26.17Mianeh

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

سفر به کانادا: مکان های زیبا و دیدنی در کانادا

سفر به کانادا: مکان های زیبا و دیدنی در کانادا

کانادا کشوری پر از اماکن طبیعی و نقاط تفریحی شهری است که دوستداران طبیعت و زندگی شهری را در عین آشنایی با جذابیت های فرهنگی و غذایی، به یک اندازه تحت تاثیر قرار می دهد.

می توانید در توندراهای چرچیل به دیدن خرس های قطبی بروید، با قایق کانو در سواحل ونکوور قایق سواری کنید و یا در آسمانخراش های شهر از مناظر دیدنی شهر لذت ببرید. در رستوران های پنج ستاره تورنتو از غذایتان لذت ببرید و یا به تماشای یک موسیقی خیابانی در مونترآل بنشینید.

فرقی نمی کند که اولین بار به کانادا آمده اید و یا برای لذت بیشتر به کانادا برگشته اید، باید از ۱۵ نقطه دیدنی در کانادا دیدن کنید. اما حتما از قبل برای سفرتان برنامه ریزی کنید، چرا که کانادا دومین کشور بزرگ دنیا است و قطعا نمی توانید همه آن را در یک سفر ببینید.

رشته کوه راکی کانادا

رشته کوههای زنجیره مانند با قله های پوشیده از برف در مرز بریتیش کلمبیا و آلبرتا، هم هیبت دارد و هم خیلی از دوستداران را به دامن خود می کشاند. پنج پارک ملی – بنف، یوهو، کوتنای، واترتون لیک و جاسپر – موقعیت های بیشماری را برای غرق شدن در طبیعیت، مسیرهای پیاده روی و لذت از حضور در بین زمین و آسمان را برای دوستداران طبیعت و کوهنوردان فراهم می کند.

این یکی از بهترین نقاط دیدنی زمستان های کانادا است، اما تابستان کانادا هم پر از مناظر زیبا و دلپذیر است.

نکته برای برنامه ریزی: برای لذت بردن از مناظر بیشتر می توانید قطار را برای سفر انتخاب کنید و با عبور به سمت شرق یا غرب به صندلی خود تکیه دهید و عظمت را تماشا کنید: دریاچه های درخشان، دشت های گلهای وحشی و یخچالهای پرزرق و برق.

ونکوور

آسمان زیبایی که شهر را احاطه کرده، اسکی در دامنه کوهها، سواحل، جنگل های بارانی انبوه پارک استنلی در چند قدمی آسمانخراش های شهر از ویژگی های سازنده ونکوور است. برای لذت بردن از اینها کافی است که یک بشقاب خوراکی از یک فروشگاه محلی تهیه کنید و برای پیک نیک به یکی از پارک های شگفت انگیز شهر بروید.

در محله های شهر قدم بزنید و خرید کنید – حتی ممکن است یک سلبریتی را هم در مسیر ببینید. ونکوور به نام هالیوود شمالی هم شناخته می شود و لوکیشن فیلمبرداری بسیاری از فیلم ها و سریال های مختلف است.

پل معلق کاپیلانو

پل معلق کاپیلانو

پل معلقی به طول ۴۵۰ فوت و ارتفاع ۲۳۰ فوتی که در سال ۱۸۸۹ بر فراز رودخانه کاپیلانو – یک منبع اساسی تامین آب شرب ساکنین ونکوور – ساخته شد. اگرچه این جاذبه طبیعی نیست (بدون شک از طراحی فوق العاده ای برخوردار است)، اما یکی از شگفت انگیزترین مناظر جنگلهای بارانی سواحل غربی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند – بهترین تصاویر را بعد از باران می توان دید اما هر زمانی از سال، زیبایی خاصی را به بینندگان عرضه می کند. بعد از پایین آمدن از پل، چند مایل از تپه پایین بروید و به سواحل ونکوور برسید.

آبشارهای نیاگارا

آبشارهای نیاگارا

اگرچه ارتفاع آبشارهای نیاگارا کم است (حتی در بین ۵۰۰ آبشار مرتفع جهان نباشد)، اما قدرت و حجم آب سرازیر از آن و پخش قطرات آب در فضای اطراف، قطعا می تواند تمامی بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر به نیاگارا رفتید، حتما اقامتتان را کمی طولانی کنید و با دوچرخه به ماجراجویی ۱۴۰ کیلومتری مسیر محوطه (Greater Niagara Circle Route) بروید، یا با زیپ لاین Wildplay از منظره بینظیر آبشار از بالا لذت ببرید.

فستیوال موسیقی جز مونترآل

مونترآل علاوه بر آنکه دومین شهر بزرگ کانادا و قلب فرهنگی کانادا است، یکی از پایتخت های دوستداران موسیقی هم به شمار می رود. در فستیوال بین المللی موسقی جز مونترآل می توانید در کنار بیش از دو میلیون عاشق موسیقی جز به تماشال برخی از بهترین موسیقیدانان این حوزه بنشینید. این جشنواره از بیش از ۵۰۰ اجرا و کنسرت تشکیل می شود، که البته حضور در خیلی از آنها هم رایگان است.

از جمله ستاره هایی که در دوره های قبلی این فستیوال ۱۱ روزه در اواخر ماه ژوئن هنرنمایی کرده اند می توان به BB King، Prince و Astor Piazzolla اشاره کرد. اوقات خوش این دوره، روز و شب نمی شناسند و شاید هم شانس حضور در یکی از جلسات رایگان آموزش نواختن درام و اجراهای خیابانی را داشته باشید.

نکته برای برنامه ریزی سفر: از موسیقی  جز زیاد خوشتان نمی آید؟ رویدادهای موسیقی کوچک و بزرگ بسیاری در این شهر برگزار می‌شود.

شهر قدیمی کبک

قدمت پایتخت کبک به بیش از ۴۰۰ سال می‌رسد و دیوارهای سنگی باستانی، مناره های بلند و درخشان کلیساها و کافه و رستوران های پر شده با موسیقی جز به این شهر، فضای رومانتیک، عجیب و البته جذابی مثل شهرهای اروپایی را می بخشد. بهترین راه لذت بردن از شهر، قدم زدن در هزارتوهای آن، گم شدن در اجراهای خیابانی و صومعه های دنج، و خوردن شیرقهوه و شیرینی های لذیذ است.

جاده Rte 132 که به عنوان آزادراه ماه عسل نیز شناخته می شود، در اطراف شبه جزیره Gaspé قرار دارد و با عبور از کنار دریا و کوهستان “لذت زندگی (joie de vivre)” میزبان بیش از ۷۰۰۰۰۰ نفر در هر تابستان است.

البته محبوبیت آن به اندازه پایتخت رومانتیک کانادا، یعنی آبشارهای نیاگارا نیست که هر سال بیش از ۱۴ میلیون نفر را جذب خود می کند. همچنین می توانید برای بازدید از شهر کبک، در تور سفر به کانادا با کشتی از فرانسه و انگلیس شرکت کنید تا سفر خود را رویایی کنید.

تورنتو

تورنتو

تنوع فرهنگی و عظمت شهری تورنتو، خود را به گردشگران به عنوان یک حوزه فرهنگی و شهرنشینی بیش فعال نشان می دهد. دلتان می خواهد در رستوران های پنج ستاره یا غذاخوری های خیابانی شهر چینی ها یا یونانی‌ها بگذرانید؟

جالب ترین شهر انتاریو پر از کفشهای طراحی شده در Bloor-Yorkville و مزین به خالکوبی های ناحیه Queen West، گروههای موسیقی و سالن های هاکی است. تورنتو با اختلاف، بزرگترین شهر کانادا است و از طرفی از بیشترین تنوع نژادی بین شهرهای کانادا برخوردار است – تقریبا نیمی از ساکنین شهر در کشورهای دیگر متولد شده‌اند.

حتماً ببینید:  روش نصب و انتخاب دستگیره کابینت توسط بارتویراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *