13.46Mianeh

سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

پادکست چیست و چگونه ساخته می شود؟

اگر بخواهیم پادکست را به زبان ساده تعریف کنیم، باید بگوییم که صدای ضبط شده درون اینترنت به حساب می آید. همه افراد می توانند پاد کست را گوش کنند یا آن را بر روی دستگاه خود ذخیره نمایند. یک پادکست درست، می تواند حاوی مسائل مختلفی باشد. گاهی اوقات نظر یک نفر در مورد موضوعی خاص را بازگو می کند و گاهی اوقات هم حاوی یک مکالمه چند نفره می باشد. ضبط پاد کست یا podcast کار راحتی است. امروزه افراد زیادی در زمینه ساخت انواع پاد کست ادبی با استفاده از میکروفون فعالیت می کنند. البته مراحل بعدی ساخت پادکست مثل ساخت اکولایزر در افترافکت برای تصویری کردن پادکست هم جزو نیازها است. ولی در صورتی که شما هم به دنبال راه اندازی پادکستهای خود هستید، حتما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید. امروز ما قصد داریم تا در این مورد با شما صحبت و گفت و گو کنیم. پس با ما همراه باشید.

آینده این سیستم چگونه است؟

پادکست ها از اپیزود های مختلفی تشکیل شده اند. در زمان های قدیم هنگامی که مردم قصد داشتند تا نظر متخصصان در مورد یک مسئله خاص را گوش کنند، به رادیو مراجعه می کنند. ارتباط رادیویی یک ارتباط مناسب است ولی، می تواند مضرات خیلی زیادی داشته باشد. این ارتباط معمولا با پارازیت های مختلفی همراه بوده و اصلا قوی نمی باشد. اما، انواع پاکدست به گونه ای طراحی شده اند که شما با خیال راحت می توانید از آنها استفاده کنید. در اوایل سال ۲۰۰۰ مردم فهمیدند که می توانند فایل های صوتی را بر روی دستگاه های قوی همچون آیپاد ها پخش کنند. طی مدت زمان کوتاهی، اپل به رشد وضعیت پاد کست ها کمک بسیار زیادی کرد.

پادکست
پادکست

امروزه افراد خیلی زیادی هستند که در سراسر جهان به پاد کست های مختلف گوش می دهند. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال یک راه برای گذراندن اوقات فراغت خود هستید، به زبان ساده، استفاده از پاد کست می تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین، جالب است بدانید که پادکستها می توانند آینده فوق العاده ای داشته باشند. پادکستی که محبوبیت بالاتری در میان مردم دارد، آینده بهتری هم خواهد داشت. ولی هر روزه افراد بیشتری به استفاده از پاد کست های مختلف روی می آورند.

 

پادکست گوگل چیست؟

پادکست گوگل یا گوگل پاد کست، به سرویس خاصی گفته می شود که توسط شرکت گوگل به صورت مستقیم مدیریت می شود. این سیستم، یک پخش کننده پاد کست به حساب می آید که به تازگی توسط شرکت گوگل برای کاربران خود معرفی شده است. با استفاده از این نرم افزار قوی شما می توانید انواع پاد کست های مختلف را به دست آورید و آنها را گوش نمایید. جالب است بدانید که برخی از پاد کست ها به صورت رایگان ارائه می شوند. یعنی شما بدون هیچگونه مشکل خاص می توانید پاد کست محبوب خود را دریافت کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

از جمله قابلیت های این برنامه می توان به اعلان های فوق العاده قوی و سریع اشاره کرد. هنگامی که قسمت جدید پاد کست مورد علاقه شما در بازار ارائه می شود، شما می توانید آن را دانلود نمایید و به آن گوش دهید. در ضمن، هنگامی که شما یک پاد کست را دانلود کردید، می توانید آن را به صورت آفلاین هم گوش دهید. یعنی نیازی نیست که حتما پاد کست های خود را به صورت آنلاین گوش کنید. این برنامه با دستیار گوگل خیلی راحت ست می شود. در نتیجه، هنگامی که شما به پاد کست مورد علاقه خود گوش می دهید، می توانید آن را بر روی دستگاه های خود استریم کنید و آن را از هر منبعی که دوست دارید گوش نمایید. این امر باعث می شود تا دسترسی به پاد کست های مختلف خیلی راحت تر شود.

بهترین پادکست های فارسی؟
پادکست

بهترین پادکست های فارسی؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که همیشه از ما پرسیده می شود، این است که بهترین پاد کست های فارسی کدام اند و ما باید به کدام پادکست گوش کنیم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که پادکست های مختلف می توانند کیفیت های مختلفی هم داشته باشند. پاد کست های ایرانی طرفدار های خاص خود را دارند. شما در ابتدا باید ببینید که کدام پاد کست را دوست دارید و به چه سبکی اصلا علاقه دارید. ولی، در لیست زیر شما می توانید تعداد از محبوب ترین و معروف ترین پاد کست های ایرانی را مشاهده نمایید. این پاد کست ها توسط افراد معروف مدیریت شده و محبوبیت بالایی در میان مردم کشور ما به دست آورده اند.

  • رادیو راه: این پاد کست در مهر ۹۹ شروع به کار کرد و هم اکنون حدود ۸ اپیزود منتشر کرده است. نزدیک به ۳۵۱ هزار نفر به این پاد کست گوش می کنند.
  • رادیو ساگا: این پاد کست در شهریور ۹۷ شروع به کار کرد. گوینده آن حسین رضوی بوده و هم اکنون ۱۹ هزار نفر به آن گوش می کنند.
  • چنل بی: این پاد کست یکی از معروف ترین و محبوب ترین پادکست های ایرانی به حساب می آید. این پادکست از سال ۹۴ شروع به کار کرد. هم اکنون ۴۹۸ هزار نفر به قسمت های آن گوش می کنند.
  • بی پلاس: این پادکست اردیبهشت ۹۶ شروع به کار کرد. در حال حاضر ۴۷۵ هزار نفر به آن گوش می کنند.

این لیست، فقط چهار عدد از معروف ترین و محبوب ترین پادکست های ایرانی را به شما معرفی می کند. موضوعاتی که در این پادکست ها به آنها پرداخته می شود، موضوعات مختلفی می باشد. از علم و داستان گرفته تا توسعه فردی و … همگی جزو موضوعات این پادکست ها هستند.

بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست برای اندروید چیست؟

برای ساخت پادکست، شما به یک سری ابزار های خاص و قوی نیاز دارید. از جمله این ابزار ها می توان به برنامه ساخت، میکروفون و یک موضوع خوب اشاره کرد. امروزه برنامه های زیادی هستند که می توانند برای ساخت پادکست ادبی یا رادیویی مورد استفاده قرار گیرند. هر کدام از این برنامه ها یک سری ویژگی های خاص خواهند داشت. برنامه های اندرویدی مثل speaker studio به شما کمک می کنند تا پادکست های فوق العاده ای را تولید کنید. بسته به امکانات این برنامه ها، شما می توانید گزینه مناسب را برای سبک خود انتخاب کنید. کار با آنها خیلی ساده است. میکروفون را به گوشی یا کامپیوتر خود وصل می کنید و پادکست را درست می کنید.

بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست
ساخت پادکست
حتماً ببینید:  مشخصات انواع نهال گردوی محبوب در سال ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *