24.51Mianeh

جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

بهترین و کارآمدترین ماینرها کدام‌ها هستند؟

بهترین و کارآمدترین ماینرها کدام‌ها هستند؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستید و مدتی است که به استخراج ارز دیجیتال مدنظر خود فکر می‌کنید، این مقاله مخصوص شما است. در وهله اول، باید با بهترین ماینرهای بیتکوین آشنا شوید. درواقع، پیش از آغاز هر کاری و به‌منظور انجام آن به بهترین صورت ممکن، باید با تجهیزات و ابزارآلات مناسب آن کار آشنا شوید.

استخراج بیتکوین نیز همانند سایر کارها به وسایل و تجهیزات خاص خود نیاز دارد. در امر استخراج، در صورتی به اهداف خود دست پیدا می‌کنید که از بهترین ماینرها استفاده کنید. در این مقاله علاوه‌بر آن‌که شما را با ویژگی‌های بهترین ماینرها آشنا می‌کنیم، پنج مورد از بهترین ماینرهای موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

برای خرید ارز دیجیتال (Tabdeal.org) به‌صورت امن کلیک کنید.

بهترین ماینر‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در انتخاب ماینر تردید دارند. یکی از سخت‌ترین مراحل استخراج، انتخاب ماینر مناسب است. به همین دلیل، هنگام خرید ماینر، سه ویژگی زیر را باید در نظر داشته باشید.

  1. سودآوری استخراج نسبت به قیمت دستگاه ماینر باید مقرون‌به‌صرفه باشد.
  2. مصرف انرژی باید نسبتاً پایین باشد.
  3. کارایی دستگاه ماینر باید بالا باشد.

دقت داشته باشید، این ویژگی‌ها با یک‌دیگر ارتباط مستقیمی دارند. مثلاً، میزان سودآوری بیتکوین نسبت به قیمت آن موضوعی متغیر خواهد بود. همچنین، این سود با توان مصرفی و هزینه‌های جانبی آن ارتباط دارد. اگر از طرفی دستگاه ماینر کارایی پایینی داشته باشد و از طرفی دیگر، هزینه‌ مصرف آن بالا باشد، قطعاً سوددهی کمتری خواهید داشت.

پیش از خرید دستگاه ماینر چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

پیش از خرید دستگاه ماینر چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

با توجه به آن‌که بازار ارزهای دیجیتال توجه افراد بسیاری را به خود و به‌خصوص فرآیند استخراج جلب کرده است، شاید فکر استخراج به فکر شما نیز خطور کرده باشد. زمینه استخراج ارزهای دیجیتال طی ۱۰ سال گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است. در ابتدای عرضه بیتکوین، هر فرد تنها از طریق کامپیوتر خانگی خود می‌توانست بیتکوین استخراج کند.

اما از آن‌موقع تابه‌حال آن‌قدری سختی شبکه افزایش پیدا کرده است که فرآیند استخراج حتی با پردازنده‌های قوی نیز چنگی به دل نمی‌زند. بااین‌حال، باید کدام دستگاه‌های ماینر این فرآیند را بهتر از سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهند. پیش از آن‌که دستگاه ماینر را خریداری و فرآیند استخراج را آغاز کنید، به نیروی برق مصرفی و سختی شبکه نیز دقت داشته باشید. اگر سختی شبکه زیاد باشد، فرآیند استخراج علاوه‌بر این‌که سودآور نیست، نیروی برق را نیز هدر می‌دهد.

در حال حاضر استخرهای ماینینگ متعددی وجود دارند که از طریق پردازنده‌های گرافیکی، شما را در فرآیند استخراج کمک می‌کنند. بنابراین، پیش از خرید دستگاه ماینر تمام روش‌های استخراج را بشناسید و فواید و ضررهای هرکدام را بسنجید. این امر به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

اگر برای استخراج بیتکوین سراغ دستگاه‌های ماینر بروید، باید هزینه‌های زیادی بپردازید. بااین‌حال، اگر از استخرهای ماینینگ کمک بگیرید، هزینه‌های خود را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهید. علاوه‌براین، پس از هر استخراج موفق، پاداش خوبی دریافت می‌کنید.

بهترین ماینرها کدامند؟

در ادامه تعدادی از بهترین ماینرهای موجود در بازار را همراه با اطلاعات سخت‌افزاری به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید. در ضمن، اگر از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و به‌دنبال روش دور زدن تحریم تتر هستید، کلیک کنید.

بیت‌مین انت‌ماینر اس ۱۹ پرو (Bitmain Antminer S19 Pro)

بیت‌مین انت‌ماینر اس ۱۹ پرو

در حال حاضر، سری ۱۹ انت‌ماینر پرچم‌دار محصولات شرکت بیت‌مین به‌شمار می‌رود. جالب است بدانید بیت‌مین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های دستگاه‌های ماینر است. انت‌ماینر اس ۱۹ پرو که در می ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد، نسبت به تمام دستگاه‌های ماینر موجود در بازار عملکرد بهتری دارد و از بهترین زمان بازگشت سرمایه برخوردار است.

قدرت اس ۱۹ پرو ۱۱۰ تراهش بر ثانیه است و با مصرف برق ۳۲۵۰ وات، یک سروگردن از نظر بهره‌وری انرژی از رقبای فعلی خود و مدل‌های قبلی بیت‌مین بالاتر است.

تنها نقطه‌ضعف این دستگاه، وزن ۱۵ کیلوگرمی و صدای بیش از ۸۱ دسیبلی آن است که البته برای یک ماینر صنعتی، آن‌قدری مشکل‌ساز نیست.

مایکرو ‌بی‌تی واتس‌ماینر ام ۳۰++ (MicroBT Whatsminer M30S++)

مایکرو ‌بی‌تی واتس‌ماینر ام ۳۰++

شرکت مایکرو ‌بی‌تی که حالا به یکی از رقبای جدی بیت‌مین در صنعت استخراج تبدیل شده است، در اکتبر ۲۰۲۰  قدرتمندترین سری از دستگاه‌های استخراج خود یعنی سری ام ۳۰ (M30) را به بازار عرضه کرد. این سری شامل سه مدل مدل ام ۳۰ اس، ام ۳۰ اس پلاس و ام ۳۰++‌ می‌شود که مدل سوم از سایر مدل‌ها قدرتمندتر است.

پس از هاوینگ بیتکوین که منجر به نصف شدن پاداش استخراج آن شد، دستگاه واتس‌ماینر ام ۳۰++ با قدرت ۱۱۲ تراهش و مصرف برق ۳۴۷۲ وات با موفقیت توانست انتظارات را برآورده کند.

بنابراین، صرف‌نظر از مصرف انرژی، این دستگاه در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه ماینر بیتکوین است. بااین‌حال، در مقایسه با رقیب خود، یعنی انت‌ماینر اس ۱۹، از نظر بهره‌وری انرژی حرفی برای گفتن ندارد.

به‌دلیل قدرت بسیار بالا و مصرف انرژی بالاتر نسبت به انت‌ماینر اس ۱۹ پرو، استفاده از این دستگاه در مناطقی که مصرف برق ارزان‌تر است به‌شدت سودآور خواهد بود.

کنان آوالون‌ ماینر ۱۲۴۶ (Canaan Avalonminer 1246)

کنان آوالون‌ ماینر

شرکت کنان که در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کم‌رنگ ظاهر شده بود، در ژانویه ۲۰۲۱ دستگاه جدید خود، یعنی آوالون ‌ماینر ۱۲۴۶ را به این امید که فشار انتقادها را کم کند، راهی بازار کرد.

این دستگاه هش ریت ۹۰ تراهش بر ثانیه دارد که آن را به‌ قدرتمندترین دستگاه ماینر شرکت کنان تبدیل می‌کند. در مقایسه با مدل ۱۱۶۰ پرو که قدرت ۸۱ تراهش و مصرف برق ۳۴۲۰ وات داشت، مصرف برق آوالون ‌ماینر ۱۲۴۶ به‌مقدار ۲۰ وات افزایش پیدا کرده است. این موضوع پیشرفت چشم‌گیری به حساب می‌آید.

این دستگاه به‌دلیل بازده انرژی ۳۸ ژول بر هر تراهش در نوع خود کم‌نظیر است. هرچند در مقایسه با بازده انرژی انت‌ماینر اس ۱۹ پرو حرف زیادی برای گفتن ندارد.

کنان آوالون ‌ماینر از نظر ابعاد بسیار مناسب فارم‌ها است. یکی از ویژگی‌های این دستگاه آن است که می‌توانید هم به‌صورت عمودی و هم افقی آن را نصب کنید.

بیت‌مین انت‌ماینر تی ۱۹ (Bitmain Antminer T19)

بیت‌مین انت‌ماینر تی ۱۹

بر اساس سیاست‌های قبلی بیت‌مین، اندکی پس از عرضه مدل‌های اس ۱۹، مدل تی ۱۹ نیز در ژوئن ۲۰۲۰  به بازار عرضه شد.

مدل‌های سری تی از انت‌ماینرهای بیت‌مین در مقایسه با مدل‌های اس ‌قدرت کمتری دارند، اما قیمت کمتری نیز دارند و برای فارم‌های متوسط و کوچک گزینه‌های خوبی به‌شمار می‌روند.

انت‌ماینر تی ۱۹ حدوداً هم‌اندازه اس ۱۹ است و همان امکانات را دارد، اما به‌دلیل قدرت ۸۴ تراهشی و بازده انرژی ۳۸ ژول بر تراهش، در مقایسه با اس ۱۹ پرو عملکرد بسیار ضعیف‌تری دارد. بااین‌حال، مصرف برق این دستگاه ۳,۱۵۰ وات است و به‌دلیل قیمت ارزان‌تری که دارد، می‌تواند به‌عنوان گزینه اقتصادی‌‌ مورد توجه قرار گیرد.

بیت‌مین انت‌ماینر اس ۱۷ پلاس (+Bitmain Antminer S17)

بیت‌مین انت‌ماینر اس ۱۷ پلاس

بعد از سری اس ۱۹، سری اس ۱۷ جزو قدرتمندترین ماینرهای بیت‌مین محسوب می‌شود. در میان چندین مدل اس ۱۷، مدل اس ۱۷ پلاس قدرتمندترین آن‌ها است.

این دستگاه با قدرت پردازش ۷۳ تراهش و مصرف برق ۲,۹۲۹ واتی، به قدرتمندترین دستگاه استخراج بیتکوین در سال ۲۰۱۹ تبدیل شد.

این دستگاه که در آوریل ۲۰۱۹ عرضه شد، همانند سایر پرچم‌دارهای بیت‌مین با بهره‌وری ۴۰ ژول بر تراهش مناسب‌ترین دستگاه استخراج بیتکوین برای فارم‌ها شناخته شده است.

بااین‌حال، اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که بسیاری از ماینرها گزارش داده‌اند تعدادی از دستگاه‌های سری ۱۷ اشکالات فنی دارند. شرکت بیت‌مین نیز این مشکل را تأیید کرده است.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، راحت‌تر بتوانید ماینر موردنظر خود را انتخاب کنید.

حتماً ببینید:  از کجا بفهمیم پاور بانک خراب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *