24.12Mianeh

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

حیات آخیر نمایشگاه عکس زلزله در اهر، ورزقان و هریس

قادر حسن زاده

حیات آخیر اولین نمایشگاه عکس زلزله اهر، ورزقان و هریس است که توسط آقای قادر حسن زاده با ۳۵ اثر، از هیجدهم شهریور ماه تا بیست و پنجم شهریور سال ۱۳۹۱ در محل نگارخانه هلال احمر میانه برگزار گردید.

زمین‌لرزه‌های آذربایجان شرقی (۱۳۹۱) دو زمین‌لرزه‌ی کمابیش شدید بودند که در روز شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ مناطقی از استان آذربایجان شرقی را لرزاندند؛ زمین‌لرزه‌ای با بزرگای گشتاوری ۶٫۴ در ساعت ۱۶:۵۳ به وقت محلّی در ۱۷ کیلومتری اهر و زمین‌لرزه‌ای با بزرگای گشتاوری ۶٫۳ در ساعت ۱۷:۰۴ به وقت محلّی در ۱۰ کیلومتری ورزقان.

مؤسّسهٔ ژئوفیزیک دانشگاه تهران و سازمان زمین‌شناسی آمریکا، کانون هر دو زمین‌لرزه را در عمق حدود ده کیلومتری زمین ذکر کرده‌اند. زمین‌لرزه، در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شد. همچنین این زمین‌لرزه در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، نیز احساس شد.

مسئولان ایران آمار دقیق از شمار کشته‌شدگان این حادثه ارائه نکرده‌اند. رئیس سازمان مدیریّت بحران شمار قربانیان را ۲۵۳ نفر، وزارت بهداشت ۳۰۶ نفر و پزشکی قانونی ۱۶۹ نفر اعلام کرده‌اند.
این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان جمعیت هلال احمر، ۱۶ هزار مراسم ترحیم برای درگذشتگان این زمین‌لرزه برگزار شده‌است.

منبع نوشته: ویکی پدیا

حیات آخیر نمایشگاه عکس زلزله در اهر، ورزقان و هریس

حتماً ببینید:  دو تصویر قدیمی از میدان قدیم تره بار میانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *