24.3Mianeh

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

تعداد میلیاردرهای کریپتو به سرعت در حال افزایش است، دلیل آن چیست؟

تعداد میلیاردرهای کریپتو

چرا میلیاردرهای کریپتو هر سال در حال افزایش هستند؟

پذیرش بازار کریپتو در حال افزایش است، به این معنی که پول بیشتری صرف پروژه‌های ارز دیجیتال مختلف می‌شود. مردم در بازار حرفه ای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند که این امر منجر به افزایش تعداد میلیاردرها می شود.

بسیاری از مردم به دلیل داستان های موفقیت آمیزی که در اینترنت یافت می شود، سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی را آغاز کرده اند. از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، که بیت‌کوین (BTC) را به ارزش ده‌ها و صدها دلار خریداری کرده‌اند و سال‌ها آن را هودل کرده‌اند، تا نهنگ‌های کریپتو که کسب‌وکار مرتبط با کریپتو را راه‌اندازی کرده‌اند، از جمله علاقه‌مندان کلیدی ارزهای دیجیتال هستند.

تبدیل شدن به نهنگ کریپتو با انجام معاملات خوب، ایجاد یک کسب و کار، سرمایه گذاری خوب یا داشتن ثروت مناسب امکان پذیر است. بازار کریپتو در حال رشد است و هر روز فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران کریپتو و نهنگ‌های کریپتو وجود دارد تا دارایی‌های خود را افزایش دهند و تبدیل به میلیاردرهای ارزهای دیجیتال شوند.

با این حال، بازار کریپتو یک بازار بسیار پرنوسان است که خطرات و فرصت های اجتناب ناپذیری را به همراه دارد. پول راه خود را به بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال جدید و شرکت‌های نسبتاً نوپایی که برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) توسعه می‌دهند، پیدا می‌کند. این DApp ها بر روی Web3، تکامل شبکه جهانی وب موجود تمرکز می کنند.

 

چند میلیاردر کریپتو وجود دارد؟

در مجموع، ۱۹ میلیاردر کریپتو وجود دارد، اما آینده نشان خواهد داد که آیا ساتوشی ناکاموتو و ویتالیک بوترین نیز جزو این گروه از سرمایه گذاران ثروتمند هستند یا خیر.

برای تعیین اینکه یک میلیاردر رمزارز چیست، ابتدا به تعریف این اصطلاح می پردازیم. یک میلیاردر کریپتو ممکن است با سرمایه گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال یا شرکت های مرتبط با رمزارز ثروت به دست آورده باشد. بازار کریپتو نسبتاً جوان است، بنابراین این احتمال وجود دارد که میلیاردرهای کریپتو از طریق ترکیبی از هر دو احتمال تا این حد ثروتمند شوند.

از ۱۹ سرمایه گذار ثروتمند ارزهای دیجیتال، ۱۶ نفر دارای گذرنامه ایالات متحده هستند. از آنجایی که هویت خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو ناشناخته است، هیچ کس نمی تواند تعیین کند که آیا هفدهمین میلیاردر رمزارز آمریکایی دیگری در جهان وجود دارد یا خیر. اگر مشخص شود که خالق ناشناخته بیت کوین یک نفر است، مطمئناً او نیز در لیست میلیاردرهای کریپتو قرار دارد.

ثروتمندترین میلیاردر ارز دیجیتال کیست؟

مدیر عامل و بنیانگذار بایننس، چانگ پنگ ژائو، ثروتمندترین میلیاردر حوزه ارز دیجیتال است. او بیش از ۲۰ میلیارد دارایی دارد و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

ثروتمندترین میلیاردر ارزهای دیجیتال چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل بایننس است که به CZ نیز معروف است. گفته می شود که او بیش از ۷۰ درصد از سهام بایننس را در اختیار دارد و این سهام ارزش بسیار کمی دارد. در واقع، بایننس یکی از شرکت‌های کریپتویی است که دارای حجم عظیمی از بیت کوین است، و همچنین رویای میلیونری با ارز دیجیتال بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو را با فراهم کردن میلیون‌ها نفر برای معامله و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها زنده نگه می‌دارد.

ژائو علاوه بر سهام خود در بایننس، بیت کوین را نیز در سبد سرمایه گذاری خود دارد. با این حال، BTC تنها ارز دیجیتالی نیست که CZ مالک آن است. او همچنین به صورت خصوصی تعداد زیادی بایننس کوین (BNB) در اختیار دارد. پس از CZ در لیست ثروتمندترین میلیاردرهای کریپتو سم بنکمن-فرید و برایان آرمسترانگ هستند که به ترتیب بنیانگذاران صرافی FTX و Coinbase هستند. بنابراین، ارائه خدماتی که نیازهای افراد در صنعت کریپتو را برآورده می کند، می تواند یک تجارت سودآور باشد.

نه تنها بایننس یکی از نهادهایی است که بیشترین بیت کوین را در اختیار دارد، بلکه کل دارایی های CZ نیز قابل توجه است. به عنوان مثال، ثروت او به مارک زاکربرگ و ساتوشی ناکاموتو نزدیک است.

جوانترین میلیاردر ارز دیجیتال کیست؟

آخرین میلیاردر ارزهای دیجیتال سم بنکمن-فرید، مدیر عامل و بنیانگذار صرافی FTX است. هنگامی که قیمت اتر (ETH) افزایش یافت، ویتالیک بوترین، مدیر عامل و بنیانگذار اتریوم، جوانترین میلیاردر ارز دیجیتال شد.

این دو چهره آشنا برای کسب عنوان جوانترین میلیاردر کریپتو یاهم رقابت میکنند. در برخی دوره‌ها ویتالیک بوترین جوان‌ترین میلیاردر ارز دیجیتال است، اما در برخی مواقع نیز سم بنکمن-فرید این غنوان را تصاحب میکند. این دو از نظر سنی بیش از دو سال با هم اختلاف دارند که بنکمن-فرید بزرگتر است. با این حال، سن مهم ترین عامل نیست، اما محبوبیت و ارزش ETH عامل تعیین کننده است.

هنگامی که قیمت اتریوم افزایش می یابد، ارزش دارایی های ویتالیک افزایش می یابد. به این دلیل که ویتالیک بوترین مالک بیش از ۲۹۰۰۰۰ اتر است که با اختلاف بیشترین سهم از دارایی های او را تشکیل می دهد. با این حال، وقتی قیمت کاهش می یابد، ویتالیک دیگر میلیاردر نیست. با قیمت مناسب اتر ویتالیک صاحب عنوان است، اما در غیر این صورت، عنوان جوانترین میلیاردر ارز دیجیتال برای Sam Bankman-Fried است.

صاحب صرافی FTX بیش از ۲۲ میلیارد دلار ثروت دارد. سرعتی که سم با آن پولش را افزایش می‌دهد نه تنها عنوان جوان‌ترین میلیاردر ارز دیجیتال را برای او به ارمغان آورده است، بلکه سریع‌ترین میلیاردر نیز شده است. این عنوان قبلاً در اختیار مارک زاکربرگ، مالک متا بود. البته خود فرید همچنین دارای توکن های اتر و سایر آلتکوین ها است که ارزش دارایی های او را بسیار بیشتر می کند.

نهنگ های بیت کوین: بزرگترین دارندگان بیت کوین چه کسانی هستند؟

ساتوشی ناکاموتو بیش از ۱ میلیون بیت کوین دارد که او را به بزرگترین دارنده بیت کوین تبدیل می کند. پس از او بنیانگذاران Grayscale و Binance قرار دارند که روی هم تقریباً به اندازه ساتوشی ناکاموتو BTC دارند.

وقتی به بزرگترین دارندگان بیت کوین نگاه می کنیم، چند گروه برجسته را میبینیم. البته ساتوشی ناکاموتو با مجموع ۱۱۰۰۰۰۰ بیت کوین دارایی های قابل توجهی نسبت به دارندگان شماره دو و سه بیت کوین یعنی Grayscale و Binance دارد. این شرکت ها به ترتیب بیش از ۶۰۰۰۰۰ بیت کوین و ۴۰۰۰۰۰ بیت کوین دارند، اعدادی که اکثر سرمایه گذاران بیت کوین فقط می توانند رویای آنها را داشته باشند.

مهم است که توجه داشته باشید مقدار زیادی از BTC به نهنگ های بیت کوین اجازه می دهد تا اثر دیوار خرید یا فروش ایجاد کنند. دیوار خرید یا فروش یک سفارش خرید یا فروش قابل توجه است که باعث تغییر شدید قیمت ارز دیجیتال می شود. با دیوار فروش، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت به شدت کاهش یابد، در حالی که عکس این امر می تواند با دیوار خرید اتفاق بیفتد.

همه این مبالغ هنگفت در یک کیف پول ذخیره نمی شوند، بلکه از چندین کیف پول استفاده می شود. به عنوان مثال، ساتوشی ناکاموتو از حدود ۲۲۰۰۰ کیف پول برای ذخیره بیت کوین خود استفاده می کند، در حالی که Bitfinex و Binance هر دو از تعداد انگشت شماری کیف پول استفاده می کنند. در مجموع، تنها پنج کیف پول وجود دارد که بیش از ۱۰۰۰۰۰ بیت کوین در آنها ذخیره می شود که در مجموع بیش از ۴ درصد از کل مقدار بیت کوین در این کیف پول ها را تشکیل می دهد.

منبع: نیپوتو

حتماً ببینید:  معرفی ۵ مکان برتر پاییزی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *