18.21Mianeh

پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

هزینه تحصیل در کانادا: هزینه دانشگاه و زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا: هزینه دانشگاه و زندگی دانشجویی در کانادا

کشور کانادا نه تنها به خاطر زیبایی‌های طبیعی فوق العاده و شهرهای چند فرهنگی اش، بلکه به خاطر دانشگاه های برجسته اش مشهور است. دانشگاه‌های کانادا به دلیل داشتن دوره‌های مختلف آموزشی با شهریه‌های کم شناخته شده‌اند. هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی خیلی زیاد نسیت. کانادا به دلیل هزینه مناسب زندگی و دوره های آموزشی مختلف کوتاه مدت، یک مقصد تحصیلی مناسب برای دانشجویان بین المللی است. طبق نظر سنجی اداره آموزش بین‌المللی کانادا در سال ،۲۰۱۸ سه دلیل اصلی انتخاب کانادا از طرف دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل امنیت (۷۸ درصد)، جامعه بدون تبعیض (۷۹ درصد) و کیفیت سیستم آموزش (۸۲ درصد) است.

هزینه اولیه تحصیل و زندگی در کانادا

دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان به طور کلی نگران هزینه‌های تحصیل هستند. دانشجویان همچنین باید به هزینه‌های اضافی که در طول تحصیل متحمل می‌شوند نیز توجه داشته باشند.

هنگام برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور، بودجه شما باید هزینه های زندگی، بیمه درمانی و هزینه های اقامت را هم شامل شود.

هزینه ماهانه زندگی در کانادا برای دانشجویان بین المللی به طور متوسط بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار کانادا است که شامل هزینه غذا و سایر هزینه های روزانه به استثنای محل اقامت میشود.

به عنوان مثال صرف صبحانه یا شام در یک رستوران میتواند بین ۱۰ تا ۱۵ دلار کانادا برای هر نفر هزینه داشته باشد. هزینه فعالیت‌های تفریحی مانند بلیط سینما به طور متوسط ۱۲.۲۵ دلار کانادا است.

هزینه محل اقامت در کانادا

هزینه محل اقامت در کانادا

هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در کانادا تا حد زیادی به محل اقامت آنها بستگی دارد. اقامتگاه های محبوب برای دانشجویان به پنج دسته تقسیم میشود.

خوابگاه ها و خانه های شهری

در اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا، خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه یا نزدیک به محوطه دانشگاه وجود دارد. خوابگاه ها ساختمان های بزرگی هستند که برای اقامت تعداد زیادی از دانشجویان ساخته شده‌‎اند. اما در خانه‌های شهری معمولا سه تا شش دانشجو می‌توانند اقامت داشته باشند. این اقامتگاه‌ها دارای رستوران، کافه تریا یا فودکورت هستند و دانشجویان می‌توانند وعده‌های غذایی خود را در آنجا میل کنند. هر دو گزینه ممکن است خدماتی مانند سیستم گرمایشی و اینترنت را با هزینه کمتر در اختیار دانشجویان قرار دهند.

آپارتمان مشترک خارج از دانشگاه

آپارتمان مشترک خارج از دانشگاه مانند خانه‌های شهری اغلب دارای اتاق‌های تک نفره با فضای نشیمن، آشپزخانه، حمام و غذاخوری مشترک هستند. در این آپارتمان‌ها شما یک یا چند هم خانه هم دارید.

اجاره آپارتمان مبله یا غیر مبله

راه‌های زیادی برای اجاره آپارتمان مبله موقت قبل از ورود به کانادا وجود دارد. برای این کار شما میتوانید به وب سایت هایی مانند HouseTrip، Craigslist، Airbnb یا Wimdu مراجعه کنید. نظرات و رتبه بندی ها را بررسی کنید یا از کسانی که قبلا در آنجا اقامت داشته اند سوال کنید.

هزینه زندگی در کانادا برای اقامتگاه های مختلف را میتوان در زیر خلاصه کرد:

خوابگاه ۳۵۰ تا ۶۰۰ دلار کانادا
خانه های شهری ۲۵۰ تا ۶۵۰ دلار کانادا
آپارتمان مشترک ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار کانادا
اجاره آپارتمان غیر مبله ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار کانادا

 

هزینه های اپلیکیشن فی برای کالج ها و دانشگاه های کانادا

برای دانشجویان بین‌المللی هزینه‌های درخواست یا اپلیکیشن فی بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت است. شما باید هزینه شهریه‌ دانشگاه‌های کانادا را بپردازید تا درخواست شما در کالج یا دانشگاه مورد نظر بررسی شود. شما باید هزینه اپلیکیشن فی خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید. میانگین هزینه درخواست حدود ۱۵۰ دلار کانادا است.

هزینه تحصیل در کانادا / شهریه دانشگاه در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا / شهریه دانشگاه در کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقایسه با اکثر کشورهای توسعه یافته نسبتا کمتر است. طبق داده های سال تحصیلی ۲۰۱۸/۲۰۱۹ متوسط شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی (دانشجویان بین المللی) حدود ۲۸۰۰۰ دلار کانادا بود. علاوه بر این دانشجویان بین المللی در کانادا اجازه دارند به ترتیب تا ۲۰ و ۴۰ ساعت در هفته در طول مدت تحصیل و تعطیلات کار کنند.

متوسط شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا ۲۲-۲۰۲۱

رشته تحصیلی مقطع کارشناسی مقطع کارشناسی ارشد
هنرهای تجسمی و نمایشی و فناوری ارتباط

۲۵۱۲۷ دلار کانادا

۱۴۷۳۷ دلار کانادا
علوم انسانی ۲۸۶۷۶ دلار کانادا ۱۳۶۶۷ دلار کانادا
علوم اجتماعی و رفتاری ۲۷۶۴۷ دلار کانادا ۱۵۰۳۲ دلار کانادا
حقوق و مطالعات حقوقی ۳۳۱۹۲ دلار کانادا ۱۷۲۳۷ دلار کانادا
مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی ۲۶۶۸۰ دلار کانادا ۲۴۶۹۳ دلار کانادا
علوم طبیعی و زیستی و فناوری ۳۱۵۳۶ دلار کانادا ۱۵۴۲۱ دلار کانادا
ریاضیات، کامپیوتر و علوم اطلاعاتی ۳۳۰۱۲ دلار کانادا ۱۶۷۴۷ دلار کانادا
مهندسی ۳۳۴۵۷ دلار کانادا ۲۳۹۹۲ دلار کانادا
معماری ۲۶۴۵۷ دلار کانادا ۱۴۴۵۲ دلار کانادا
کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت ۲۶۲۰۸ دلار کانادا ۱۴۴۵۲ دلار کانادا
دندانپزشکی ۵۶۶۲۱ دلار کانادا ۲۲۴۷۲ دلار کانادا
پرستاری ۲۱۹۲۲ دلار کانادا ۲۶۱۶۸ دلار کانادا
داروسازی ۴۰۹۶۰ دلار کانادا ۱۲۸۷۶ دلار کانادا
دامپزشکی ۶۳۳۲۳ دلار کانادا ۱۰۰۹۹ دلار کانادا

 

هزینه زندگی در کانادا، هزینه های بیمه درمانی در کانادا

همه دانشجویان بین المللی باید بیمه درمانی داشته باشند. بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی در کانادا در شهرهای مختلف متفاوت است.

دو بیمه درمانی مهم کانادا عبارتند از مراقبت های بهداشتی استانی و بیمه درمانی خصوصی.

  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی استانی شامل خدمات ضروری پیشگیرانه و اورژانس میباشد. تمامی دانشجویان بین‌المللی که ویزای تحصیلی دارند میتوانند در صورت نیاز از کارت مراقبت های بهداشتی استانی استفاده کنند.
  • دانشجویان بین المللی همچنین میتوانند بیمه درمانی خصوصی را انتخاب کنند. این بیمه مزایای بیشتری نسبت به مراقبت های بهداشتی استانی دارد. خدمات بیمه درمانی خصوصی شامل اتاق های بیمارستان خصوصی، خدمات آمبولانس، هزینه های دندانپزشکی و داروهای تجویزی است.

میانگین هزینه بیمه درمانی خصوصی در کانادا بین  ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار کانادا است.

نکات صرفه جویی در پول برای دانشجویان بین المللی در کانادا

شما میتوانید با برنامه‌ریزی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. برخی از روش‌ها برای به حداقل رساندن هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا عبارتند از:

۱-بورسیه تحصیلی در کانادا

حدود ۸۰۰ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارد. این بورسیه ها کمک هزینه تحصیلی، هزینه های اقامت، هزینه سفر و بیمه درمانی را پوشش میدهند. در صورت گرفتن بورسیه تحصیلی دانشجویان میتوانند تا حد زیادی در هزینه های صرفه خود صرفه جویی کنند

۲- کارت دانشجویی در کانادا

کانادا برای به حداقل رساندن هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی تخفیف هایی را به صورت روزانه برای دانشجویان در نظر گرفته است. برای این کار دانشجو باید در هنگام خرید یا پرداخت از کارت دانشجویی خود استفاده کند. این تخفیف ها در فروشگاه های بزرگ، کتاب فروشی ها، رستوران ها یا هنگام استفاده از وسایل تقلیه در دسترس هستند.

۳-مشاغل پاره وقت در کانادا

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های زندگی در کانادا برای دانشجویان بین المللی، انتخاب مشاغل پاره وقت است. ویزای دانشجویی به شما اجازه میدهد تا در مشاغل پاره وقت مختلف دانشگاه مشغول به کار شوید. پس از اتمام شش ماه تحصیل میتوانید برای گرفتن مجوز اشتغال در خارج از دانشگاه درخواست دهید. ویزای دانشجویی کانادا به شما اجازه می‌دهد تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنید.

حتماً ببینید:  طراحی داخلی مغازه اهمیت و اصول آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *