14.8Mianeh

شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنبال کردن ما

دنبال کردن ما

پیدا کردن عکس مشابه در گوگل!

پیدا کردن عکس مشابه در گوگل می‌تواند به ما در به‌دست آوردن اطلاعاتی در خصوص یک مکان یا یک مورد خاص و همچنین یافتن یک تصویر با کیفیت و سایز بالاتر یاری کنید.

گاهی پیش می‌آید که عکس یک خانه و یا ماشینی را در اینترنت می‌بینیم و نمی‌دانیم اسم آن ماشین چیست و یا اینکه آن خانه رویایی کجا قرار دارد. و یا اینکه از یک تصویر یا طرحی در اینترنت خوشمان می‌آید ولی وقتی اقدام به دانلود آن می‌کنیم متوجه می‌شویم کیفیت و سایز عکس به قدری پایین است که مجبوریم از خیر آن عکس یا طرح دوست‌داشتنی‌مان بگذریم! ولی آیا واقعاً راهی برای حل این موارد نیست؟

حتماً ببینید:  آموزش طراحی لوگو حرفه‌ای با گوشی!

خب، در این نوشته قصد داریم راه‌حلی ساده را برای بر طرف کردن موارد و یا مشکلات بالا مطرح کنیم.

پیدا کردن عکس مشابه در گوگل!

برای نمونه ما می‌خواهیم تصویر یک منظره را از اینترنت دانلود کنیم که برای اینکار، کلمه منظره را در گوگل جستجو می‌کنیم و از قسمت تصاویر گوگل یک عکس را انتخاب می‌کنیم:

جستجو در گوگل

همانطور که در کادر قرمز رنگ انتهای تصویر می‌بینید سایز تصویر ۶۸۵*۵۵۰ بوده که چندان سایز جالبی برای یک تصویر نیست و مثلاً نمی‌توانید از این عکس برای تصویر پس‌زمینه کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید. پس باید از خیر این عکس بگذریم؟
برای حل این مشکل تنها کافی‌ست روی تصویر راست کلیک نمایید و گزینه Search Google for image را انتخاب کنید تا اگر سایز بزرگتری از آن تصویر در اینترنت وجود دارد را برای شما نشان دهد:

سرچ عکس در گوگل

همانطور که می‌بینید سایز و کیفیت بسیار بهتری از تصویر قبلی نیز وجود دارد که می‌توانید آن را دانلود کنید.

حتماً ببینید:  مترجم گوگل و ۱۲ عملکرد کاربردی و جالب آن

ولی اگر تصویر مورد نظر شما در کامپیوتر بود چه باید کرد؟ برای اینکار سایت گوگل را باز کنید و قسمت Images یا تصاویر را انتخاب کنید:

پیدا کردن عکس مشابه در گوگل

حال به ترتیب آموزش تصویر زیر پیش بروید:

سرچ عکس در گوگل

در شماره ۳ شما باید عکس که می‌خواهید جستجو کنید را از کامپیوتر خود انتخاب کنید و اگر آن تصویر در گوگل موجود بود می‌توانید همچون روش اولی که برای پیدا کردن عکس در بالا اشاره کردیم را طی کنید.

حتماً ببینید:  تصاویر پانوراما در اینستاگرام

و همچنین از این دو شیوه جستجویی که مطرح شد می‌توانید برای پیدا کردن هر نوع تصویر یا اطلاعاتی از روی تصاویری که در کامپیوترتان یا از اینترنت پیدا می‌کنید نیز اقدام کنید، مثل پیدا کردن مدل یک ماشین یا محل یک اثر تاریخی و… .

 

آیا این نوشته به شما کمکی کرد؟
حتماً تجربه‌ی استفاده خود را در فرم دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

2 دیدگاه به “پیدا کردن عکس مشابه در گوگل!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *