23.59Mianeh

یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

بازی آنلاین شطرنج

بازی آنلاین شطرنج / بازی شطرنج یک بازی دونفره است که بر روی صفحه شطرنج و با استفاده از مهره‌های شطرنج (شاه، وزیر، رخ، فیل، اسب و سرباز) انجام می‌شود. هر یک از مهره‌های شطرنج به شکل مخصوصی حرکت می‌کنند و قادر به زدن مهره‌های حریف نیز هستند. هدف این بازی مات کردنِ حریف است؛ یعنی ایجاد وضعیتی که شاه حریف هیچ راهی برای فرار نداشته باشد.

تکنیک‌ها و راهنمایی‌های مربوط به بازی را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید.

برای خروج از حالت تمام صفحه در کامپیوتر از دکمه‌های F11 یا ESC روی کیبورد و در تلفن همراه، دکمه برگشت را فشار دهید.

بازی آنلاین شطرنجتوضیحات: شطرنج یک بازی دو نفره است که بر روی صفحه شطرنج و با استفاده از مهره‌های شطرنج (شاه، وزیر، رخ، فیل، اسب و سرباز) انجام می‌شود. هر یک از مهره‌های شطرنج به شکل مخصوصی حرکت می‌کنند و قادر به زدن مهره‌های حریف نیز هستند. هدف این بازی مات کردنِ حریف است؛ یعنی ایجاد وضعیتی که شاه حریف هیچ راهی برای فرار نداشته باشد.

همچنین بازی درصورت تسلیم اختیاریِ یکی از بازیکنان نیز به پایان می‌رسد؛ این اتفاق معمولاً وقتی می‌افتد که شکست اجتناب‌ناپذیر به‌نظر برسد. بازی شطرنج همچنین در چندین حالت ممکن است با تساوی ختم شود.

بازی شطرنج به سه بخشِ شروع بازی یا گشایش، وسط بازی و آخر بازی تقسیم می‌شود که در هر یک از این مراحل، تاکتیک‌ها، استراتژی‌ها و سبک‌های متفاوتی به‌کار بسته می‌شوند.

حتماً ببینید:  بازی Hapland / قسمت اول

مهره‌های شطرنج دارای ارزش متفاوتی هستند و برای ثبتِ حرکات، با نمادهای ویژه‌ای نوشته می‌شوند. شطرنج دارای تاکتیک‌هایی ازجمله چنگال و آچمز و دارای جنبش‌ها و حرکات ویژه‌ای مانند حرکت قلعه، آن‌پاسان و ترفیع پیاده است.

روش بازی: بازی آنلاین شطرنج زیر به صورت یک یا دو نفره بوده که شما هم می‌توانید با حریف فرضی با تعیین سطوح آسان، متوسط و سخت بازی کنید و یا با افراد دیگر با یک کامپیوتر به رقابت بپردازید. همچنین در صورتی که حریفی در قسمت بازی شبکه‌ای بود، با آن بصورت اینترنتی رقابت بپردازید.

برای مشاهده سایر بازی‌های آنلاین و جذاب کلیک کنید

3 دیدگاه به “بازی آنلاین شطرنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *