27.17Mianeh

جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

نکات مهم هنگام خرید بدلیجات

نکات مهم هنگام خرید بدلیجات

امروزه بدلیجات به عنوان یکی از پرطرفدارترین اکسسوری های زینتی محسوب می­شوند. خصوصا به دلیل قیمت بالای طلا، بدلیجات مورد توجه بسیاری از افراد به ویژه بانوان قرار گرفته اند.

همچنین وجود تنوع در بدلیجات این امکان را برایتان فراهم می­کند تا با پرداخت مبلغ پایین­تری، زیورآلات شیک و زیبا و به روز داشته باشید.

 

اما باید از در خرید بدلیجات به چند نکته مهم توجه کرد:

بدلیجات گاهی اوقات باعث بروز حساسیت های پوستی می­شوند. خارش، سوزش، قرمزی و التهاب پوست از شایع­ترین عوارض حساسیت به بدلیجات است.

این به دلیل نوع آلیاژ و فلز بکار رفته در آنهاست. پس در قدم اول باید بدلیجاتی را انتخاب کنیم که از فلز یا آلیاژی ساخته شده باشند که کمترین حساسیت را ایجاد کنند. مثل استیل که سیاه نمی­شود و تغییر رنگ هم نمی­دهد.

همچنین خرید از برند­های معروف و سایتهای معتبر که بهترین و با کیفیت ترین بدلیجات را به ما عرضه می­کنند، از نکات مهم در خرید بدلیجات هستند.

کشور هایی مانند ایتالیا، کره، تایلند و چین ید طولایی در تولید بدلیجات دارند.

همچنین برندهایی نظیر سواروسکی، ورساچه، جورجیو آرمانی در ساخت و تجارت بدلیجات بسیار موفق و پرطرفدار هستند.

اهمیت رنگ پوست در خرید بدلیجات:

سعی کنید در هنگام خرید بدلیجات و زیورآلات به رنگ پوستتان توجه کنید. مثلا افرادی که پوست سفید یخی دارند بهتر است از زیورآلات نقره ای رنگ استفاده کنند زیرا زیبایی و جلوه خاصی به پوستشان می­بخشد.

برای افرادی با پوست گندمی، بدلیجات طلایی رنگ و رزگلد بسیار مناسب­تر است؛ و افرادی که  پوست سبزه و تیره­تر دارند می­توانند از ترکیب رنگهای طلایی و نقره ای استفاده کنند.

از نکات مهم و جالب دیگر در خرید بدلیجات، توجه به فرم بدن، چهره و قدتان است:

به طور مثال افرادی که قد بلند و هیکل درشت دارند بهتر است از گردنبندهای ۴۵ سانتی، افراد ریز­نقش و قد کوتاه از گردنبندهایی به شکل V و افراد با قد متوسط هم می­توانند از هر دو نوع گردنبند استفاده کنند.

توجه به فرم چهره، سایز بدن، قد، بلندی و کوتاهی انگشتان و از این قبیل نکات، در انتخاب گوشواره، دستبند و انگشتر نیز حائز اهمیت است.

با این حال سعی کنید بدلیجاتی را بخرید که دوست دارید و با سلیقه شما همخوانی دارند و با علاقه خرید کنید. فاکتور علاقه بسیار مهم است زیرا اگر بدلیجاتی را بخرید که خیلی دوست ندارید، حتی اگر از بهترین مارک و متریال باشند، به گوشه کشو یا جعبه جواهرات شما تبعید می­شوند و کمتر مورد استفاده قرار می­گیرند.

چگونه بدلیجات را طلایی و درخشان کنیم؟

زیورآلات و بدلیجات به مرور زمان و به دلیل قرار گرفتن در معرض هوا، رطوبت و مجاورت در کنار فلزات دیگر یا گاهی تماس با مواد شیمیایی (مثل مواد آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، مواد شوینده و غیره) کثیف شده و جرم می­گیرند و یا تغییر رنگ داده و سیاه می­شوند.

یکی از بهترین روشهای محافظت از سیاه شدن بدلیجات این است که قبل از استحمام یا کار با مواد شیمیایی و شوینده ها، آنها را در بیاورید یا اگر به هر دلیلی خیس شدند، سریع خشک کنید.

ممکن است علی رغم رعایت نکات نگهداری، بدلیجات کثیف شده و تغییر رنگ بدهند. ابتدا سعی کنید با مقداری آب و کمی مایع ظرفشویی یا شامپو­بچه که خاصیت اسیدی کمتری دارند، بدلیجات را شسته و سریع آبکشی کرده و با دستمال تمیز حسابی خشک کنید.

ولی گاهی اوقات این روشها کارساز نیست و برای براق کردن و درخشندگی بدلیجات، ناگزیر از آبکاری آنها هستیم.

متداول­ترین روش، آبکاری بدلیجات با روکش طلا است که در مقایسه با پوشش های دیگر فلزات، بسیار مقاوم است، درخشندگی خاصی دارد و حساسیت بسیار کمتری را ایجاد می­کند.

همچنین باعث افزایش کیفیت و ایجاد پوشش مناسب و محافظ در برابر تغییر رنگ و خوردگی و اکسید شدن بدلیجات می­شود و قیمت و ارزش بدلیجات را نیز افزایش می­دهد و در نهایت علاوه بر طول عمر بیشتر محصول، باعث درخشندگی و جذابیت آنها نیز می­گردد.

برای این منظور بهتر است بدلیجات خود را به متخصصان این حرفه بسپارید تا با استفاده از دستگاه­های مجهز و روشهای نوین، محصولی با کیفیت بالا به دست شما برسانند و باعث رضایت هرچه بیشتر شما بشوند.

حتماً ببینید:  راهکارهای لینک سازی که در سال ۱۴۰۳ موثر هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *