16.76Mianeh

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

چگونه بهترین وکیل تبریز را پیدا کنیم؟

تخصصی شدن امور باعث شده است که افراد، کارهای خود را به صورت کلی و جزئی به اشخاص دیگری بسپارند. در واقع برای سپردن بخشی از امور یا تمامی آن به شخص دیگر، می‌توان از عقد وکالت استفاده نمود که این امر باعث شده است تا افراد دنبال بهترین وکیل تبریز برای امور حقوقی خود باشند. وب سایت برترین وکیل با ارائه مطالب تخصصی در این زمینه سعی در معرفی بهترین وکیل تبریز کرده است.

چگونه بهترین وکیل تبریز را پیدا کنیم؟

وکالت چیست؟

وکالت در واقع قراردادی می باشد که در آن انجام یک سری امور را به وکیل واگذار می کنند، بر اساس قانون کدنی وکالت این چنین تعریف شده است که وکالت عقدی می باشد که بر اساس آن طرفین دعوا، فرد دیگری را برای رسیدگی به امور خود نایب می کند. پس از تنظیم وکالت، وکیل و موکل در برابر همدیگر وظایف و حقوقی پیدا می کنند ک په بعد از آن باید بر طبق آنها پیش بروند تا  بتوانند به آن نتیجه مطلوب در پرونده برسیند.

وکالت در معنای لغوی به معنی تفویض و واگذاری می باشد. وکالت یکی از مهم ترین عقدنامه هایی است که این روز ها در صحنه های اقتصادی، اجتماعی و بانک ها به مراتب بسیار دیده می شوند به همین دلیل در این مقاله باید به صورت مفصل به آن پرداخته شود. به بیان ساده تر وکالت همان قراردادی است که وکیل به موجب آن از جانب موکل موظف به انجام اموری می باشد. لازم به ذکر است مورد وکالت باید جز اموری باشد که خود موکل نیز به تنهایی بتواند آن را انجام دهد، یعنی اموری که خود فرد نمی تواند به آن بپردازند از اختیارات وکیل نیز خارج است، وکیل برای انجام امور حقوقی باید از اهلیت قانونی برخوردار باشد.

وکیل به چه شخصی گفته می شود؟

به شخصی که به موجب تنظیم وکالت از طرف دیگری از کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی انتخاب می شود تا به یک سری امور مشخص رسیدگی کند، وکیل یا مدافع گفته می شود. به به فردی که وکیل را اختیار می کند موکل گفته می شود که حدود و اختیارات وکیل را تعیین می کند، وکیل موظف می باشد تا تمام تلاش خود را برای دفاع از حق موکل خویش به کار گیرد، او نباید برای فریاد پروایی داشته باشد و در کنار آن می بایست پذیرای نظرات و تفکرات جدید باشد. در توصیف وکیل کیست باید گفت وکیل فردی واقع گرا و واقع اندیش بوده است که فعالیت های خود را بر پایه عدالت انجام می دهد. با همه این اوصاف حضور وکیل و برخورداری از راهنمایی های او از ضروریات زندگی هر شخصی به شمار می آید.

وکیل یا نماینده قانونی، کسی است که برای انجام کارهای حقوقی از طرف شخصی دیگر، اعم از حقوقی یا حقیقی، طی یک قرارداد کاری که وکالتنامه نامیده می شود، در چارچوب مقررات و قانونی مدنی کشور برای کاری مشخص، معین می گردد. طرفین این قرارداد وکیل و موکل، وکیل انتخابی با توجه به اشراف کامل به قانون و مراحل اداری و قضایی، اجازه وکالت از سوی موکل خود را دارد. موکل می تواند برای وکیل در وکالتنامه حد و مرزی مشخص کند که فضای فعالیت وکیل به حساب می آید، این به این معنی است که وکیل با اشراف به قانون و راه حل های قانونی، اجازه ورود به پرونده موکل و پیگیری آن را دارد مانند دعاوی کیفری، که باید به بهترین وکیل کیفری در تبریز مراجعه کنید.

انواع وکالت

انواع وکالت به چند دسته تقسیم می شود؟

در زمینه های مختلفی می توان به یک وکیل وکالت داد تا امور حقوقی مربوط به فرد موکل را انجام بدهد در ادامه می خواهیم به برخی از رایج ترین انواع وکالت را به شما معرفی کنیم:

  • وکیل امور قراردادی: در این مورد وکیل توسط خود موکل انتخاب می شود و به موجب قرارداد وکالت از وکیل می خواهد که وکالت وی  را برای دفاع از حقوق او در مراجع قضایی به عهده بگیرد.
  • وکیل تسخیری: در امور کیفری از طرف دادگاه برای دفاع از متهم یا متهمانی که از انتخاب وکیل امتناع می نمایند و یا به دلیل بضاعت مالی توانایی انتخاب وکیل را ندارند و قانون انتخاب وکیل را برای آنها اجباری دانسته است از بین وکلای دادگستری وکیل رایگان برای او انتخاب می شود. وکیلی که اینگونه وارد پرونده می شود و وکالت را می پذیرد با عنوان وکیل تسخیری شناخته می شود.
  • وکیل معاضدتی: در امور حقوقی از طرف کانون وکلا برای اشخاصی که نیاز به دفاع توسط وکیل داشته اما به دلایلی از جمله عدم توانایی مالی، با تشخیص عسر و حرج موکل از سوی دادگاه یا تشخیص کمیسیون معاضدت کانون وکلا، وکیلی برای وی انتخاب می شود تا به صورت رایگان از حقوق وی دفاع نماید. وکیل نامبرده شده با عنوان وکیل معاضدتی شناخته می شود. معسر به کسی گفته می شود که به واسطه نداشتن دارایی یا دسترسی نداشتن به مالش توانایی پرداخت هزینه محاکمه از جمله حق الزحمه وکیل یا دیون خود را ندارد.
  • وکیل انتخابی: منظور از وکالت انتخابی وکالتی است که از طرف محکمه در موارد جزایی (وکیل تسخیری) و از طرف کانون وکلا در موارد حقوقی ( وکیل معاضدتی) به آنها ارجاع می شود.
  • وکیل اتفاقی: اشخاصی که واجد معلومات کافی برای وکالت باشند ولی شغل آنها وکالت در دادگستری نباشد اگر بخواهند برای اقربای سببی یا نسبی خود تا درجه دوم از طبقه سوم وکالت بنمایند ممکن است به آنها در سال سه نوبت جواز وکالت اتفاقی داده شود که به وکیلی که به این طریق وکالتی را می پذیرد وکیل اتفاقی می گویند.
  • وکیل تبرعی: طبق قانون مدنی وکالت ممکن است به طور مجانی صورت گیرد و به وکیلی که حق الزحمه ای برای انجام امور وکالتی دریافت نمی کند وکیل تبرعی گفته می شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین وکیل ملکی در تبریز

لزوم استفاده از وکیل دادگستری در دعاوی

لزوم استفاده از وکیل دادگستری در دعاوی چیست؟

لزوم استفاده از یک وکیل در قراردادها و دعاوی ملکی یک امر بدیهی می باشد و عدم توجه به این امر سبب شده است که امروزه تعداد زیادی از پرونده ها در محاکم ما به دعاوی ملکی بین خریدار و فروشنده اختصاص یابد، این در حالی است که هر دو طرفین در ابتدای انعقاد هر قرارداد از مشاوره های وکیل متخصص در دعاوی ملکی استفاده می نمودند دیگر نیازی به طرح دعوا در دادگاه نمی باشد و قرارداد مسیر قانونی خویش را طر می نماید.

در کشورهای توسعه یافته نقش وکیل در قراردادها و دعاوی ملکی که افراد جامعه با آن روبرو هستند بسیار پر رنگ می باشد و افراد جوامع توسعه یافته با درک درست از این مطلب که برای انجام هر کاری نیازمند فرد متخصص در آن کار می باشند، وکیل دادگستری را نیز به عنوان یک فرد متخصص در زمینه مسائل حقوقی، در تمامی اقدامات حقوقی خویش به همراه داشته و از تجربیات و تخصص وکیل بیشترین بهره را می برند.

بهترین وکیل تبریز

کلام آخر

از شما دوستان عزیزم ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. ما در مقاله به بررسی چگونه بهترین وکیل تبریز را پیدا کنیم پرداختیم. در مطالب گفته شده درباره وکالت چیست و همینطور وکیل به چه شخصی گفته می شود صحبت کردیم. در ادامه نیز به بررسی انواع مختلف وکالت و در انتهای مقاله نیز به لزوم استفاده از وکیل در امور قضایی، پرداخته ایم. امیدوارم که مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد.

حتماً ببینید:  جاهای دیدنی استانبول که باید ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *