17.86Mianeh

جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

ویژگی های یک توری آلمینیومی و نحوه ی شستشوی آن

توری آلمینیوم چیست؟

توری آلمینیوم که به آن توری پلیسه هم گفته می‌شود، از جنس پلی استرین است که قاب و اطراف آن از جنس آلمینیوم است. این توری مانند توری‌های قدیمی برای پوشاندن پنجره و درب استفاده می‌شود اما از شرایط آب و هوایی تاثیر نمی‌گیرد و عمر آن کوتاه نیست. کیفیت این توری‌ها بسیار مناسب است و مزیت آنها این است که کاربرد زیادی در زندگی روزمره و زندگی کاری برخی افراد دارند. در واقع شما می‌توانید با استفاده از یک توری آلمینیوم به جای توری‌های سنتی پارچه‌ای، هم از محصول باکیفیت تر و با دوام‌تری استفاده کنید و هم جلوه‌ای خاص و به‌روز به نمای خارجی ساختمانتان ببخشید.

این توری‌ها بسیار انعطاف‌پذیر بوده و حرکت روان و راحتی دارند. از این توری‌ها می‌توان برای پوشاندن انواع درب‌ها، پنجره‌ها و ورودی‌ها استفاده کرد. نصب راحت این توری‌ها علی‌رغم کارایی بالا و هزینه کم این توری‌ها باعث می‌شود هر روز تقاضا برای خرید آنها افزایش یابد. اگرچه این توری گرد و خاک و آلودگی‌های هوا را جذب نمی‌کند، اما مانند هر وسیله دیگری بعد از مدتی به شستشو احتیاج دارد که در ادامه روش شستشوی آن را توضیح می‌دهیم.

توری آلمینیوم چیست؟

شما نیز ممکن است نگران ورود حشرات و جانوران کوچک از طریق درب و پنجره به منزل یا دفتر کار خود باشید. یکی از مهم‌ترین کاربردهای توری آلمینیوم جلوگیری از ورود حشرات و جانوران به فضای داخلی است که خصوصا در فصل تابستان کاربرد زیادی دارد. بنابراین با نصب توری‌های آلمینیومی می‌توانید هم از هوای مطبوع استفاده کنید و هم از نفوذ حشرات جلوگیری کنید. همچنین باید گفت که در هنگام باز و بسته کردن توری وجود تسمه‌های انعطاف‌پذیر مانع از نفوذ حشرات می‌شود.

برای ساخت توری‌های آلمینیوم مخصوص درب و پنجره می‌توان از طرح‌های متنوعی استفاده کرد. از این رو این توری‌ها تاثیر زیادی بر زیبایی ساختمان خواهند داشت. درب‌های توری آلمینیوم ریلی قدیمی‌ترین نوع توری آلمینیوم هستند که البته زیبا هم هستند. اما این توری‌ها در انواع جدیدتری مثل پلیسه و کرکره‌ای نیز موجودند که ظاهر جذاب‌تری نسبت به مدت قبلی دارند. ضمنا این توری‌ها نسبت به سایر توری‌ها هم کاربردی‌ترند و هم مزایای بیشتری دارند که باعث می‌شود قیمت آنها بالاتر از توری‌های پارچه‌ای باشد؛ البته قاعدتاً کسانی که مایل‌اند ویژگی‌ جذابی به نمای منزل خود ببخشند قطعا مشمول هزینه‌هایی می‌شوند.

توری‌های آلمینیوم بسیار انعطاف‌پذیرند و سبک محسوب می‌شوند. همچنین خاصیت ضد زنگ بودن دارند که باعث می‌شود دوام آنها برای شما غیرقابل انکار باشد. بنابراین استفاده از این توری‌ها در درب و پنجره نواحی مرطوب می‌تواند گزینه بسیار عالی برای شما باشد. شما عزیزان می‌توانید برای تهیه بهترین توری‌های آلمینیومی از شرکت آریا صنعت یراق، از سایت ما بازدید نمایید.

بیشتر بخوانید: خرید دستگیره کابینت

مزایای توری آلمینیوم

سهولت در نصب و استفاده

مطمئنا می‌دانید که برای نصب توری‌های پارچه‌ای به چسب نیاز است و وصل کردن آن هم بسیار سخت است. همچنین تا زمانی که توری متصل است، نمی‌توان به فضای بیرون آن دسترسی پیدا کرد. اما شما با استفاده از توری آلمینیوم متحرک به راحتی می‌تواند آن را کنار بزنید یا جدا کنید و به فضای دلخواه خود دسترسی داشته باشید. به همین دلیل تنها راه استفاده از توری برای درب‌ها، به کار بردن این نوع توری است. علاوه بر این‌ها این توری‌ها به راحتی نصب می‌شوند و جدا کردن آنها نیز به راحتی صورت می‌گیرد.

مزایای توری آلمینیوم

قابل شستشو هستند

یکی از مهم‌ترین مزایای توری آلمینیوم این است که می‌توان به راحتی آن را شستشو داد. شما به راحتی می‌توانید توری را از درب یا پنجره جدا کنید و به هر روشی آن را شستشو دهید. این توری‌ها ضد زنگ هستند و هر چقدر در معرض رطوبت و آفتاب قرار بگیرند دچار مشکل نمی‌شوند. اما در توری‌های پارچه‌ای قضیه کاملا برعکس است و زمانی که توری آلوده باشد باید آن را تعویض نمود.

کیفیت و دوام بالا

همانطور که قبلا  هم اشاره کردیم، توری آلمینیوم کیفیت و دوام بالایی برخوردار است که به دلیل جنس فلزی آن است. البته توری‌های فلزی دیگری هم موجود هستند که ممکن است دچار خوردگی شوند یا زنگ بزنند که البته در این نوع توری‌ها چنین چیزی دیده نمی‌شود. ضمنا این توری‌ها به صورت ریلی یا کرکره‌ای باز و بسته می‌شوند که باعث می‌شود کمتر دچار آسیب شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر ماندگاری محصول برای شما مهم است، از این نوع توری استفاده کنید.

طراحی زیبا و جذاب

توری آلمینیوم به دلیل جنس و طراحی خاصی که دارد باعث می‌شود نمای منزل یا دفتر کار شما شکل خاص و جذابی بگیرد. این توری‌ها ظاهر مدرنی دارند که منجر به تمایز درب و  پنجره‌های منزل شما نسبت به سایر فضاها می‌شود.

بیشتر بخوانید: دستگیره درب ضد سرقت

توری آلمینیوم چه کاربردهایی دارد؟

مهم‌ترین کاربردهای توری آلمینیوم که باعث محبوبیت آنها شده شامل موارد زیر است:

  • به راحتی تمیز می‌شود و قابل شستشو است.
  • از ورود آلودگی‌های بزرگ به فضای داخلی جلوگیری می‌کند.
  • از ورود حشرات و جانوران مزاحم به فضای داخلی جلوگیری می‌کند.
  • کاملا مقاوم است و تحت شرایط مختلف آب و هوایی آسیب نمی‌بیند.
  • در تمام اندازه‌ها موجود است و تمام درب و پنجره‌ها را پوشش می‌دهد.
  • تعویض قسمت توری آن بسیار آسان است.

توری آلمینیوم چه کاربردهایی دارد؟

نحوه شستشو توری آلمینیوم

توری آلمینیوم در دو نوع تک فریم و دبل فریم (تک قاب و دو قاب) وجود دارد. این توری تقریبا هیچ گرد و غبار یا آلودگی ریزی را به خود جذب نمی‌کند. بنابراین استفاده از آن در شهرهای بزرگی مثل تهران که آلودگی زیادی دارند خوب است؛ چراکه توری‌های دیگر مقدار کمی از آلودگی را جذب می‌کنند و تنها باعث آلودگی خودشان می‌شوند. از این رو این توری‌ها به شستشوی پر سرعت احتیاج ندارند.

به هر حال توصیه می‌شود هر سال برای حفظ کیفیت و شفافیت توری، آن را شستشو دهید. برای تمیز کردن می‌توانید توری را از قاب خود جدا کنید تا به طور کُلی در خارج قرار گیرد. شما باید با توجه به نوع فریم اقدام به جدا کردن توری نمایید. این قسمت احتمالا مشکل‌ترین بخش کار است اما اگر کمی تجربه کسب کنید راحت‌تر خواهد بود.

بعد از اینکه توری را از فریم جدا کردید، می‌توانید آن را بشویید. برای این کار بهتر است توری را روی یک سطح صاف پهن کنید و به کمک یک دستمال مربوط گرد و خاک روی آن را پاک کنید. با این کار قسمت‌های مختلف توری از آلودگی پاک می‌شود اما برای پاک کردن منافذ نیز می‌توانید از اسپری یا شوینده‌های مختلف استفاده کنید؛ برای این کار ماده شوینده را روی توری بپاشید و با فشار آب منافذ آن را پاک کنید. می‌توانید از فرچه‌های کوچک و نرم نیز برای شستشوی توری آلمینیوم استفاده کنید. دقت کنید که نباید از سیم ظرفشویی یا لوازمی که می‌توانند به توری آسیب وارد کنند استفاده کنید. در نهایت با استفاده از آب توری را دوباره بشویید تا مواد مختلف به صورت کامل از روی آن پاک شود.

حتماً ببینید:  جدیدترین آموزش حرفه ای رنگ مو در سال 2023

بعد از مراحل مذکور، توری شما کاملا تمیز است و می‌توانید بعد از خشک شدن، آن را نصب کنید و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *