27.52Mianeh

پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

۱۰ ایده طلایی جهت افزایش فروش در وب سایت های فروشگاهی

امروزه مهم ترین دغدغه صاحبان کسب و کارها بالا رفتن میزان فروش در فروشگاه های مجازیشان است. در این مقاله قصد داریم تا با مطرح کردن نکات طلایی و تاثیرگذار به شما کمک کنیم تا در مسیر پیشرفت کسب و کارتان قدم گذارید.

 

جلب رضایت مشتریان

جلب رضایت مشتریان

در وب سایت های فروشگاهی، مشتریان مهم ترین دارایی شما هستند و باید تلاش کنید تا رضایت آن ها را جلب کنید، با این کار در صورتی که موقعیت خرید مجدد به وجود آید کاربر باز هم سایت شما را انتخاب می‌کند.

 

پشتیبان مشتریان خود باشید

یکی از ایده های مهم جهت افزایش فروش در سایت های فروشگاهی حمایت و پشتیبانی از مشتریان است. باید پاسخگویی به نظرات آن ها را در برنامه کاریتان قرار دهید، به گونه ای که مشتری به طور کامل متوجه منظور شما شود زیرا در برخی از مواقع قرار دادن تصاویر و توضیحات کافی نبوده و کاربر می‌خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند. همچنین کمک به مشتریان در برطرف کردن مشکلات احتمالی در سایت نیز امری مهم است. به عنوان مثال شما صاحب فروشگاه مجازی تلفن های هوشمند هستید، فردی در جهت خرید و افزدن موبایل موردنظر خود به سبد خرید به مشکل برخورد کرده است، او باید با خیال راحت مشکل خود را با شما در میان گذاشته و شما نیز در اسرع وقت او را راهنمایی کنید. در صورتی که شما نتوانید نیازهای مشتریتان را به خوبی برطرف کنید، سایت های رقبا این کار را خواهند کرد.

 

اخذ اینماد جهت جلب اطمینان مشتریان

با قرار دادن اینماد در وب سایت خود به مشتریان این اطمینان خاطر را بدهید که وب سایت شما از سوی سازمان توسعه تجارت الکترونیک تایید شده است.

 

قرار دادن اطلاعات کامل از محصولات جهت افزایش میزان فروش در سایت

یکی از بخش های مهم سایت های فروشگاهی، صفحه فروش محصول است، در این صفحه باید توضیحات کاملی از محصول را قرار دهید به طوری که هیچ جای ابهام باقی نماند. طراحی سایت فروشگاهی توسط راستین به گونه ای انجام می‌شود که برای هر محصول توضیحات، مشخصات، دسته بندی ها، ویژگی ها و… را به طور دقیق تنظیم شود. به عنوان مثال شما فروشنده قالی و قالیچه در میانه هستید و برای فروشگاه خود سفارشی را مبنی بر طراحی سایت در میانه به ثبت می‌رسانید، طراحان نیز بعد از انجام طراحی صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما و… به سراغ وارد کردن محصولات رفته و مراحل آن را یکی پس از دیگری انجام خواهند داد.

طراح سایت در مرحله اول برای هر محصول نام وارد کرده و دسته بندی آن را از بین موارد موجود انتخاب می‌کنند؛ به عنوان مثال فرش های ماشینی، دستی، قالیچه، فرش اتاق کودک و… . (کارشناسان در صورت عدم وجود دسته بندی آن ها را برای شما خواهند ساخت)

سپس برای هر محصول توضیحاتی را وارد می‌کنند، دقت کنید تا محتوای تولید شده برای این صفحات دقیق و کامل بوده تا بتواند نیازهای مشتری را به طور کامل برطرف کند، به عنوان مثال ابعاد فرش، جنس تار و پود و… .

حال نوبت بارگذاری تصاویر و ویدئوهای لازم است، دقت داشته باشد که فایل هایی که برای کارشناسان ارسال می‌کنید باید وضوح و زاویه مناسب داشته باشند، علاوه بر این در صورت استفاده از دوربین های حرفه ای حواستان به سایز فایل ها باشد؛ (حداکثر سایز مناسب برای تصاویر ۲۰۰ مگابایت است) یکی دیگر از نکاتی که فروش بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورد، استفاده از تصاویر واقعی محصول است که خود گویای ویژگی های محصول می‌باشد، مثلا عکسی که در گذشته تهیه کرده اید را برای فرشی که تازه بافته شده قرار ندهید. حتی اگر طرح های آن یکسان است.

بیشتر بخوانید: چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟

ویژگی های محصول جزء مواردی است که با استفاده از آن کاربر می‌تواند به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کند. (از طریق جستجو یا اعمال فیلتر) به عنوان مثال یک فروشگاه مجازی پوشاک با قرار دادن رنگ های موجود می‌تواند امکان  فیلتر را برای مشتریان فراهم کند؛ به گونه ای که مشتری بعد از ورود به سایت و انتخاب دسته بندی بلوز به راحتی بتواند به بلوزهای سفید رنگ دسترسی داشته باشد.

 

ایجاد دسترسی سریع به اجزا و محصولات سایت با هدف افزایش فروش

لازم به ذکر است هنگامی که بتوانید در سریع ترین حالت، مشتری را به خواسته خود برسانید، به هدف خود که افزایش میزان فروش آنلاین است نزدیک شده اید؛ زیرا هر چه فرایند خرید ساده تر انجام شود، احتمال بازگشت و خرید مجدد مشتری از وب سایت شما بالا تر خواهد رفت. فرایند خرید وب سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای باشد که افراد در سن های مختلف بتوانند آن را انجام دهند.

 

بالا بردن میزان فروش سایت با قرار دادن ضمانت نامه

بالا بردن میزان فروش سایت با قرار دادن ضمانت نامه

در صورتی که نسبت به محصولات خود اطمینان کامل دارید برای آن ها ضمانت نامه قرار دهید. بسیاری از افراد در هنگام خرید محصولات جدید، دچار تردید بوده و به دنبال راهی هستند تا بتوانند محصول را از جوانب مختلف مورد سنجش قرار دهند. با قرار دادن گارانتی، اطمینان مشتریان خود را جلب کنید.

 

جهت افزایش میزان فروش سایت از استاندارد های سئو استفاده کنید

برای کسب اعتبار بیشتر نزد موتورهای جستجو، از راهکار های سئو استفاده کنید. برخی از این راهکارها عبارت اند از: استفاده از کلمات کلیدی مناسب، تولید محتوای سئو شده، کپی نبودن محتوا و…

 

در ارائه خدمات و کالاهای خود  صادق باشید

در صورتی که می‌خواهید یک تجارت جدید را راه اندازی کنید، ابتدا بررسی های لازم را به عمل آورید تا بتوانید هزینه های مورد نیاز را برآورد کنید. نیازی نیست جهت بالا بردن میزان فروش از وام های سنگین، قسط، چک و…استفاده کنید، زیرا در صورتی که محصولات شما به فروش نرسد باید هزینه های قبل را پرداخت کنید. تصور برخی از افراد که در حوزه ارائه خدمات فعالیت می‌کنند این است که باید هر طور شده شرکت خود را گسترش دهند در حالی که بسیاری از کاربران فضای مجازی از کسب و کار های تازه راه اندازی شده حمایت می‌کنند؛ در نتیجه با همت و پشتکار آن چیزی که در توان دارید را ارائه دهید.

حتماً ببینید:  5 روز در استانبول: بهترین برنامه سفر به استانبول

در ارائه خدمات و کالاهای خود صادق باشید

طراحی واکنش گرا جهت حفظ مشتری در سایت

با طراحی ریسپانسیو وب سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید تا اجزای آن نسبت به ابعاد مختلف صفحه نمایش واکنش نشان دهد. به عنوان مثال هنگام تغییر دستگاه، از موبایل به لپ تاپ، سایز اجزای موجود در سایت به طور خودکار کوچک شود. در غیر این صورت مشتری با مشاهده المان های بیش از حد بزرگ، وب سایت شما را ترک خواهد کرد.

 

افزایش فروش مجازی با ارائه هدایای مختلف

در صورتی که می‌خواهید مشتریان در دفعات بعد نیز از سایت شما استفاده کنند برای آن ها هدیه یا تخفیف ویژه درنظر بگیرید. به عنوان مثال برای مشتریان خود کدهای تخفیف ارسال کنید و یا به آن ها این وعده را بدهید که اگر از وب سایت شما ۳ مرتبه خرید کنند یک هدیه برای آن ها ارسال می‌شود.

ما در این مقاله سعی کردیم تا نکات کلیدی فروش مجازی را بازگو کنیم و امیدواریم در این هدف موفق بوده باشیم.

منبع: irantableegh.org

یک دیدگاه برای “۱۰ ایده طلایی جهت افزایش فروش در وب سایت های فروشگاهی

  1. من دارم یه وب سایت فروشگاهی برای فروش موبایل و لپ تاپ طراحی می‌کنم و زمانی که الان داشتم رو صرف خواندن این مقاله کردم، دو تا چیز خیلی مفیدی که از این مقاله فهمیدم یکیش این بود که وب سایت ها هر چقدر هم حرفه ای طراحی بشن باید بتونن نیاز های کاربرشون رو تامین کنن، یعنی همه چیز رو صفحه طراحی شده، اما کاربر باز هم باید بتونه سوالش رو بپرسه و من هم در اسرع وقت جواب بدم، این کار باعث جلب رضایت مخاطب میشه و ممکنه دفعه بعد هم به سایت من مراجعه کنه. مورد دوم هم صداقت در فروش بود که واقعا درست بود. چون اگر خودمون رو جای مشتری بذاریم صداقت در هنگام خرید برامون خیلی مهمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *