییزی ایران

پاییز که میشه دل خیلی ها هوس سفر به جنگل هزار رنگ ، یک لیوان چایی با یک بغل پر از آرامش میکنه . خداروشکر سرزمینمون ایران پر از زیبایی هستش و هر فصلش جاذبه های خاص خودش رو داره . در این مقاله ما میخوایم ۵ مقصد برتر پاییزی رو بهتون معرفی کنیم که در پاییز فوق العاده دیدنی هستند که ازشون استفاده کنید و کلی خاطرات خوب براتون رقم بخوره پس با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای استفاده از تور یک روزه که تنوع سفرهای زیادی در پاییز دارند بهره ببرید.

جنگل الیمستان

برای رفتن به یک جای بکر، از جاده هراز به سمت شمال ایران حرکت می‌کنیم، ۵۲ کیلومتری آمل، تابلو امامزاده لهاش را می‌بینیم؛ روستای لهاش را که رد کنیم به روستای الیمستان می‌رسیم. به دلیل درختان سر به فلک کشیده و انبوه، این روستا به طلای سبز ایران شهرت دارد. ارتفاعش از سطح دریا زیاد است، به همین دلیل دمای آن همیشه پایین است. در اکثر اوقات مه آلود است و شبنم روی صورت‌تان می‌نشیند. اسم این روستا از گیاهی گرفته شده به نام الیما، که در نزدیکی رودخانه می‌روید، این گیاه مثل پیازچه است و مصرف خوراکی دارد. فصل پاییز جنگل الیمستان فوق العاده دیدنی است. شما می توانید در تور جنگل الیمستان با آژانس گیلار همسفر بشید و خاطره سازی کنید.

 

جنگل اولنگ

جنگل اولنگ

همه ما جنگل‌های شمال کشور را به‌خوبی می‌شناسیم و حتی چشم‌بسته به جنگل‌های شمال می‌رویم! ولی کمتر کسی با جنگل‌های زیبای شهرهای دیگر آشنایی دارد. جنگل اولنگ یکی از این جنگل‌های زیبا و از جاهای دیدنی شاهرود است که مهجور مانده است و کمتر کسی حتی از وجود چنین جاذبه طبیعی در شاهرود خبر دارد.

جنگل اولنگ که از دیدنی های سمنان محسوب می‌شود، در ۵۰ کیلومتری شمال شاهرود، در امتداد جنگل‌های ابر و قطری واقع ‌شده است. این جنگل از شمال به جنگل‌های استان گلستان، از شرق، غرب و جنوب به ارتفاعات حوضه‌ی آبریز شهرستان شاهرود محدود می‌شود. ارتفاع زمین‌های این منطقه، حدود ۳۱۰۰ تا ۳۲۰۰ متر از سطح دریا است و در واقع روی یال‌های جداکننده‌ی دو حوضه‌ی آبریز شمالی و جنوبی رشته‌کوه البرز شرقی، در منطقه‌ی خلیج شاهرود قرار دارد. گیلار مجری مستقیم تور جنگل اولنگ

جنگل اولنگ

کویر مصر

کویر و اتمسفر هیجان انگیزی که در آن جریان دارد همیشه با بقیه جاذبه های گردشگری و توریستی دنیا تفاوت داشته و فضای جادویی کویر به شکلی است که اگر یک بار به آن سفر کنید به هیچ عنوان زیبایی بی حد و حصر آن را نمی توانید فراموش کنید. مطمئن باشید که فضای کویر به قدری خارق العاده است که شما را جذب خود می کند.زیبایی کویر با آرامش فوق العاده ای که در آن وجود دارد، احساسی را به شما منتقل می کند که به هیچ عنوان به شما اجازه نمی دهد تا آن را فراموش کنید و سکوتی که در عمق کویر وجود دارد، باعث می شود تا تمام اعماق وجود شما را فرا گرفته و حس بی نظیری را تجربه کنید. تنها کافی است تا یک بار سفر به کویر را تجربه کرده و در کویر کمپینگ کنید تا متوجه آرامش فوق العاده ای که در این فضا وجود دارد، شوید. همین احساسات قدرتمند است که سبب می شود تا افراد بسیار زیادی عاشق کویر و کویر گردی شوند و برنامه آخر هفته های خود را به کمپینگ در کویر اختصاص دهند.  کویر مصر یکی از جاذبه های دیدنی در استان اصفهان است و یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت ایران و از محبوب‌ترین مقاصد اهالی طبیعت گردی و کویرنوردی محسوب می‌شود. این کویر زیبا، توسط رشته کوه‌هایی از جانب غرب، جنوب غرب و جنوب شرق محاصره شده است که بخشی از سلسله جبال کوه‌های فلات مرکزی ایران به حساب می‌آید.

تور کویر مصر، از معروف‌ترین کویرهای استان اصفهان است با طبیعتی زیبا و منحصر به‌فرد، کویر مصر را با نام کویر خور و بیابانک نیز می‌شناسند که از نام شهرستان خور و بیابانک گرفته شده است.

 

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب

کشور ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود از معدود کشورهایی است که چهار فصل را به طور مرتب داشته و در کنار استان های ساحلی، جنگل ها، کوه ها و دشت های سرسبز مناطق بیابانی و کویری را در خود جای داده است.کویر مرنجاب یکی از همین مناطق بیابانی زیبا در نزدیکی استان اصفهان می باشد.

این کویر زیبا یکی از قطب های گردشگری مهم در کشور به شمار می آید که ارتفاع متوسطش از سطح آب های آزاد ۸۵۰ متر می باشد و با توجه به امنیت، اعتدال نسبی، تنوع جاذبه های گردشگری، تنوع گیاهان و جانوران فضای مناسبی برای گردشگری و سرمایه گذاری مهیا کرده و گردشگران بسیاری را جذب کرده است.

علت نام گذاری این کویر به گفته بعضی از محققان به این دلیل بوده است که در کویر حفر چاه و قنات و رسیدن به آب شیرین یکی از کارهای طاقت فرسا می باشد و به همین علت نام آن را مرد رنج آب گذاشته اند که کم کم با مرور زمان به مرنجاب تغییر کرده است. گیلار مجری مستقیم تور کویر مرنجاب .

کویر حلوان (طبس)

کویر حلوان (طبس)

حلوان نام روستایی در حاشیه شرقی این کویر است. روستای حلوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری طبس است که از دیرباز از چند جنبه معروف بوده است. وجود نخلستان و تولید خرمای بسیار مرغوب از آن به طوری که که واریته خرمای آن معروف است. در سال‌های اخیر علاوه بر نژاد محلی از نوع خرمای مضافتی و دیگر نژاد ها هم در حلوان کشت شده است. بافت قدیمی بسیار بزرگ و زیبای حلوان با آن که رو به تخریب است، لیکن با قدم زدن در کوچه های قدیمی می توان شکوه و عظمت معماری کویری را مشاهده نمود. قلعه حلوان که روستای قدیمی را بصورت کامل در خود جای داده، یکی از بزرگترین و باشکوه ترین قلاع کل منطقه طبس است. حلوان در ایام قدیم ۱۳ برج نگهبانی داشته است که هماکنون ۵ برج آن سالم است. همچنین حلوان مسیر مهم کاروان گذری بوده است. کاروان ها در مسیر بین حلوان در شرق و عروسان و عباس آباد و خور در غرب کویر راه می پیموده اند. در تور طبس همراه گیلار باشید.

کویر حلوان (طبس)

در این مقاله ۵ تور  برتر پاییزی  را از دید مسافرین و تور لیدرهای طبیعت گردی معرفی کردیم. اگر شما نیز تمایل دارید با تور جنگل، تور طبیعت‌گردی یا تور یک‌روزه همراه شوید، وبسایت آژانس گردشگری گیلار  www.gilaar.com  را مورد بررسی قرار دهید تا با زمان برگزاری تورها و شرایط آن آشنا شوید. علاوه بر این، می‌توانید با شماره ۰۹۱۰۷۴۴۴۴۰۳ – ۰۲۱۶۵۵۲۸۰۱۵ تماس گرفته و با کارشناسان فنی گیلار در مورد تور موردنظر خود مشورت نمایید.

حتماً ببینید:  بارسان ۴۸۱۸، بهترین باربری در تهران شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *